Te joiden mies juo joka viikonloppu
Kommentit (65)
40/40 jatkaa. Myös meidän kunnan kuuluisin juoppo on kuulema raitistunut, kun löysi rakkauden! tämä on ihan tosi juttu. On töissä ja raitis, en olisi kyllä moista ikinä uskonu.....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs pahaa ainoan laillisen päihteen käytössä muka on?
Menepä joskus vesiselvänä baariin ja vietä aikaasi pilkuun asti, ja tule sitten uudestaan keskustelemaan asiasta.
Mitä keskustelemista siinä on? Olen monesti ollut kuskina baarissa, enää en toki menisi mutta en mihinkään muuallekaan humalaisten seuraan, ellen ole itsekin vetämässä lärvejä. M40
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaihdoin raittiiseen mieheen, en ala katselemaan juoppoa.
Luettuani tämän ketjun, aloin miettiä juopon määritelmää.
Miten paljon pitää juoda (joka viikonloppu), että on juoppo? Ja onko viikonloppu perjantai-ilta, lauantai ja sunnuntai!
En tiedä oliko exäni juoppo, en ota siihen kantaa, mutta joi juurikin pe, la ja su vielä korjaussarja.
Oli vastuullinen työ ja stressi pakotti viikonloppuisin rentoutumaan....
Näin minulle puolusteli juomistaan.
8v katselin katselin sitä joka viikonloppusta juomista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs pahaa ainoan laillisen päihteen käytössä muka on?
Menepä joskus vesiselvänä baariin ja vietä aikaasi pilkuun asti, ja tule sitten uudestaan keskustelemaan asiasta.
Olen ollut baarissa töissä. Siksi olen sitä mieltä että siinä hommassa pitäisi saada juoda itsekkin. Aivan kauheeta katsella selvinpäin kännistä porukkaa. Parempi olisi kun pössyttelisivät. Se ei ole läheskään niin pahaa sekoilua kuin humalaisilla.
Nämä on aina jotenkin niin absurdeja - että onko normaalia juoda joka viikonloppu koko viikonloppu? Pitääkö tuota miettiä? Tässä satojen tuhansien alkoholiongelmaisten maassa ja vielä useamman alkoholiongelmaisen traumauttaman lapsen/aikuisen lapsen/puolison/ex-puolison maassa? Itse en alkoholistin lapsena sietäisi katsella toistuvaa, pakonomaista dokaamista. Jos haluaa ennemmin olla humalassa kuin minun kanssani viikonloput, niin sellainen ihminen ei ole minua varten. Satunnainen dokaus/kohtuukäyttö ei ole ongelma, mutta jokaviikkoinen kännääminen ei ole kohtuukäyttöä. Se on kyllä jännä, miten epäselvä näinkin selvä asia on monille. Alkoholistien mielestä se toki on normaalia, mutta kenenkään muun mielestä ei pitäisi olla. Oikeastaan siinä on jo ihan kelpo testi - jos pidät normaalina, hyvänä elämänä jokaviikkoista kännäämistä, joko olet jo alkoholisti tai sitten täysin jonkun alkoholistin sumuttama.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri kriisissä omassa avioliitossa miehen juomisen takia. Vitu*taa. Muutama päivä sitten sanoin etten alkoholistin omaishoitajaksi meinaa alkaa, elämällä on minulle varmasti jotain parempaa vielä edessä. Nyt mieheni on ollut juomatta muutaman päivän mutta eiköhän se korkki taas tänään napsahda auki ja askel lähempänä avioeroa ollaan. En jaksa saarnata mutta en kyllä jaksa kommunikoida muutenkaan, pakolliset puhutaan, ei muuta. Niin vihainen olen. Tai surullinen paremminki. Tsemppiä kaikille tämän asian kanssa painiville.
Ei lopeta vaikka uhkalisit erolla. Joko siedät tuota ja jäät, tai lähdet. Ketään ei voi nalkuttaa/rakastaa raittiiksi.
No tiedän, siksi olenkin hiljaa. Minä en tätä ongelmaa ole aloittanut joten minä sitä en voi myöskään ratkaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ollaan arki-illat yhdessä ja perjantaisin mies poistuu mökille viinojensa kanssa. Minä viihdyn yksin ja saan viikonloppuisin tehdä ihan omia juttuja.
Meilläkin mies rälläsi viikonloput viinan kanssa ja oli yleensä omilla teillään. Se sopi minulle hyvin, koska viihdyin yksinäni ja sain tehdä omia juttuja.
Mutta sitten tulin raskaaksi ja tajusin, ettei tuollaisesta miehestä ole isäksi. Elämästä tuli yhtä painajaista, kun minä olin kiinni lapsessa ja mies meni entiseen malliin, eikä häneen voinut missään asiassa luottaa.
Elämä alkoholistin kanssa on pelkkää painajaista. Ei ikinä enää.
No minun mies raitistui, kun hain avioeroa. Mutta en kyllä voi suositella kenellekään rapajuoppoa.
Pari lasillista viikonloppuna ei ole paha jos se siinä pysyy.
Itse käytän alkoholia maltillisesti, eikä se miestä häiritse, mutta jos mies ratkeaisi niin lähtisin heti.
Miten pitkään miehesi on ollut juomatta?
