Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hävettääkö sinua kertoa uudelle tuttavuudelle, mitä teet työksesi?

Vierailija
10.09.2022 |

Tai oma koulutustaso/ammatti, mihin olet kouluttautunut (jos et ole nyt työelämässä)? Jos haluat niin voit yrittää vielä kuvailla, että mikä siinä erityisesti hävettää. Koetko sen itse huonopalkkaisena tai onko se ehkä yleisesti Suomessa pidetty huonopalkkaisena ja ehkä jollain tavalla vähän huonosti arvostettuna alana?

Nyt kaikki matalalla kynnyksellä kertomaan ja keskustelemaan. Ja pidetään keskustelu sellaisena ystävällisenä. Häpeäntunne on meille ihmisille yksi yleisimmistä tunteista ja se on tosi inhimillistä, että sellaista kokee, oli sitten missä ammatissa tahansa. Esimerkiksi puhutaan paljon hoitajien palkkauksesta; siitä työstä moni voisi olla (ja onkin) muuten ylpeä, mutta asiaa hävettää kertoa nimenomaan palkkauksen vuoksi. Mikä ikinä olikaan se sinun syysi hävetä niin tosiaan nyt keskustelua pystyyn!

Kommentit (90)

Vierailija
21/90 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei hävetä. Olen laborantti mut aina saa korjata että en ota verikokeita enkä edes tutki ihmisten näytteitä

Minuakaan ei hävetä. Olen bioanalyytikko, ja ihmiset puolestaan usein nimittävät minua laborantiksi :D

Vierailija
22/90 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen häpesin työttömyyttäni ja aiempaa koulutustani. Sittemmin opiskelin maisteriksi ja työllistyinkin, enää ei hävetä. Se on ihanaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/90 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kaupan kassalla töissä ja kyllä kieltämättä hävettää. Tätä työtä pidetään opiskelijoiden ja luusereiden hommana. Ihmisten on vaikea käsittää, että tykkään työstäni enkä edes halua edetä urallani.

Vierailija
24/90 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmm no jaa ehkä vähän mut ei hirveesti. Oon bussikuski.

Vierailija
25/90 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hävettää.

Mikä siinä on, että suominaiset ei halua amista?

Koska suomiämmät ei pariudu alaspäin. Naiset luulevat, että koulutus tekee ihmisestä sivistyneen. Outo harhaluulo. Mies on onnellisempi sinkkuna. M27

Vierailija
26/90 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hävetä, ja olen koulutustani vastaavassa unelmatyössä. Työ on vain niin väärinymmärrettyä, etten yleensä jaksa alkaa keskustella siitä. En jaksa mainita sitä edes tähän. Meitä tämän työn huippuja on Suomessa vain kourallinen.

Vierailija
27/90 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hävetä, vaikka osa meitä inhoaakin (toisen keskusteluketjun perusteella). Olen KTM.

Vierailija
28/90 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä halua kertoa psyyke-eläke 46 vuotiaana.

Vierailija
29/90 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen palveluvastaava hienosti sanottuna. Mutta mitä mä teen se onkin eri juttu.

ABC:lla kassatyötä, ruoanvalmistusta jne?

Vierailija
30/90 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen johtaja isossa konsernissa ja en yleensä uusille tuttavuuksille tätä kerro. Kerron työstä ja alasta yleisesti, en omaa titteliäni tai edes yritystä. Myöhemmin sitten voi asiasta puhua ja läheiset saavatkin kauttani mukavia etuja. En halua, että syntyy ennakkoluuloja työni takia.

Vierailija
31/90 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ammatiltani elämäntapatyötön ja koulutukseltani "pelkkä" amis naisten silmissä.

En häpeä ammattiani tai koulutustani! Arvostan vapaa-aikaani enemmän kuin rahaa. Yksikään työnantaja ei ole tarpeeksi rikas palkkaamaan minua. Minusta elämässä on paljon muutakin kuin raha esim. itsensä kehittäminen. Opiskelen tällä hetkellä koreaa. Osaan kuutta kieltä. Also, olen intohimoinen gamer. -nuori mies

Vierailija
32/90 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hävetä, mutta en jaksa kuunnella sitä utelua, hämmästelyä, kehumista ja kauhistelua.

T: lasussa töissä

Vierailija
33/90 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin hävettää. Hävettää niin paljon, etten kehtaa kertoa työstäni tarkkoja tietoja edes anonyymisti.

Oon erään inhotun valtion viraston inhotulla osastolla tekemässä asiakkaille inhottavia päätöksiä. Ja bruttopalkkani on karvan alle 2000€, vaikka mulla on ylempi korkeakoulututkinto. Menisin mieluummin Mäkkäriin töihin.

Vierailija
34/90 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää kerro ammattiani ja työtäni koska sitä ei yleensä kukaan usko ja sitten joudun sitä selittämään. Sanon siis olevani hoitaja tai olevani töissä kaupassa niin se ei herätä vastapuolessa mitään reaktioita.

Vierailija
35/90 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivon mukaan ei tule uusia tuttavuuksia - jos kuitenki tulee, niin en kyllä edes jaksaisi saati että haluaisin alkaa feikkaamaan jotain itseäni parempaa tyyliin hyacinth bucket.  

Vierailija
36/90 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei nyt silleen. Vähän ehkä. Teen työtä, joka minun alallani mielletään vähän sellaiseksi "pomppulautaduuniksi" josta on tapana yletä ja siirtyä korkeampiin virkoihin. Minä itse tykkään tästä työstä enkä haluaisi yletä mihinkään pomoksi. Jotkut ihmettelevät vähän siihen tyyliin että miten en ole vielä siirtynyt pidemmälle.

Vierailija
37/90 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei hävetä, vaikka osa meitä inhoaakin (toisen keskusteluketjun perusteella). Olen KTM.

Anteeksi nyt vaan, mutta mikä työ on "KTM"? :D se on tutkinto

Vierailija
38/90 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei hävetä, mutta en jaksa kuunnella sitä utelua, hämmästelyä, kehumista ja kauhistelua.

T: lasussa töissä

Sama juttu. Tavallisen tallaajan kanssa en saa mitään järkevää keskustelua työstäni aikaan.

T toinen lasun sossu

Vierailija
39/90 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuisen hävettää joo. Olen koodiorja.

Vierailija
40/90 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi nyt vaan, mutta mikä työ on "KTM"? :D se on tutkinto

Jos joku sanoo työksi koulutuksen niin se tarkoittaa oikeasti työtöntä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi seitsemän