Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitkä yleiset huonot tavat ihmisillä ärsyttävät sinua?

Vierailija
10.09.2022 |

Itsellä se että ei tervehditä tai sanota huomenta ensi kertaa aamulla nähdessä tai hyvästellä. Mistä tulee ajatus että ei tarvitse? Pieni asia.

Kommentit (1691)

Vierailija
1641/1691 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kommentti, kirjoitit todella asiaa - näin se vain nykyään on "MINÄ, MINÄ, MINÄ,  mentaliteetti vallitsee nykyään !! 

Vierailija
1642/1691 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että hyvin yleisestä huonosta käytöksestä mainittuani, jonkun on pakko kommentoida esimerkiksi: "Mutta ajattele nyt, kummin kaiman serkku joutui kerran elämänsä aikana tekemään tuon oikeista syistä. Missä on sinun empatiasi näitä (esim. sairauden takia jotain tekeviä) ihmisiä kohtaan?"

Tästä on esimerkkejä myös ollut tässä ketjussa. Mutta itselleni tulee vastaan useimmiten tilanteissa, joissa mainitsen että pienemmän kaupan työntekijänä se on todella ärsyttävää, että ihmiset alkavat syödä tuotteita ennen maksamista (varsinkin, kun usein puoliksi syödyt tuotteet hylätään satunnaiseen hyllyyn kulman taakse ja jätetään maksamatta - tai kassalle annetaan kuolaisia riekaleita käärepaperista ja oletetaan että otan tyytyväisenä ne vastaan ja skannaan). Olen tietoinen, että joissain sairauksissa saattaa tulla tilanteita jolloin on pakko syödä jotain heti, ja että mikäli henkilö ei olekaan muistanut ottaa mukaansa hätävararuokia, saattaa joutua kaupassa syömään ennen maksamista. Olen myös todella hyvin tietoinen (olen itse asiassa laskenut asian näistä jatkuvista "mutta sairaudet" kommenteista johtuen), että kaikista ihmisistä, jotka syövät tuotteita ennen maksamista, vain alle 1% tekee sitä oikeiden syiden takia.

Se on todella ärsyttävää että minulle usein kerrotaan, että en saisi olla ärsyyntynyt näihin 99% ihmisiä, jotka tekevät asioita ihan puhtaasti törppöyttään. Ei, minua ei haittaa jos nämä sairaskohtauksen saaneet satunnaisesti tekevät jotain ärsyttävää/kiellettyä, koska heidän on pakko. Minua haittaa se, että joka päivä tapaan kymmeniä ihmisiä jotka tekevät ärsyttäviä/kiellettyjä asioita, ja tiedän että lähes jokainen (useimpina päivinä aivan kaikki) tekevät sen ihan puhtaasti koska eivät vain halua noudattaa käytöstapoja.

(Huomautus: mikäli joku aikoo kommentoida että asiakaspalveluroolissa ei saa osoittaa ärsyyntymistä asiakkaaseen - en ole niin tehnytkään. Puhun tilanteista, joissa olen työpäivieni ulkopuolella maininnut ärsyttäviä asiakastyyppejä, esimerkiksi tämän ketjun kaltaisissa paikoissa)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1643/1691 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä! 

Vierailija
1644/1691 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liikuntaesteisen pysäköintipaikan "väärinkäyttäjät". Yleensä se tällaiselle pysäköintipaikalle ilman ns. invaparkkilupaa parkkeeraava on todella liukkaasti liikkuva noin nelikymppinen mies. Joskus ihmettelen onko sen invapaikan sinisessä maalissa jokin magneetti, joka väkisin vetää siihen tällaisen ei-liikuntaesteisen miehen. Voisiko joku tätä harrastava kertoa syyn siihen, miksi se parkkipaikan ainoa invapaikka on juuri häntä varten, vaikka invalidin pysäköintilupaa ei olekaan.

Itsehän te ne miehet olette tänne äänestäneet.

🤔, niin mitä tarkoitit tuolla edellisellä kommentilla?!? Miten se liittyy tähän inva paikalle pysäköintiin...???

Terveisin, inva - kortin omaava, joka on törmännyt samaan ilmiöön - muut vievät ne inva- paikat!! 

Vierailija
1645/1691 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakan kiskojat ihmisjoukossa! Miksi se rööki pitää sytyttää ja hönkiä sitä kamalanhajuista löyhkää ihmisten silmille? Samoin hajusteet - Onko pakko suihkuttaa koko pullo kerralla?

Vierailija
1646/1691 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovaan ääneen videopuhelua puhuvat ihmiset julkisissa liikennevälineissä. Jos aiot puhua puhelimessa, ole hyvä ja käytä kuulokkeita ja madalla puheen kovuutta. Ketään ei kiinnosta sinun tai kanssakeskustelijasi asiat. Valitettavan usein nämä henkilöt eivät ole kantasuomalaisia, vaan kälättävät omalla äidinkielellään niin, että koko bussi/metrovaunu raikaa.

