Änkyrä vanhus vie hermot
Soittelee ja tarvitsee apua. Ei sano suoraan että tarvitsee, mutta voivottelee kun kaikki on niin vaikeaa. On sanottu 1000 kertaa että kun tarvitsee apua, niin soittaa, ja tullaan auttamaan.
Täytyy itse tarjota hänelle apua, ja sitten ollaan ilahtuneita, että kiva kun voitte auttaa. Sitten tulee puhelu, ja kaikki perutaan, ei kuulemma tarvitse apua. Menee itse esim. lääkäriin. Tässä alkaa oma perhe-elämä kärsimään kun joutuu siirtelemään menojaan, anomaan vapaata, skippaamaan lasten harrastuksia jne. Olen jo miettinyt että kylmästi katkaisee kokonaan yhteydenpidon, on aiheuttanut hankaluuksia jo niin paljon tämä vanhus. Vanhainkotiin ei suostu lähtemään, ja uhkailee katoamisella jos ollaan sossuun yhteydessä.
Kommentit (9)
Jos itse peruu avun niin mikä ongelma? Sehän tarkoittaa ettei tarvitse auttaa?
Ei tuon kuntoinen mihinkään vanhainkotiin pääse ja miksi soittaisittwe sossuille? Kyllähän lääkäriin pääsee vaikka taksilla.
Olenko jotenkin yksinkertainen, kun en ymmärrä omien menojen perumista, vaikka hän ei koskaan pyydä apua. Liittykää samaan kuoroon voivottelemaan, että on se vaan vaikeaa, kun taas pitää lähteä viemään lasta harrastukseen eikä voi mitenkään olla vanhukselle avuksi.
Eläkää te omaa elämäänne ja antakaa hänen elää omaansa.
Ei nykyään pääse vanhainkotiin, vaikka haluaisikin. Kotihoito käy välillä katsomassa vieläkö henki pihisee.
Vanhainkotiin on vaikea mennä, kun niitä ei enää ole.
Vierailija kirjoitti:
No mitä ne sitten on, jotain hoitokoteja?
Olen itse kasvanut termin vanhainkoti aikoina.
Mitä tahdotte ihmisten tekevän teille, tehkää se heille. Ap, kun on vuorosi olla vanha ja heikko, haluat siis, että läheisesi hylkäävät sinut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä ne sitten on, jotain hoitokoteja?
Olen itse kasvanut termin vanhainkoti aikoina.
Ne ovat palveluasumisen ja tehostetun palveluasumisen yksikköjä, virallinen nimitys siis. Kunnallisiin ei pääse ennen kuin on aivan sekaisin (kaatuilee, eksyy, vessassa käynti, peseytyminen ja syöminen ei onnistu jne.) ja yksityiset ovat törkeän kalliita.
katso bluffaako