** Lokakuiset SUNNUNTAINA **
Kommentit (18)
Tilannekatsausta pukkaa: Sänkyyn mennessä alkoi taas pukata kovempia suppareita, mutta onnistuin nukahtamaan ja nukuin jotain pari tuntia välillä heräillen, varmaan supistellut siinä välissä epäsäännöllisesti... Nyt puolisen tuntia sitten heräsin vielä kovempiin suppareihin ja tullut 6min välein sen jälkeen, enää ei kyllä nukkuminen onnistu kun sen verran kovasti juilii.
Mut mitään vuotoja ei ole kylläkään... Että en nyt sitten tiiä.
ON PAKKO PÄÄSTÄ TÄNÄÄN HAKEMAAN TÄMÄ VAUVA!!! Tuntuu siltä että palautan virheellisenä tuotteena tämän raskauden jos ei lähtöä tule. Nyt supistaa... PAKKO OLLA SITÄ!
Coe
Tulee jo 3-5 min välein aika voimakkaasti, paikallaan ei kestä olla. Soitin Kättärille, siellä on hetkellinen ruuhka mutta sanoin että kyllä varmaan vielä tunnin verran pystyy olla kotona, olo kuitenkin hyvä supistusten välillä jne.
Esikoinen heräsi pyytämään maitopulloa ja ihmeissään katsoi kun mummi vei sen ja rupesi juttelemaan, voipi olla ettei enää nukahda :)
En SUOSTU tulemaan takaisin ilman vauvaa, tosin en mä kyllä nyt usko että täytyykään! Mutta hakureissuun ainakin lähden. Veikkailin että MIANNI on mennyt jo edeltä kun ei käynyt illalla kirjautumassa, toivottavasti näin ja toivottavasti kaikki on mennyt hyvin...
Hyviä sunnuntaita :)
Coe rv 41+0 ainakin nyt vielä
Kokonaisena ollaan ja varmaan vielä pari viikkoa :)
Onnea matkaan synnyttämään lähteville, mielelläni tulisin coen perässä kättärille, mutta ei toivoakaan....
Viime yönä kylkeä kääntäessäni vessareissulle lähtiessä kuului mahasta pikkuinen poksahdus ja jo hetken ajattelin että nytkö poksahti kalvo, mutta ei.
Ihan pientä masun kovettumista, suppareista ei tietoakaan. Ja nukuttu on 2 wc-reissua lukuunottamatta. Pikkasen meinaa flunssaa pukata, toivottavasti ei pahene.
Niin ja nenän limakalvot olleet jo pari kk niin turvonneena että aina välillä happi tiukassa - otrivinia on sumuteltu välillä vaikka ei kai kovin suositeltavaa. Jospa harmi ohi synnytyksen jälkeen.
2xlokamamma, 40+1
Yöllä oli jo lupaava olo, mutta mitenkäs se onkaan aina niin, että sit kun menee nukkuun niin kaikki lopahtaa siihen... Tylsää. Näin jo niin untakin vauvasta ja vauvelin hoidosta...
Eilen illalla tuli saunan ja puolikkaan oluen (en uskaltunutkaan juoda kokonaista) iso limaklöntti, mutta nyt aamulla ei ainakaan vielä ole tullut lissää...
Ihanaa, että COE pääsi vihdoinkin synnyttämään. On kyllä sen jo ansainnut kuin samoin Mianni. Saas nähä, joko sekin on päässyt :)
Eipä tänne muuta kuulu, joten taidan alkaa puuhaileen jotain, josko sais aikaiseksi niitä suppareita lisää.
Aurinkoista aamupäivää kaikille!
susuliini 40+1
Onhan täällä vielä elämää.
Olen ollut taustalla pitkät ajat, mutta nyt tulin ilmoittelemaan, että meille syntyi pokavauva tiistaina 240906 klo 9.38. Poika painoi 3995g ja oli 52 cm pitkä.
Vauvahan syntyi sunnitellulla sektiolla. Kolmen alatiesynnytyksen jälkeen oli kyllä hullu kokemus, itse asiassa minusta aika epämiellyttävä!!! Jäin kaipaamaan sitä heti vauvan syntymän jälkeistä ihanaa hormonimyrskyä ja muutenkin ihanaa oloa, kun uusi pikkuihminen on siinä ihoa vasten. Tietysti sain vauvan heti iholle ja imetyskin järjestyi hetui, kun minut palautettiin osastolle. Mutta, ei se vaan ole sama asia!
