Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Entinen Tori asunnot: onko laillista vuokraamisessa?

hjäpl
09.09.2022 |

https://support.qasa.fi/hc/fi/articles/6528408175377-Vuokralaisten-usei…

Vuokralaisen maksettavaksi laitetaan melkein 5% maksut vuokran päälle?

Auttakaa ja laittakaa asiallisesta viestiä asiassa

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä voi asunnon enää ilmoittaa ilman sitoumuksia ja tarkkaa osoitetta( rosvot käy kun netissä kerrot tyhjillään/vapaana olevasta asunnosta-omakotitalosta) jossa aina jotain varastettavaa

Eikö mihinkään saa maksutonta ilmoitusta?

onko kaikki jotenkin sitovia-maksullisia tms?

sukunimen ollessa niin harvinainen että vain muutama Suomessa,eli ei mikään Virtanen, niin onko nimi /tiedot pakko laittaa koko kansan nähtäväksi

En kuulu muutenkaan mihinkään somessa kun on oma elämä eikä tarvitse elää netissä

Tätä ajatusmaailmaa en ymmärrä. Miksi kenenkään PITÄISI ylläpitää omalla kustannuksellaan sivustoja, jolla muut voivat ilmaiseksi hankkia tuloja? Etenkään sellaista, joka tietoturvatasoltaan on vaatimuksiesi mukaisia. Halvin vaihtoehto yrittää taata turvallinen ilmoituspalvelu on tietysti vaatia se nimi ja osoite, jotta vastapuoli voi selvitellä ilmoituksen oikeellisuutta ja turvallisuutta jollain tasolla. Muut keinot ovat sitten jo haastavampia järjestää - se maksaa. Ja sen osaavilla varmasti on myös oma elämä, eikä huvita muuten vain pyöritellä moisia sivustoja.

Tietysti voit aina itse pistää sellaisen pystyyn, jos se mielestäsi on aikasi arvoista.

Vierailija
22/32 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse juuri vuokrasin oman asunnon Qasan kautta. Vuokraaja maksaa juuri sen mikä ilmoituksessa lukee, minä maksan palvelusta qasalle, että sain heiltä valmiin vuokrasopimuksen, maksuturvan itselleni sekä luottotietojen tarkastuksen. Kaikki sujui oikein hyvin ja vuokralainenkin tyytyväinen, koska luottotiedot kunnossa, ei hänen tarvinut maksaa vuokravakuutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse juuri vuokrasin oman asunnon Qasan kautta. Vuokraaja maksaa juuri sen mikä ilmoituksessa lukee, minä maksan palvelusta qasalle, että sain heiltä valmiin vuokrasopimuksen, maksuturvan itselleni sekä luottotietojen tarkastuksen. Kaikki sujui oikein hyvin ja vuokralainenkin tyytyväinen, koska luottotiedot kunnossa, ei hänen tarvinut maksaa vuokravakuutta.

Kuinka on vaikea itse tarkistaa luottotiedot?

Kuinka on vaikea tehdä vuokrasopimus? Valmiita pohjia on?

Vakuuden hän maksaa joka kuukausi vuokrassa. 

Ei saa vuokravakuutta koskaan takaisin.

Vierailija
24/32 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokrasin sijoitusasuntoni Qasan kautta ja olen ollut todella tyytyväinen palveluun ja kustannuksiin. Qasan kautta vuokranantaja maksaa 2.5% kuukausivuokrasta Qasalle ja vastineeksi saa vuokraturvan 6kk. Pieni hinta kun edellisellä kerralla vuokrasin kiinteistövälitysfirman kautta ja maksoin 1200€ välityspalkkioita Suosittelen!

Vierailija
25/32 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskanna loordi hattuusi, ketään ei kiinnosta.

Vuokranantaja

Kiitos eritäin älykkään olisesta vinkistä, mutta taidan jättää tekemättä. 

Hämmästyttää kyllä kovasti, että kun joku kysyy kokemuksia ja siihen avoimesti vastaa, niin joku valopää ehdottaa lakkiin paskomista. No, yksittäisiä hönäjä aina riittää, mutta se yllättää, kun joku vielä peukuttaa tälläista älymystöä.

Vierailija
26/32 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene pakantamaan hattuusi.            Oletko Qasalla töissä?

Vuokranantaja

Kiitos kysymästä, en ole töissä. Kiitos myös hyvin älykkään oloisesta vinkistä, mutta jätän käyttämättä. 

Mitä vikaa on siinä jos koittaa asiallisesti vastata kysymykseen omien kokemusten perusteella? Kannustan toki itseäsikin kirjoittamaan omista havainnoista, mikäli sinulla sellaisia on. 

On todella lapsellista anonyymista heitellä paskomisjuttuja kuskustelun tueksi. Yksitäiset hetken mielijohteesta kirjoitetut raapustukset vielä jotenkin ymmärtää. Mutta joku vielä peukuttaa moista älymystöä, silloin täytyy jo olla melkoinen hönö.

Vierailija
27/32 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lestaattifirma. Ne on kovia huijaamaan. Myös Joo ja Jooppi lestaattifirmoja. Varokaa! 

Lahkola eikun Tahkola Oulussa, huijaa törkeästi vesimaksuissa, lestaattifirma. 

Vierailija
28/32 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan paska huijari firma

Vierailija
29/32 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvi kokemuksia nopea yhteys apua saa aina ripeästi kattavasti! Hyvä Qasa!

Vierailija
30/32 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä vielä ole kommenteissa tullut esiin, miten vuokravakuuden maksaminen ja asunto vaurioissa/vahingoissa 100000e (aika suuri korvaussumma?, muistanko oikein) korvaukset ovat Qasalta onnistuneet, kun on vuokralainen epäonnistunut vuokrasuhteessa. T. Epätietoinen v- antaja

Vierailija
31/32 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita perinteinen ilmoitus lehteen.

Vierailija
32/32 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole itsellänikään vuokranantajana edelleenkään mitään kokemuksia vuokratakuiden tarpeellisuudesta. On ollut niin hyvät vuokralaiset tämän palvelun kautta, että myöskään mitään asunnon tuhoamista ei ole tapahtunut. Vuokratakuuhan toimii siten, että mikäli vuokralainen jättää maksamatta Qasa maksaa 6kk ajan vuokria, jona aikana minä ehdin hoitaa irtisanomisen. Asunnon kunnon vakuudeksi minulla on varalta vuokranantajan asuntovakuutus, jolla voin tuhottuja pintoja jonkin verran uusia. 

Minusta paras vuokranantajan vakuus Qasan aivoimessa ilmoituskulttuurissa on se, että mitkään lakkiin paskantajat eivät asuntoa koskaan saa. (terveiset vain eräälle keskustelun älykkäälle osallistujalle)