*^* MARRASMURUJEN SUNNUNTAI *^*
Kommentit (27)
Saa nähdä tuleeko vauvasi maailmaan ennen kuin on suunniteltu.. Ite pelkään just tuollaista tilannetta, mut ei kai siinä muuta kuin leikkaukseen aiemmin? Leikataanko sun puudutuksessa vai nukutuksessa? Mulla puudutuksessa. Tsemppiä vielä! Mä pidän peukkuja pystyssä että supistukset helpottais ja pysyis vauva vielä masussa :)
Puudutuksessahan olisi tarkoitus. Pysyisipä vauva nyt vielä masussa, supparit saisivat loppua kyllä. Nyt on tullut jo aika hyvä tauko mutta johtuu varmaan siitä etten liiku yhtään. Peukut pystyssä täällä ollaan ettei nyt vielä tulisi, että sinnittelisi vielä vähän.
meillä ei ollut esikoisella petaria ja hän sairasti paljon ihan 4kk ikäisestä.Meillä on aina ollut ihan perus-vaahtomuovipatja joka ei ole terveellinen kun kostuu. Olen jälkeenpäin miettinyt paljonko patja vaikutti hänen sairastamiseensa.
Vauvojen petarit ovat ihan ohuita,ei mitään sellaisia aikuisten virityksiä. Sänky on helpompi pedata,koska ainakin meillä lakanoita kuluu. Petarin alle olen laittanut muovitettua froteeta jotta ei hiosta.
Meillä ei esikoisella ollut enkä ajatellut tälle juniorillekaan ostaa, kun haluan että vauvan patja on mahdollsimman kiinteä eli " kova" . Näin vauvan on ymmärtääkseni turvallisinta nukkua. Ainakin esikoinen alkoi kääntyilemään niin aikaisin mahalleen, että en olisi tykännyt, jos naaman alle olisi jäänyt ylimääräistä pehmeää. Meillä oli iso aikuisten tyynyliina aina suojaamassa lakanaa ja näitä tyynyliinoja vaihdoin päivittäin unien jälkeen, jolloin puklut yms. eivät ehtineet imeytyä patjaan tai lakanaan. Pissavahinkoja ei onneksi juuri käynyt, vaikka (vai juuri siksi kun?) kestot oli käytössä.
Ostimme juuri uuden pinnasängyn patjan tälle juniorille ja maksoi Prismassa n.25 euroa, joten jos nyt hirmuisesti vahinkoja kävisi, voisin ostaa vielä vauva-aikana uudenkin patjan, jos tuntuisi ettei patjaa saa pesemällä/tuulettamalla puhtaaksi. Ja ehkäpä vähän isommalle, esim 6kk, voisi sitten laittaa petarinkin.
Terkuin Lumi-Lilja
Voishan sen petarin tuolta etsiä... mihinkähän ehdin sen laittaa, kun pesinkin jo.
Mä pidin kans esikoisella isoa tyynyliinaa jota käänneltiin, jotta ei joka paikka ois puklussa. Se muovifrotee saattaa kyllä hiostaa kun on suoraan lakanan alla... riippuu vähän onko vauva kuumakalle... esikoiselta ei vahinkoja kyllä kauheesti tullu....
Mulla nää pohdinnat on näin syvällisiä.
Sain nukuttua peräti 40min. ja heräsin hiestä märkänä...
Supistelikin mukavasti heti kun silmät auki sain.
Nyt en sitten saa enää unen päästä kiinni vaikka juuri nyt ei supistelekaan.
Alapää vain tuntuu vähän...miten sen sanoisi " irtonaiselta" .
Vesimäistä vuotoa tulee edelleen mutta ei siinä määrin että mua otettaisiin vakavasti. Tälle yölle en enää lähde minnekään elleivät supistukset palaa kovina ja kivuliaina, samanlaisina kuin alkuillasta. On niin huono olo...
Väsyttääkin mutta unta en silti saa. Onkohan mulla kuumetta? Voisin sen tässä samalla mitata...(mittaustauko)...Eipä ole! 36,6 astetta.
Kuume ei ole siis syypää...
Ja jotta olo olisi vielä hitusen vaikeampi niin peräpukamatkin vaivaa :D
Oikeesti ei kyllä naurata.
Olenpa kirjoittanut tähänkin pinoon tänään jo monen monituista kertaa. Kohta voisin varmaan rauhoittua ja ottaa asian kerrallaan.
Swehina
Naksis: Mulla kokoarvio rv 36+6 oli 2950g ja sanoivat että keskikokoinen vauva, eli ois LA n.3,5kg. Mulla sektio 9.11 ,niin ettei ihan LA:n asti mennä.
Serafan, Jas: Meillä ei ole petaria pinnasänkyyn. Tarviiko sellaista? Meillä on kosteussuojana sellainen frotee päällysteinen, muovitettu, kankaan palanen, joka ilmeisesti myös ä-pakkauksessa on tullut. Pään alla pidetään sitten muutaman kerran taiteltua lakanaa tms. suojaamassa pulautus vahingoilta.. Eikö tämä ole riittävää? Eikö ole hyvä vauvalle jos patja on kovahko? Pehmentääkö petari patjan päällä liikaa pienellä vauvalla? Meillä ei ole petaria ollut aiemmillakaan lapsilla. Patja ollaan ostettu uusi.
Siitä tulikin mieleen että pitää steriloida uudet tuttipullot/tutit jotka varalle ostin, jos imetykseen tarvitsee apua.. ja amme pitää myös puhdistaa kunnolla kun on ollut käytössä esikoisella viimeksi. No tässähän on hyvin aikaa -- vielä tuskastuttavan hitaasti kuluvat 10kokonaista päivää sektioon!
t.V&V 37+4