Muuten kaikki sujui älyttömän hyvin, toivuin pikavauhtia ja imetyskin on lähtenyt hyvin käyntiin.
Onnea kaikille pakettinsa jo hakeneille ja suppareita niitä kaipaileville.
ONNELLINEN Tunde ja pikkumies 6 vrk
Hiljaiseksi rupeaa pino käymään, minäkin poistun sitten huomenna sairaalaan odottelemaan omaa ihmettäni, mutta tänään vielä yritetään kovasti luonnollista käynnistystä :). Olo tosin on aika väsynyt ja muistan edellisistä synnytyksistä sen merkitsevän lähestyvää synnytystä. Toivottavasti se tarkoittaa sitä myös tällä kertaa, en haluaisi maata sairaalassa odotelemassa Sytotecin vaikutusta kovin montaa päivää, mun keho kun ei ole oireillut että synnytys olisi jotenkin lähellä.
Onnea vaan vauvan saaneille ja lähtijöille. Waimokin ilmeisesti poistuis pari päivää sitten hakemaan nyyttiään. Mokomakin, sullahan piti olla käynnistys vasta keskiviikkona, jos oikein muistan :). Toivottavasti Mianni kin on päässyt coen vauhtiin:).
No niin nyt tarvitsisi vielä silittää lasten pyykit ja laittaa kotia vähän kuntoon, huomista lähtöä varten. Tuntuu jotenkin oudolta kun tietää että huomenna se lähtö on joka tapauksessa. ISäntä alkaa olla hemona kun mä annan sille koko ajan ohjeita ihan kuin olisin menossa pitkällekin moneksi viikkoa...
Hieno juttu, kun nyt on ilmeisesti palsta tyhjentynyt aika tehokkaasti! Aloitan siis yksinpuhelun tästä lähtien. Mahtaa ollakin mielenkiintoista seuraa itseni kanssa. Vai onko joku muu vielä paikalla huomisenkin jälkeen vielä?
Mulla taitaa tosiaankin mennä siihen isäinpäivään asti, koska ne pienetkin oireet, mitä oli, ovat hävinneet... Naapurikin tuossa juuri totesi, että oli katsellut, kun minä liikun niin ketterästi vielä ja olen kuulemma niin pirteän näköinen, ettei laskettu aika voi millään olla ihan lähellä vielä, vaikka maha onkin suuri... Yllätys, yllätys: onhan tuo LA ihan juuri, ja tuon oireettomuuden takia olenkin niin pirun fresh...
Mutteri siivouspäiväilemässä 39+4 (ainiin: haettiin kuivausrumpu ja nyt pitää sitten ihan periaatteestakin pyykätä kamalasti..Ihan testimielessä. heh)
Toivottavasti olet päässyt lähtemään... :)
Kylläpä harmittaa kun itellä ei tapahdu mitään. Ke ois käynnistys ja niin älyttömästi toivoisin että vauva syntyis ennen sitä! Ottaa päähän niin vietäväsi jos joudun käynnistykseen, just lähinnä se että joutuis sitten parikin päivää eka osastolla odottamaan että paikat kypsyy. Ja menee kokonaan se " yllätysmomentti" kun kaikki tietää että keskiviikkona käynnistetään... Nyt jo kaikki puhuu että niin ja niin monta päivää sulla enää. Ei tunnu kukaan uskovan että itelleen syntyis. Varmaan laitan jo tiistai-iltana puhelimen kiinni, en millään jaksa mitään tsemppauspuheluita vaikka hyväähän ne vaan tarkottaa. Nyt on jo sellanen olo että mihinkään ei huvita lähtä eikä puhua kenenkään kanssa, mutta kellekään ei tunnu juolahtavan mieleen että saattaisin tässä tilanteessa haluta olla rauhassa. Enkä osaa suoraankaan sanoa, kun joku saattaa sitten loukkaantua.... Mutta mun kropastahan tässä on kyse ja minä sen vauvan synnytän niin eikö mulla ole oikeus olla rauhassa? Se on mun tapa valmistautua synnytykseen, joku ehkä tekee eri tavalla... Menipä tää nyt ääneen pohtimiseksi. Mies onneksi on nyt lopussa ollut tosi hyvä tuki, se tietää mitä haluan, eikä sille tarvi olla selittämässä kaikkea. En oikein edes olis uskonu että siitä löytyy noin ymmärtävä ja huolehtiva puoli. :) Sille voi oikeesti puhua eikä se yritä tyrkyttää mitään neuvoja, halaa vaan ja pitää sylissä jos on paha mieli.
