Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te joiden mies juo joka viikonloppu

Vierailija
10.09.2022 |

Miten kestätte sitä?

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini on tällaisen kanssa. En ymmärrä miten jaksaa, sama meno heillä mitä minulla exän kanssa. Juominen alkaa perjantaina, lauantaina sammutaan jossain vaiheessa ja taas uuteen nousuun. Sunnuntaina sitten kärsitään krapulasta, parhaassa tapauksessa otetaan se yksi - kaksi tasoittavaa jotta selviää maanantaina töihin.

Minä en jaksanut aikanani katella. Sai lähteä. Toivottavasti kaverini myös ymmärtäisi tämän. Miehensä tekee reissutöitä, eli on arkipäivät poissa. Eli näkee miestään vain viikonloppuisin, ja silloin on humalassa.

Vierailija
22/65 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopetan juomisenn, kunhan tuo kälättävä ja joka asiasta valittava akka tajuaa lähtä laputtamaan. 

Oletko mun mies?? Miksi et itse lähde?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se viina parempi kuin ei mitään. Elämä on päihteitä varten.

Vierailija
24/65 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kestäisi humalaisen miehen seuraa.

Vierailija
25/65 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs pahaa ainoan laillisen päihteen käytössä muka on? 

Väkivaltainen rähinäkäytös, jonka seurauksena on pahimmassa tapauksessa ruumiita. Lievempiä pahoja on muuten häiritsevä käyttäytyminen ja se, että aivojen liuottaminen viinaan heikentää väistämättä kykyjä, niin fyysisiä kuin henkisiä. Sekin kannattaa mainita, että lapsiperheessä eletään usein alkoholistin ehdoilla varsinkin silloin, jos toisella puolisolla ei ole omaa autoa ja ajokorttia.

Mitenkään alkoholiin liittymättä, sinänsä jo rasittavaa, jos toinen joutuu toimimaan kuskina vähän väliä siksi, että toinen ei ole elinaikanaan saanut aikaiseksi ajaa korttia.

Vierailija
26/65 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On seuravaan torstaihin asti kiimainen kuin aropupu, monta kertaa päivässä. Ei voi valittaa ja viikonloppuna on hellä ja puhelias pienessä sievässä. Otan joskus itsekin jos on hyvää viiniä tarjolla. Aika usein on tarjolla.

Vierailija
27/65 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopetan juomisenn, kunhan tuo kälättävä ja joka asiasta valittava akka tajuaa lähtä laputtamaan. 

Tekosyy. Juopot on hyviä keksimään teosyitä.

Jätä se. Lähde itse laputtamaan ja laita ero vireille.

Veikkkaan ettet ole selvinpäin sittenkään.

Vierailija
28/65 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätähän ne aina sanoo.

Ja sit juodaan kahta kauheammin kun akka jätti 😁

Maksimissaan pari kuukautta kun tullaan takaisin itkien kun elämä ei ollutkaan niin kivaa ilman sitä nalkuttavaa akkaa ja ollaan valmiita lopettamaan juominen ja lupaillaan tehdä ihan mitä vaan.

Katso vaan :)

Vierailija
29/65 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihdoin raittiiseen mieheen, en ala katselemaan juoppoa.

Luettuani tämän ketjun, aloin miettiä juopon määritelmää.

Miten paljon pitää juoda (joka viikonloppu), että on juoppo? Ja onko viikonloppu perjantai-ilta, lauantai ja sunnuntai!

Mielestäni jos juo joka viikonloppu pe, la ja su, niin se on ongelma ja silloin on "juoppo". Jos joka viikonloppu juo yhtenä päivänä, se on mielestäni ihan kohtuullista. Ja siis juomisella tarkoitan sitä että juo enemmän kuin 2-3 juomaa. Te, joiden puolisoilla on haastetta alkoholin kanssa ja jos puoliso haluaa vähentää alkoholin käyttöä, kokeilkaa että sovitte, että kuukaudessa saa juoda esim. viitenä päivänä, tai tilanteestanne riippuen kolmena tai vaikka seitsemänä. Siis enemmän kuin pari juomaa. Silloin puolisolla on lupa juoda ja valita ne päivät itse, mutta myös toinen puoliso saa olla rauhallisin mielin, kun tietää että juominen pysyy jossain rajoissa.

Vierailija
30/65 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri kriisissä omassa avioliitossa miehen juomisen takia. Vitu*taa. Muutama päivä sitten sanoin etten alkoholistin omaishoitajaksi meinaa alkaa, elämällä on minulle varmasti jotain parempaa vielä edessä. Nyt mieheni on ollut juomatta muutaman päivän mutta eiköhän se korkki taas tänään napsahda auki ja askel lähempänä avioeroa ollaan. En jaksa saarnata mutta en kyllä jaksa kommunikoida muutenkaan, pakolliset puhutaan, ei muuta. Niin vihainen olen. Tai surullinen paremminki. Tsemppiä kaikille tämän asian kanssa painiville.