Vierailija
1647/1691 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meluaminen rappukäytävässä. Huudetaan puhelimeen aamukuudelta, tai kurkotellaan kiljumaan rappuja alas kulkevalle kaverille. Jos sinulle ei kotiisi kuulu meteliä muilta, se ei tarkoita hyviä äänieristeitä vaan, että muut asukkaat osaavat ottaa toiset huomioon ja olla hiljaa.

Vierailija
1648/1691 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maahanmuuttajat ja romanit, jotka varastavat pähkinöitä kaupassa ja viskelevät tai pahimmillaan syljeskelevät kuoret pitkin kaupan käytäviä

Vierailija
1649/1691 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisessä kerrostalossa lapset leikkivät rapussa hippaa ja meluaminen alkoi viikonloppuisinkin aamulla seitsemän tienoilla. Vanhempia ei mailla halmeilla ja kukaan ei vahtimassa pieniä lapsia.

Vierailija
1650/1691 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten tuijotus ja tuijotus varsinkin eläkeläisten,miesten stalkkaaminen ja ahdistelu,seuraaminen.

Vierailija
1651/1691 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee viikoksi vaikka Italiaan niin olisit kyllä äkkiä lataamossa jos noin ärsyttää.

Vierailija
1652/1691 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, ettei käytä kuulokkeita julkisissa kulkuvälineissä.

Vierailija
1653/1691 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lounasruokalassa tms. vastaavassa paikassa se tyyppi, joka kaapii esim. juustokuorrutetusta vuokaruoasta ne kaikki juustot, tai ne jotka rohmuavat esim. pelkästään lohta lautaselle niin ettei sitä riitä kaikille. 

Vierailija
1654/1691 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää aivan mahdottomasti kaikki huonot tavat niin aikuisilla kuin heidän perillisilläänkin!

Vierailija
1655/1691 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikan juoruaminen ketuttaa. Asiat ei mene mihinkään ja kukaan ei uskalla sanoa johdolle päin naamaa. Kaikki on kriittisesti huonosti, mutta mitään ei tehdä asialle. Ainoastaan valitetaan ja kun asia ei korjaannu, niin siirrytään valittamaan toisista.

Vierailija
1656/1691 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varasteleva vieras. Joka käynnillä katoaa jotakin, ei voi jättää hetkeksikään yksin.(sukulainen) Kurkkii esim vitriinin alahyllytkin. "Tuota minulla ei ole, tuollaista olen etsinyt, noita ei saa enää mistään"...

Ruokaa tarjottaessa ilmoittaa haastavalla äänellä" En syö tuota,  hyi, en tykkää tuosta...  

Arvostelee sisustusta, vaatetusta jne. 

Ilmoittaa yhtäkkiä ettei hän meikkaa, ei käytä paitapuseroita jne. ( toisin kuin itse) Korostaa omaa paremmuuttaan.

Sanomisiaan vahvistamaan ottaa jo kuolleen sululaisen "hänkin sanoi niin".

Vierailija
1657/1691 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytöttely ja pojittelu. Ei sanota kanssaolijan nimeä, jos se tiedetään vaan tyttö tai poika. Esim. Ei sanota tuotko tuon tavaran vaan tuoppas tyttö/poika tuo tavara. Todella ärsyttävä tapa jota tehdään kaikenikäisille ihmisille. 

Streotyyppiset kommentit iästä tai roolista perheessä eli oletetaan jonkun olevan tietyn ikäinen tai tietty perheenjäsen. Esim. Sä oot varmaan x:n sisko/serkku/äiti tms. 

Vierailija
1658/1691 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kovaan ääneen videopuhelua puhuvat ihmiset julkisissa liikennevälineissä. Jos aiot puhua puhelimessa, ole hyvä ja käytä kuulokkeita ja madalla puheen kovuutta. Ketään ei kiinnosta sinun tai kanssakeskustelijasi asiat. Valitettavan usein nämä henkilöt eivät ole kantasuomalaisia, vaan kälättävät omalla äidinkielellään niin, että koko bussi/metrovaunu raikaa.

Tämä. Minuakin harmittaa vietävästi kun en ymmärrä mistä puhuvat.

Vierailija
1659/1691 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lounasruokalassa tms. vastaavassa paikassa se tyyppi, joka kaapii esim. juustokuorrutetusta vuokaruoasta ne kaikki juustot, tai ne jotka rohmuavat esim. pelkästään lohta lautaselle niin ettei sitä riitä kaikille. 

Tää on tosi raivostuttava tapa. Jos on keittoa niin joku ronklaa siitä kaiken syötävän ja jättää muille pelkän liemen.

Vierailija
1660/1691 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entisessä kerrostalossa lapset leikkivät rapussa hippaa ja meluaminen alkoi viikonloppuisinkin aamulla seitsemän tienoilla. Vanhempia ei mailla halmeilla ja kukaan ei vahtimassa pieniä lapsia.

Aika myöhään herääväät. Meillä aikuiset nousee töihin 5.20, lapset (5-7v) klo 5.40, viikonloppuisin ehkä nukutaan kuuteen.