"Pää, olkapää..." -lastenlaulu. Kumman version olet oppinut ja koska ?
Tästä laulustahan on kaksi versiota, joista ensimmäinen menee
"Pää, olkapäät, polvet, varpaat"
ja toinen "Pää olkapäät, peppu, polvet, varpaat"
Kumman version olet itse oppinut ja milloin ?
Itselle ensimmäinen versio on tuttu ja opittu se on joskus lapsena 80-luvun alkupuolella
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eihän se mene siihen säveleen ilman peppua.
Onkohan sävel erilainen pepullisessa? Minä opin ilman peppua enkä saa sitä mitenkään sopimaan siihen säveleen jonka opin.
Kuuntele esim. tämä Fröbelin palikoiden versio ja kerro meille onko eri sävel:
Onko tuo pepiton versio joku suora käännös head and shoulders, knees and toes, knees and toes -rallatuksesta?
Huvud, axlar, knä och tå, knä och tå.
Pää, olkapää, peppu, kolmet varpaat, kolmet varpaat.
Vierailija kirjoitti:
Onko tuo pepiton versio joku suora käännös head and shoulders, knees and toes, knees and toes -rallatuksesta?
Taitaa olla. Tämä versio on se minkä minä opin mutta eri kielellä
Tuohan oli lasten hitti joskus 80-90 luvulla kuten moni muukin Fröbeleiden biisi. Ja pepulla tietty..
Tosin lienee ikivihreä.
Vierailija kirjoitti:
Se oli jo kasarilla "pää, olkapää, peppu, polvet, varpaat"
Missä uskispaikassa olet asunut?
Varmaan muumilaaksossa, kaikilla tietämilläni uskiksillakin on peppu.
Pepullisen version opin, oon syntynyt 05
Ehkä puoli vuotta sitten tuli YouTubessa vastaan suomenkielinen versio ilman peppua, kun kuunneltiin lasten kanssa. Oli joku tosi geneerinen sekoitus lastenlauluja. Ekaa kertaa kuulin ja luullut tähän asti että se peppu on nykyajan mielenosoitus kulttuurin takia poistettu. Sama sävel siinä muuten oli mutta olkapäääät sanaa venytettiin.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä puoli vuotta sitten tuli YouTubessa vastaan suomenkielinen versio ilman peppua, kun kuunneltiin lasten kanssa. Oli joku tosi geneerinen sekoitus lastenlauluja. Ekaa kertaa kuulin ja luullut tähän asti että se peppu on nykyajan mielenosoitus kulttuurin takia poistettu. Sama sävel siinä muuten oli mutta olkapäääät sanaa venytettiin.
Äh. Mielenpahoittamiskulttuurin.
Pää olkapää v*ttu, k*rvät varpaat....
Pää, olkapää, peppu, polvet varpaat, polvet, varpaat
Silmät, korvat ja vatsaa taputa
Tällä vedettiin 90-luvulla.
On eri melodia. Oli pakko käydä kuuntelemassa tuo peppu-versio kun ei ollu tuttu. Peputonta jonka minä opin ei löytynyt youtubesta mutta sävel on eri.