Vierailija
31/65 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen monesti miettinyt onko se normaalia vai ei että mies juo pe-la? Työnsä hoitaa mutta työ on raskasta ja uuvuttavaa joten sinänsä yritän ymmärtää tuon juomisen. Itse en käytä laisinkaan. Tämä lienee aika yleistä Suomalaisissa parisuhteissa?

Vierailija
32/65 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen monesti miettinyt onko se normaalia vai ei että mies juo pe-la? Työnsä hoitaa mutta työ on raskasta ja uuvuttavaa joten sinänsä yritän ymmärtää tuon juomisen. Itse en käytä laisinkaan. Tämä lienee aika yleistä Suomalaisissa parisuhteissa?

Jos ei uskalla lakia rikkoa niin ryyppääminen on ainoa vaihtoehto.

Vierailija
33/65 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole mitään hyvää elämää katsella kun oma mies juopottelee joka viikonloppu.  Minulla oli sellainen mies mutta erosin ja vaihdoin tuttuun mieheen joka juo harvoin. Mies ei rikas ole mutta hyvä kumppani. Kalastaa usein ja ei voi juoda koska aamuisin pitää olla kalassa. Työtön on siis mutta kalastaa ja myy kalaa. Mukavaa katsoa kun mies tekee jotain muuta kun juo alkoholia. Tänäänkin heräsi puoli kuusi ja lähti kalaan melkein saman tien. Tuli puolen päivän aikaan ahvenien kanssa kotiin. Vähän aikaan sitten kävi kalan ostaja ostamassa kalaa ja mieheni tienasi 130 euroa. Huomenna lähtee aamulla taas kalaan koska on hyvä sää kuulemma.

Vierailija
34/65 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollaan arki-illat yhdessä ja perjantaisin mies poistuu mökille viinojensa kanssa. Minä viihdyn yksin ja saan viikonloppuisin tehdä ihan omia juttuja. 

Meilläkin mies rälläsi viikonloput viinan kanssa ja oli yleensä omilla teillään. Se sopi minulle hyvin, koska viihdyin yksinäni ja sain tehdä omia juttuja. 

Mutta sitten tulin raskaaksi ja tajusin, ettei tuollaisesta miehestä ole isäksi. Elämästä tuli yhtä painajaista, kun minä olin kiinni lapsessa ja mies meni entiseen malliin, eikä häneen voinut missään asiassa luottaa. 

Elämä alkoholistin kanssa on pelkkää painajaista. Ei ikinä enää.

No minun mies raitistui, kun hain avioeroa. Mutta en kyllä voi suositella kenellekään rapajuoppoa. 

Pari lasillista viikonloppuna ei ole paha jos se siinä pysyy.

Itse käytän alkoholia maltillisesti, eikä se miestä häiritse, mutta jos mies ratkeaisi niin lähtisin heti.

Vierailija
35/65 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs pahaa ainoan laillisen päihteen käytössä muka on? 

Menepä joskus vesiselvänä baariin ja vietä aikaasi pilkuun asti, ja tule sitten uudestaan keskustelemaan asiasta.

Vierailija
36/65 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko normaalia? Ei ole. Alkoholisti.

Vierailija
37/65 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri kriisissä omassa avioliitossa miehen juomisen takia. Vitu*taa. Muutama päivä sitten sanoin etten alkoholistin omaishoitajaksi meinaa alkaa, elämällä on minulle varmasti jotain parempaa vielä edessä. Nyt mieheni on ollut juomatta muutaman päivän mutta eiköhän se korkki taas tänään napsahda auki ja askel lähempänä avioeroa ollaan. En jaksa saarnata mutta en kyllä jaksa kommunikoida muutenkaan, pakolliset puhutaan, ei muuta. Niin vihainen olen. Tai surullinen paremminki. Tsemppiä kaikille tämän asian kanssa painiville.

Ei lopeta vaikka uhkalisit erolla. Joko siedät tuota ja jäät, tai lähdet. Ketään ei voi nalkuttaa/rakastaa raittiiksi.

Vierailija
38/65 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihdoin raittiiseen mieheen, en ala katselemaan juoppoa.

Sama täällä.

Vierailija
39/65 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole normaalia. Se on opittu tapa, eikä ollenkaan hyvä sellainen. Vaatii itsekuria lopettaa tuollainen tapa. Itsekin ajattelin, että se on normaalia, kun oma mies sitä teki, mutta myöhemmin olen tajunnut, että ei näin oikeasti ole, ei kaikki oikeasti juo joka viikonloppu.

Elämänlaatu paranee kummasti, kun tuollaisien joka viikonloppuisen juomisen lopettaa sekä sillä juojalla, että sillä sivusta katsojalla.

Vierailija
40/65 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei lopeta vaikka uhkalisit erolla. Joko siedät tuota ja jäät, tai lähdet. Ketään ei voi nalkuttaa/rakastaa raittiiksi.

Ei se saarnaamalla paranekkaan, mutta kyllä minun mies raitistui(ihan omasta tahdostaan) kun laitoin avioeron vireille. Mies oli kova juomaan ja oli juonut lähes parikymmentä vuotta. Moni on ihmetellyt miehen raittiutta, mutta mies on näille ihmettelijöille sanonut, että hän halusi pitää perheensä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kahdeksan