Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten se karenssi tulee jos lähtee töistä?

Vierailija
09.09.2022 |

Siis itse en saanut karenssia kun lopetin työt viikon jälkeen. Oli fyysisesti liian haastavaa, ja kävi haastavammaksi tulevaisuudessa. Työmenetelmät outoja, hygienia puutteellista ja myytävät tuotteet epäkuranttia (niiden säilytys). En puuttunut epäkohtiin, ilmoitin vain että fysiikkani ei kestä työtä, en tule enää töihin.

Oli siis asiakaspalvelua ravintola-alalla. Naurettava työporukka, ketään ei oltu opastettu kunnolla. Tai kaikki oli koulutettu erilailla. Pomo ihan yhtä pihalla. Työttömyysturva rupesi minulla juoksemaan samantien (oliko muutama päivä omavastuuta, en muista?). Kukaan ei Kelassa/työkkärissä kysynyt irtisanomisilmoitusta tai työtodistusta. Työtodistuskin tuli vasta 1.5 kk työn lopetuksen jälkeen. Siihen Oli työnantaja merkannut että työsuhteen loppumisen syy työntekijän oma pyyntö.

Mutta mitään monen viikon karenssia ei tullut.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku kertoa!

Vierailija
2/4 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin sain heti ansiosidonnaista vaikka itse irtisanouduin eikä kukaan puhunut mistään karenssista mitään. Työtodistuksessa luki että työsuhde päättyy työntekijän aloitteesta eli ihan varmaan virkailijat sen tiesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin sain heti ansiosidonnaista vaikka itse irtisanouduin eikä kukaan puhunut mistään karenssista mitään. Työtodistuksessa luki että työsuhde päättyy työntekijän aloitteesta eli ihan varmaan virkailijat sen tiesi.

Missä päin maailmaa näin lällyä?

Vierailija
4/4 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saanut karenssia, kun kävin lääkärissä ja lääkäri kirjoitti todistuksen, jonka toimitin Kelaan. En irtisanonut itseäni, vaan vein lääkärin todistuksen työnantajalleni, jolloin työnantaja joutui vapauttamaan minut työtehtävistäni kiroillen, kun oli ensin yrittänyt pelotella minua eroamaan itse. Odotin vain, enkä todellakaan allekirjoittanut eropyyntöä itse, sillä olisin ollut valmis jatkamaan, jos työolosuhteita olisi muutettu sopiviksi.

Todistuksen mukaan lääkäri ei pitänyt työskentelyolosuhteitani siis sopivina ja jos niitä ei voitaisi muuttaa sopiviksi, olisi minun lopetettava ko työssä johtuen terveydellisistä syistä.

Näin tämä toimii! Käyttäkää tietoa hyväksi, joilta on viety oikeuksia!