Entinen Tori asunnot: onko laillista vuokraamisessa?
https://support.qasa.fi/hc/fi/articles/6528408175377-Vuokralaisten-usei…
Vuokralaisen maksettavaksi laitetaan melkein 5% maksut vuokran päälle?
Auttakaa ja laittakaa asiallisesta viestiä asiassa
Kommentit (32)
Samaa pohditaan täälläkin. En tiedä ketään joka olisi vuokrannut yhtään mitään qasa.fi:n kautta...
Mua vissiin kusetettiin ko. palvelun kautta. Saa kuvan, että kyseessä on kiinteistövälitysfirma, mutta oikeasti täysi villi ländi, jossa vuokraaja ei ole tosiaan turvassa.
Olisi oikeasti kiva kuulla, että onko kellään toiminut hyvin?
Olen laittanut Qasan kautta vuokrailmoituksen ja löytänyt sitä kautta kahdesti hyvän vuokralaisen. En ole sopimusta tehnyt Qasan kautta vaan itse suoraan. Tällöin ei ole ylimääräisiä kustannuksia vuokranantajalle tai vuokraajalle.
Vuokran antajana olen ollut tyytyväinen Qasan kautta saatuun palveluun. Vuokrailmoitus oli hyvin esillä ja kyselyä ilmoituksen kautta tuli paljon. Sain hyvän vuokralaisen ja vuokrasopimuksen teko oli helppoa. Vuokrat kiertävät minulle ajallaan yrityksen kautta ja saan hyvää informaatiota aina tulevista maksuista. Vuokralainen maksaa vuokransa Qasan tilille, joka ottaa minun osuudestani mielestäni kohtuullisen järjestelypalkkion (15€/kk). Vuokralaiselle Qasan kautta tehty sopimus ei aiheuta kustannuksia, itse en ainakaan ole lisännyt pientä järjestelypalkkiota vuokraan, vaan vähennän sen pääomatuloista. Tärkeimmät tekijät itselleni (vuokranantajana) ovat: Vuokraehdokkaiden luottotietojen tarkastus sekä 6kk vuokraturva jonka Qasa vuokran antajalle takaa. Käsittääkseni myös vuokralaisen kannalta Qasa on toiminut hyvin. Erinomainen asia on, että mikäli vuokraehdokkaan luottotiedot ovat vakuuttavat, ei erillistä takuuvuokraa vaadita.
Vuokranantaja kirjoitti:
Vuokran antajana olen ollut tyytyväinen Qasan kautta saatuun palveluun. Vuokrailmoitus oli hyvin esillä ja kyselyä ilmoituksen kautta tuli paljon. Sain hyvän vuokralaisen ja vuokrasopimuksen teko oli helppoa. Vuokrat kiertävät minulle ajallaan yrityksen kautta ja saan hyvää informaatiota aina tulevista maksuista. Vuokralainen maksaa vuokransa Qasan tilille, joka ottaa minun osuudestani mielestäni kohtuullisen järjestelypalkkion (15€/kk). Vuokralaiselle Qasan kautta tehty sopimus ei aiheuta kustannuksia, itse en ainakaan ole lisännyt pientä järjestelypalkkiota vuokraan, vaan vähennän sen pääomatuloista. Tärkeimmät tekijät itselleni (vuokranantajana) ovat: Vuokraehdokkaiden luottotietojen tarkastus sekä 6kk vuokraturva jonka Qasa vuokran antajalle takaa. Käsittääkseni myös vuokralaisen kannalta Qasa on toiminut hyvin. Erinomainen asia on, että mikäli vuokraehdokkaan luottotiedot ovat vakuuttavat, ei erillistä takuuvuokraa vaadita.
Paljonko saat Qasalta palkkaa?
Tarkennan vielä aloituksen arvioon: Väite, että vuokralaiselle laitettaisiin vuokran lisäksi jokin 5% lisälasku ei pidä paikkaansa ainakaan minun vuokralaisen kohdalla. Olen vuokranantajana luonut ilmoituksen Qasan sivuille, siinä ilmoituksessa lukee vuokralaiselta perittävä kuukausivuokra. Ilmoituksen laadinnan yhteydessä minulle (vuokranantaja) on selkeästi kerrottu, että Qasa perii minulle maksettavasta vuokrasta palvelumaksun.
Vierailijalle: Olen täysin noviisi vuokranantajana. Perillisenä omistukseeni tuli yksittäinen kerrostalohuoneisto, jonka laitoin vuokralle. Minulla ei ole mitään intressejä Qasan suuntaan ja varmasti ilmankin tätä palvelua olisin voinut asunnon vuokrata tai käyttää jotain muuta välittäjää. Minulla ei ollut mitään käsitystä vuokranantajana toimimisesta ja Qasa sattui tulemaan ensimmäisenä vastaan, kun hain tietoa. Aoittaessa koin saavani helpotusta alkutoimiin ja koen saavani helpotusta omiin riskeihin jotka vuokranantajalle kohdistuu. Kerroin omasta kokemuksestani, kun sitä täällä kysyttiin. Kokemustani saa käyttää apuna mikäli siitä hyötyä jollekin olisi, mutta sen voi myös sivuuttaa, jos homma kovin hiertää.
Laiton Torin sivulle asuntoni vuokrailmoituksen, täytettiin kaikki ohjeen mukaisesti, se ilmoitus meni pyytämättäni, lupaa kysymättä Qasan vuokrattavaksi? tiedot oli jotenkin muutettu ja joku lisämaksu vuokraajalle 19,00e, enkä tiedä onko se kertamaksu vai joka kuukausi. Vaikuttaa kyseenalaiselta touhulta en ole tehnyt Qasan kanssa mitään sopimusta enkä Torinkaan kanssa, mainostettiin, että ilmoitus on ilmaista.