NO tulipas nyt purettua ajatuksia... Helpotti hiukan. :)
Ja me tosiaan lähdettiin kans pe vauvanhakureissulle- tosin, sillä matkalla ollaan edelleen, varmaan puoleen väliin viikkoa.
Ei menny mulla niin helposti eikä lyhyesti ku tuntuu että kaikilla muilla meni. Mutta siis näin pikaselostus, että tultiin sairalaan pe päivällä 13 aikaan, vauva syntyi 23 illalla. Mutta jouduttiin hätäsektioon, kun ei tyttö laskeutunu :( Ei oo mikään mukava kokemus, mutta jospa tästä parannuttas. Haava on kipeä ja törkeen ruma!
Niin, mutta tärkein- meille siis syntyi tyttö rv 39+3 ja mitat on 3280g ja 49cm. Että ei mikään jätti, vaan oikeinki siro pikku neiti :) Äiti on saanu nukkua, kun vauva on ollu hoidossa yöt- ei oikein omat voimat oo riittäny siihen että jaksais nousta joka itkulle yöllä. Joten hirveästi ei oo vielä mielikuvaa siitä millanen vauva tulee olemaan. Nyt tuo ainaki on tänä päivänä ähissy masukipuja, kovasti piereskelly. Mutta eiköhän se tästä... pulloa ei taho huolia, tutti kelpaa onneksi. Mutta on äitin rinnat tosi kipeet. Maito ei oo vielä noussu, mutta sitä odotellessa...
Tsemppiä teille kaikille vielä jotka kärvistelette! Ja onnea coe:lle ja Miannille, Jos nyt ovat nyyttiänsä hakemassa.
Jääsydän rv 0+0 ja tyttö 2pvä
Tänään kotiuduttiin pojan kanssa, meillä tultiin maailmaan vähän pidemmällä kaavalla:
Maanantaina ennen puolta päivää meni vedet ja lähdettiin sairaalaan, supistuksia kuitenkin tuli kerran pari tunnissa ja jouduin osastolle odottelemaan synnytyksen käynnistymistä... Ja odottelin ti-ke väliseen yöhön asti :/ ke klo 03 aikaan pääsin synnytyssaliin ja poika syntyi klo 17, siinä välissä sit tapahtuikin jos vaikka mitä: multa lähti taju muutaman kerran ja sain ihan hirveitä tärinäkohtauksia... Kun palasin tolkkuihini(sain tippana mm. suolaa, sokeria, magnesiumia ja oksitosiinia) niin tupa oli täynnä lääkäreitä yms ja kukaan ei oikein tiennyt mitä tapahtuu... eikä tiedä vieläkään (epäiltiin mm. toksemiaa). Pääasia kuitenkin on että vauvalla oli koko ajan kaikki hyvin ja itsekin pystyin sit alakautta synnyttämään potran pojan. 4030g, 54cm ja pipo 37cm.
Mies muuten lupasi että jos vielä tehdään lapsia niin sitä ennen hän opiskelee lääkäriksi ja sektioi mut itse :)
Väsynyt mutta onnellinen merileijona ja ihana pieni mies 4vrk!
Tsemppiä kaikille masujen kanssa ja onnittelut muille vauvoja saaneille!
Tänään klo 13.24 syntyi tyttö, 3990g ja 53cm. Synnytys oli helppo ja meni luomuna. Toivon mukaan kotiutuvat huomenissa.
-v- 13+3
Nyt se pitkän kärvistelyn tulos tuli! Ihanaa, että loppu meni helposti! Suuret onnittelut!
