En ole koskaan saanut positiivista huomiota etunimestäni, ainoastaan negatiivista, myös ulkomailla
Miten sinun nimeesi on suhtauduttu kun kerrot sen ensimmäisen kerran?
Ei mitään huomiota? Kehuja? Kummasteluja?
Kommentit (12)
Ulkomailla on ihmetelty niin, että otin myös toisen nimeni käyttöön. Suomessa ei ole reagoitu mitenkään.
En minä ainakaan kommentoi mitään ihmisten nimistä ja vielä vähemmän kummastelisin kenenkään nimeä vaikka olisi epätavallinen nimi.
Mun nimi on just niitä perusnimiä -60-luvulta, joten ei aiheuta mitään fiilistä kenessäkään 😁, mut se, että on annettu kaksoisnimi väliviivalla on tosi ärsyttävää! Aina kuitenkin on kutsumanimenä pidetty vain sitä ns.etuosaa, ja kaikissa virallisissa papereissa on aina se pitkä versio, ja kaiketi odotetaan esim.allekirjoitukset virallisesti, uudessa työpaikassa meni monta kuukautta niin, etten ees tajunnut itseäni puhuteltavan isossa porukassa, kun koko nimeä käyttivät jne.. aivan turhake vääntöä.
Ei ole herättänyt mitään huomioita missään.
Vierailija kirjoitti:
Mun nimi on just niitä perusnimiä -60-luvulta, joten ei aiheuta mitään fiilistä kenessäkään 😁, mut se, että on annettu kaksoisnimi väliviivalla on tosi ärsyttävää! Aina kuitenkin on kutsumanimenä pidetty vain sitä ns.etuosaa, ja kaikissa virallisissa papereissa on aina se pitkä versio, ja kaiketi odotetaan esim.allekirjoitukset virallisesti, uudessa työpaikassa meni monta kuukautta niin, etten ees tajunnut itseäni puhuteltavan isossa porukassa, kun koko nimeä käyttivät jne.. aivan turhake vääntöä.
Minä kerroin työpaikalla vain etunimeni ja sen annoin myös sähköpostiosoitteeks ja yhteistietoihini eikä kukaan edes aluksi tiennyt kaksoisnimestäni muu kuin henkilöstöosasto. En ole ikinä allekirjoittanut mitään kaksoisnimelläni. Ei siitä allekirjoituksesta saa edes mitään selvää.
Suomessa mulla on yleinen nimi, ulkomailla harvinainen. Ei ole kukaan pahemmin kommentoinut suuntaan eikä toiseen paitsi ulkomailla joudun aina olla tavaamassa nimeäni, kiva tosin että muilla ei täällä juurikaan ole samaa nimeä.
Mulla on aik tavallinen nimi, mutta muutamat englanninkieliset ovat kehuneet nimeä kauniiksi kun ovat nähneet sen kirjoitettuna.
Ja Etelä-Euroopassa eivät osaa ääntää nimeäni.
Taitaa vaan olla parempi valehdella sille työnantajalle miksi et ole ole ollut töissä tai ottanut yhteyttä. Vaikka jokin suunnaton perhetragedia.
Vierailija kirjoitti:
Taitaa vaan olla parempi valehdella sille työnantajalle miksi et ole ole ollut töissä tai ottanut yhteyttä. Vaikka jokin suunnaton perhetragedia.
Hups, väärä ketju, anteeksi!
Mulla on niin tavallinen perusnimi, ettei ole kukaan koskaan kommentoinut mitenkään.
minun pohjalainen nimeni on Juuaarääshool. ulkomaalaiset ei tykkää nimestäni
Jorma?