Olen myös todella pettynyt, että Tori.fi:hin laittamani ilmoitus menee suoraan Qasaan ilman suostumustani. Neuvoni onkin että saatuasi hakemuksia, annat heti yhteystietosi hakijalle, ja voitte viestitellä ilman Qasaa.
Qasa on juuri tätä kaikki yhteistä samaa perhettä ja ottaa rahaa tavalla tai toisella molemmilta osapuolilta.
Rikolliset saavat osoitteen kohteesta kun se on pakko ilmoittaa. Omakotitalon kohdalla vaarallista. Vuokravakuus on vuokranantajan turva, jonka Qasa systeemi on poistanut. Kieroa toimintaa.
Hyvä liikeidea15€ /kk per vuokraaja
vuodessa 170€
ja kun kauttasi vuokrataan 100 asuntoa
tienestit ovat järjestelypalkkioina 17 000€ vuodessa!!!
sekä vuokralaiselta palkkiona 5% vuokrasta eli vuokran ollessa 1000€/kk se on 50€ kk eli vuodessa 600€.Kasalle
tekee se 100 asunnosta vuodessa 60 000€
tuolla jo yksi ihminen eläisi 77 000€/ vuosi qasalle
Suomi on sopimusvapaa eli järjestelypalkkio ja provikat on vapaaehtoisia jokaisen oman harkinnan mukaan
Minulle vuokranantajana 0- vakuus qasan kautta vaan ei ole enää todiste maksukyvystä vaan vakuus on nimenomaan vakuus maksettuna vuokranantajan tilille ja todiste siis siitä että vuokralainen PYSTYY maksamaan sen ja on siten maksukykyinen.
Missä voi asunnon enää ilmoittaa ilman sitoumuksia ja tarkkaa osoitetta( rosvot käy kun netissä kerrot tyhjillään/vapaana olevasta asunnosta-omakotitalosta) jossa aina jotain varastettavaa
Eikö mihinkään saa maksutonta ilmoitusta?
onko kaikki jotenkin sitovia-maksullisia tms?
sukunimen ollessa niin harvinainen että vain muutama Suomessa,eli ei mikään Virtanen, niin onko nimi /tiedot pakko laittaa koko kansan nähtäväksi
En kuulu muutenkaan mihinkään somessa kun on oma elämä eikä tarvitse elää netissä
Aika usein näkee noita Qasan ilmoituksia joissa joku edelleenvuokraa ison vuokrafirman asuntoa
Itse olen nyt vuokrannut Qasan kautta kaksi asuntoa ja olen ollut todella tyytyväinen palveluun. Ensimmäisellä kerralla Qasan taholta minuun oltiin jopa yhteydessä ja neuvottiin kuinka tavoitan paremmin vuokralaisehdokkaita. Keskustelut vuokraliasehdokkaiden kanssa sujuneet hyvin Qasan kautta. Täysin maksuton ja tehokas palvelu. Lisäpalveluiden käyttöön ei ole ollut tarvetta, joten niihin en osaa ottaa kantaa.
Vierailija kirjoitti:
Samaa pohditaan täälläkin. En tiedä ketään joka olisi vuokrannut yhtään mitään qasa.fi:n kautta...
Ja koska SINÄ et tiedä, niin kukaan ei ole koskaan vuokrannut. Miten tuo firma on oikein pysynyt pystyssä yli 10 vuotta ilman asiakkaita..se nyt on vähän mysteeri.
Toisaalta saattaa se olla niinkin, että olet vain idiootti..ei voi tietää.
😅
Vuokranantaja kirjoitti:
Mene paskantamaan hattuusi. Oletko Qasalla töissä?
Vuokranantaja kirjoitti:
Vierailijalle: Olen täysin noviisi vuokranantajana. Perillisenä omistukseeni tuli yksittäinen kerrostalohuoneisto, jonka laitoin vuokralle. Minulla ei ole mitään intressejä Qasan suuntaan ja varmasti ilmankin tätä palvelua olisin voinut asunnon vuokrata tai käyttää jotain muuta välittäjää. Minulla ei ollut mitään käsitystä vuokranantajana toimimisesta ja Qasa sattui tulemaan ensimmäisenä vastaan, kun hain tietoa. Aoittaessa koin saavani helpotusta alkutoimiin ja koen saavani helpotusta omiin riskeihin jotka vuokranantajalle kohdistuu. Kerroin omasta kokemuksestani, kun sitä täällä kysyttiin. Kokemustani saa käyttää apuna mikäli siitä hyötyä jollekin olisi, mutta sen voi myös sivuuttaa, jos homma kovin hiertää.
Paskanna loordi hattuusi, ketään ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Missä voi asunnon enää ilmoittaa ilman sitoumuksia ja tarkkaa osoitetta( rosvot käy kun netissä kerrot tyhjillään/vapaana olevasta asunnosta-omakotitalosta) jossa aina jotain varastettavaa
Eikö mihinkään saa maksutonta ilmoitusta?
onko kaikki jotenkin sitovia-maksullisia tms?
sukunimen ollessa niin harvinainen että vain muutama Suomessa,eli ei mikään Virtanen, niin onko nimi /tiedot pakko laittaa koko kansan nähtäväksi
En kuulu muutenkaan mihinkään somessa kun on oma elämä eikä tarvitse elää netissä
Ainakin täällä näytti torilla olevan paljon ihan yksityisiä vuokranantajia, suurin osa toki oikotien kautta. Jollain tasolla ymmärrän että tuleekin joku välityspalkkio, jos on joku muu välittäjä kuin itse ja toki sen maksaa se joka etsii asuntoa.
Onhan se laillista, kun ei ketään siihen pakoteta. Näyttäisi olevan vaihtoehto. Miksi ei olisi laillista?