Vihdoinkin....:)
Terkuin: Je_Ni & Pikku-Isäntä 16vrk
itse vielä hyvissä voinneissa.
viime yönä ensimmäistä kertaa tuli supistuksia(epäsäännöllisiä)jotka jo hieman oli kipeitä ja herättivät unesta MUTTA tänään ei taas mitään.mulla onkii joka ilta tullu supisteluja mut päivällä taas ei mitään.joten eihän tässä taas muuta kun odotellaan.ihana kun Coella oli ollut helppo synnytys=)
Minäkin haluan helpon!varsinkin kun ensimmäisestä jäi huono maku ja pelkoa...hyviä vointeja ja supistuksia!40+3
Kotiuduimme eilen sairaalasta enkä ole ehtinyt aiemmin ilmoitella enkä lukea teidän kuulumisia.
Mutta ilmoitanpa että lopultakin, yli kaksi viikkoa yliaikaisena, syntyi ihana tyttäremme ti 24.10. klo 14.11. Hän oli syntyessään ihan reippaan kokoinen, painoi 4150 g ja oli 52 cm pitkä, pipo 35,5 cm. Pitkät vaaleanruskeat hiukset ja virkku mutta rauhallinen vauva.
Synnytys jouduttiin käynnistämään, ja eteni sitten aika vauhdikkaasti.
Oli rankkaa ja ajoittain tosi kivuliastakin, mutta toisaalta aivan uskomaton ja hieno kokemus. Kerron myöhemmin lisää kunhan ehdin. Tämä vauvan kanssa touhuaminen on nyt niin intensiivistä kun tutustumme toisiimme.
On tämä aivan uskomattoman onnellista aikaa!!
t. Sirita
Kaikille tasapuolisesti: COE, TUNDE, JÄÄSYDÄN, SIRITA, keitäs muita vielä oli...? Osaako joku sanoa, joko MIANNI on synnyttänyt? En ole pinoja lukenut eikä ainakaan tänään ole ilmoitellut itsestään.
Tsemppiä kaikille vielä mahan kanssa kärvisteleville, kohta tekin poksahdatte:)
Lillis ja pieni 10vrk
COE, TUNDE, JÄÄSYDÄN JA SIRITA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ihanaa että vauvoja alkaa taas " putkahdella" !
Eiköhän Miannikin ole päässyt eilen synnärille, toivotaan ainakin niin!
Ja jaksamista loppuaikaan kaikille vielä odottaville!
Vauvapuolella nähdään!!!
neljäs ja tyttö 8vrk
Hereillä ollaan, ei supistukset loppuneetkaan silloin 2h sitten vaan jatkuvat yhä mutta aika voimattomina, välillä tulee sitten jokunen kovempikin. Jo 7,5 h tullut suppareita 4-7 minuutin välein, yhtään pidempää taukoa ei ole ollut, viimeksikin kun kirjotin niin ne vaan oli hljaisia...
Soittelin Kättärille tossa hetki sitten että oonko vaan kotona, sieltä sanottiin että kun edellinen synnytys pitkä (21 h) niin ei varmaan ole mitään kiirettä. Kehotti ottamaan tarvittaessa Panadolia ja yrittämään nukkua. Oli kyllä tosi kiva kätilö ja sanoi että rauhallista siellä on, ja sanoi että toivottavasti tavataan tänä yönä :) Sanoin että epäilen.
Vitsi kun nukuttaiskin, haluaisin mennä nukkumaan että voisi luopua toivosta jos ei sellasta ole tullakseen... Täytyy varmaan kohta mennä petiin ja lukea vaikka kirjaa, eiköhän nää siitä lannistu.
Harmittaa silti että voikin näin pitkään suppailla eikä vaan lähde voimistumaan. Ei lähtenyt esikoisenkaan synnytyksessä pitkään aikaan kyllä, mutta luulis että tokalla kerralla on helpompaa, ja kun siis joskus 4h sitten jo oli paljon voimakkaampia supistuksia kuin nyt... en tajua tätä mun kehoa, en kerta kaikkiaan :(
No mutta joo, enköhän aamulla tuu taas kirjautumaan yhtenä kappaleena.
JULIANNELLE onnea jakautumisesta!
Mitenkähän MIANNILLE kävi Rukan-reissulla?
Coe rv 41+0 (kun kerran vuorokausi ehti vaihtua)