En kyllä kestäisi ollenkaan. Ensimmäisenä heräisi huoli, miksi ei juo arkisin? Viikonloppujuominen on hyvä alku, mutta siinähän on viisi arkipäivää välissä! Minua kyllä vähän huolettaisi, mikä on vialla kun ei ma-pe välillä juoma maistu.
Olen alkoholisti-isän lapsi, en katselisi joka viikonloppu humalahakuisesti juovaa miestä. Käytän kyllä itse alkoholia, esim saatan ottaa sen 12 cl punaviiniä illallisen kanssa useampana päivänä viikossa, viikonloppuna voi mennä useampi annos päivänä, tyyliä kuoharia lasi brunssilla, saunabisse ja lasi hyvää punkkua illalla. Tämän tason käyttö on mielestäni ok miehelläkin, ei haittaa vaikka ottaisi parikin lasia viiniä ruuan kanssa. Känniläisiä en kuitenkaan jaksa katsoa yhtään, joten jos ukko vetää ittensä humalaan, alkaa silmäkulmaa nykimään aika nopeaan.
Jos se haluaa dokata, niin lähetän sen hevonkuuseen kotinurkista. Meneekin sit poikien saunailtaan tai muuhun vastaavaan ja mä oon iloinen omasta rauhasta kotona. Nukkuu alakerran vierasmakkarissa, kun palaa kännireissuiltaan. Ei kiinnosta nuuhkia sitä vanhan viinan hajua, alkaa heti ptsd nostaa rumaa päätään krapulaisen ukon olemusta kattellessa. Lapsuus riitti jo sitä lajia.
Nostan tämän vanhan ketjun kun kaipaan kipeästi vertaistukea. Mulla on alkoholisti mies, vaikka ei sitä itse myönnä. Juo joka viikonloppu perjantaina ja lauantaina. Jos on arkena vapaapäivä (käy siis kyllä töissä!) niin juo silloinkin. Joka toinen viikonloppu on lapset meillä, ja silloin juo vasta illalla/yöllä mutta aina humalahakuisesti. Kun lapset eivät ole, juo perjantaista sunnuntaiaamuun aamusta iltaan koko viikonlopun ajan. Satasia menee alkoholiin. Vaikka lupaa ettei juo ei sanaansa voi luottaa, kohta on jo ostamassa olutta. Jos on vapaapäivä tietää satavarmasti että kännit se vetää. Eihän siinä mitään kun työnsä hoitaa mutta kyllä kai sitä voisi joskus jotain tehdä viikonloppuisin myös selvinpäin. Ja se ettei mieheen voi luottaa! Sanoisi edes suoraan että aikoo juoda eikä niin että sanoo ettei aio. Ja minä tollo uskon joka kerta.
Vierailija kirjoitti:
Oikein. Vain lähes riippuvaiset elävät juopon kanssa.
Sivusta
Toisinaan myös sunnuntaina jatkanut kun ei ole pystynyt lopettamaan, ja silloin maanantaina onkin saikkupäivä. Onneksi tiedostaa yleensä itse että ei pysty sitä yhtä ottamaan kun lähtee laukalle, eikä sitten ota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luettuani tämän ketjun, aloin miettiä juopon määritelmää.
Miten paljon pitää juoda (joka viikonloppu), että on juoppo? Ja onko viikonloppu perjantai-ilta, lauantai ja sunnuntai!
Mun raja menee siinä kun toinen rupeaa kuulostamaan humaltuneelta. Oli sitten kerran vuodessa ja 5x viikossa.
Lasi viiniä vkl aterialla on ok, tosin meillä ehkä 2x kk. Flunssaisena tilkka viskiä tai grappaa. Rapujuhlissa tmv pari kertaa vuodessa pitkän kaavan mukaan (alkudrinkki, lasilliset valko- ja punaviiniä, 1-2 snapsia) silti humaltumatta.
Empä jaksanut enää katella yritin vaikka mitä, hyvällä ja pahalla.. Lähdin pois.
Entä jos rakastaa sitä ääliötä ja on hukannut oman minuutensa häneen. Sitten vain kotona odottaa milloin hän tulee takaisin.
Minun mieheni juo joka ilta 2-3-4 olutta, janojuomaksi 😰Viikonloppuisin enemmän. Joskus harvoin puhe alkaa sammaltaa. Toleranssi lienee aika kova. Harvoin olen nähnyt selkeästi humalassa, mutta usein kuitenkin niin, ettei autoa enää aja. Huolestuttaa, koska kuukausi- ja vuositasolla määrät ovat ihan järkyttäviä! Eikä ukolle mene jakeluun, että päivittäinen tissuttelu on haitallista ja sairastuttaa. Mitä teen? Juoppo?
Vierailija kirjoitti:
Lopetan juomisenn, kunhan tuo kälättävä ja joka asiasta valittava akka tajuaa lähtä laputtamaan.
Voi jessus! Halooo, etkö osaa itse lähteä?
Yksi tai kaksi? Eihän se mitään tasoita. Joskus kun on enemmän tullut ryypättyä 11 tai 12 tasoittavaa 12:00 - 22:00 välillä on normi, pahimmillaan mennyt ehkä 18. Nyt taas mennään käytännössä absolutistina ja katsellaan sitten ensi kesänä.