Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä laittaisit lisukkeeksi jos tarjoat ankankoipi confit pääruoaksi?

Vierailija
09.09.2022 |

Ideat hukassa.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Risotto alla Milanese. Toimii.

Vierailija
22/31 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paistinperunat ja kurkkusalaatti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikkapa mustaviinimarjahilloa ja röstejä. Teetkö confitin itse vai onko purkista ?

Kunon confit on tosi vaikea tehdä itse kun meillä ei saa mistäön ankanrasvaa keittämiseen. 4 koipea ja rasvaa pitää olla 3l kattilallisen verran!

Itse olen kyllä tehnyt possuconfittia, se on helpompi toteuttaa

Niistä säilykeankankoivista tulee kohtuullisen hyviä kun kuumentaa purkin avaamattomana kiehuvassa vedessä n. 10 min. Purkkihan on täynnä rasvaa ankankoipien ympärillä. Loppupaiston olen tehnyt sitten vaikka uunissa tai pannussa. Eihän se tarkalleen ottaen confit ole mutta itse tykkään kun ankassa pinta on vähän rapea. Voihan ne jättää paistamatta ja kuumentaa vain purkissaan jos haluaa enemmän confit-tyylisen.

Vierailija
24/31 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Risotto alla Milanese. Toimii.

Tämä.

Vierailija
25/31 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on liian wt porukkaa joka ei ymmärrä mitä otsikko edes tarkoittaa

Juuri tätä kommenttia kaipasinkin. Ap luulee olevansa joku überfiini, kun "tekee" jotain Master Chef Australiassa nähtyä.

Vierailija
26/31 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai aina confit kanssa ankanrasvassa paistettuja perunoita ja vihreitä papuja.

Jep. Ja perunoiden kannattaa olla kokonaisia pieniä uusia perunoita. Talvella puikulatkin toimivat ihan kivasti. Perunat raakana keskilämmölle pannulle ja paistellaan, kunnes ovat kullanruskeita. Viimeiseksi viideksi minuutiksi voi pistää valkosipulia pannulle antamaan makua ja paistamisen jälkeen suola, pippuri ja silputtuja tuoreita yrttejä maun mukaan. Itse käytän lehtipersiljaa.

Vierailija
27/31 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri tätä kommenttia kaipasinkin. Ap luulee olevansa joku überfiini, kun "tekee" jotain Master Chef Australiassa nähtyä.

Kyseessä on ihan tavallinen maalaisruoka. Kertoo tosiaan paljon ihmisestä, jos se noin kummallista ruokaa on.

Vierailija
28/31 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomijuntin kommentti. Syötkö usein mäkkärissä ja nirsoilet vähän kaiken kanssa? Moni ruoka on myös maistamatta paskaa, vai mitä?

Vierailija
29/31 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Appelsiinikastiketta ja riisiä tai polentaa.

Vierailija
30/31 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullo votkaa ja hevosenkavio.

Vierailija
31/31 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

För de som undrar över ankfettet. Då du steker ankbröst, bör du börja på låg värme med fett sidan nedåt. Så länge som endast klart fett avsöndras kan man fortsätta. Processen kan momentant avbrytas och det klara ankfettet hällas på burk. Ankfett håller länge i kylen (månader). Ankbröst är inte speciellt svåra att steka eller dyra att köpa som omväxling.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä seitsemän