Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut ihmiset tulkitsevat tekstarit ja wa-viestit aina negatiivisen kautta??

Vierailija
09.09.2022 |

Mikä tätä ihmistyyppi riivaa, joka epäilee viestejä aina negatiivissävytteiseksi? Siis esimerkiksi luulevat, että ihan tavallinen viesti sisältää jotain piilomerkityksiä, esim että viestin lähettäjä on vihainen tai v#ttuilee?

Mikä trauma näillä on? Itsetunto-ongelmia?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuu varmaan viestin sisällöstä ja kirjoitustyylistäsi.

Vierailija
2/15 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika mahdoton ottaa asiaan kantaa näkemättä näitä viestittelyjä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähipiirissäni on tämmöinen tyyppi. On nuorempana ollut aikamoinen "luikurinlaskija" , eli valehdellut törkeesti ja jäänyt valheista kiinni. Sittemmin on parantanut tapansa, liekö käynyt terapiassa vai ikä tehnyt tehtävänsä vai mitä... mutta hän tosissaan aina välillä jopa soittaa perään saatuaan ihan normiviestin, et "Ootsä suuttunu mulle jostain vai mitää tää meinaa?!"

:D

Ehkä hänelle on jäänyt joku pelko/oletus, ettei ihmiset usko häntä tai kaikki vihaa häntä. Mut hankalana menee, kun vaikka kuinka neutraalisti yrität kirjoittaa, niin toinen silti jotenkin ylitulkitsee viestin ihan väärin!

Vierailija
4/15 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa se oletkin sinä, joka kuvittelet vastaanottajien tulkitsevan viestisi negatiivisiksi ja että he etsivät niistä piilomerkityksiä?

Osaatko selittää, miksi näin ajattelet? Onko sinulla traumoousta johtuva huono itsetunto?

Vierailija
5/15 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut on vaan niin negiksiä luonteeltaan, näkevät uhkakuvia ja arvostelua ja piikittelyä joka paikassa. Ei kandee ottaa henkkoht. Jos tommosen tyyppiin on pakko pitää yhteyttä viestin, muista hei ne hymiöt 😊😉 tsiljoona hymynaamaa tai muuta emoja kuvaamaan sun tunnetilaa! ..... tai no, ehkä ko ihmistyyppi ottaa nekin jonain piiloviestinä ja kääntää jutun päälaelleen... huoh.

Vierailija
6/15 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tulkitsi viestin negatiiviseksi, jos siinä ei ole emojeita. Halooo ei kaikki niitä käytä

Vierailija
7/15 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jospa se oletkin sinä, joka kuvittelet vastaanottajien tulkitsevan viestisi negatiivisiksi ja että he etsivät niistä piilomerkityksiä?

Osaatko selittää, miksi näin ajattelet? Onko sinulla traumoousta johtuva huono itsetunto?

Mä veikkaan ap:n kokeneen saman kuin minä, eli vastaanottaja on joko soittanut tai vastannut viestiin tehden selväksi, että hän on nyt perinjuurin loukkaantunut/ihmeissään/vihainen mun viestistä - vaikka se on ollut vain aivan asiallinen kysymys/toteamus/vastaus. Niinku et ei oo jäänyt epäselväksi, että vastaanottaja on tulkinnut viesti aiiivan väärin.

Ja ei, entiiä mistä johtuu. Jotkut vaan on sellasia. Ehkä heillä on tylsää? Kaipaa draamaa?

Vierailija
8/15 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erilaisia vaihtoehtoja. Joko viestissä on tosiaan vikaa ja on liian suora, esim. päätät toisen puolesta asioita, et neuvottele. En nyt usko että olisit sellainen, tuo on vain esimerkki. Osa ihmisistä ei pidä soitoista eikä viesteistä, miksi heillä on viestisovellus edes. Joillakin on kiire, mihin. Osa ei tajua että siellä on oikea ihminen jolla tunteet, kun ei näe suoraan - se on outoa mutta mahdollista. Vai luonnevika. Some tekee arvostelulle alttiimmaksi muutenkin. Tai sitten jotkut ihmiset tulkitsevat kaiken negatiivisesti tai väärin kuten palstalla, on jotain kommunikaatio-ongelmia. Tai sitten ei pidä toisesta jos näkee negatiivisessa valossa, ei ole hyväksytty, hyväksyvät hierarkisesti ihmisiä. Tai ei pidä työstään, negaa vapaalla, väärä kellonaika. Tai jokin muu syy.

Vierailija
9/15 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähipiirissäni on tämmöinen tyyppi. On nuorempana ollut aikamoinen "luikurinlaskija" , eli valehdellut törkeesti ja jäänyt valheista kiinni. Sittemmin on parantanut tapansa, liekö käynyt terapiassa vai ikä tehnyt tehtävänsä vai mitä... mutta hän tosissaan aina välillä jopa soittaa perään saatuaan ihan normiviestin, et "Ootsä suuttunu mulle jostain vai mitää tää meinaa?!"

:D

Ehkä hänelle on jäänyt joku pelko/oletus, ettei ihmiset usko häntä tai kaikki vihaa häntä. Mut hankalana menee, kun vaikka kuinka neutraalisti yrität kirjoittaa, niin toinen silti jotenkin ylitulkitsee viestin ihan väärin!

Komppi. Monesti nää joilla on tarve kuvitella "onko tämä nyt jotaaain uhkailua tai kettuilua", ovat niitä joilla joko ei ole tai joskus ei oo ollut ihan puhtaat jauhot pussissa.

Vierailija
10/15 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska he aavistavat, että en tosiaankaan kaipaa yhtä ainutta viestiä heiltä, kuten en muiltakaan.

Vierailija
11/15 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa rasittavalta. Ei kokemusta, lähinnä tulee mieleen ylianalysoiva mielensäpahoittaja, jolla ei ole täysin "puhtaat jauhot pussissa" kuten tuossa ylempänä sanottiin hyvin.

Älä viestittele tyypille, vaan soita? Problem solved. Vai tuleeko siitäkin jälkeenpäin noottia:

- sun äänensävy oli aika jännä, ootko vihainen jostakin?

🤣🤣🤣

Vierailija
12/15 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna mä arvaan. Kyseessä naishenkilö. Joka 'tulkitsee energioita' ja sun viestissä oli niin pistävää energiaa, et oikeen syrämmestä otti!!!

Tai sit erehdyit vastaamaan pitkään viestiin pelkän OK. Se triggeröi osaa ihmisistä. Emojittomuus on toinen.

Vierailija
13/15 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa rasittavalta. Ei kokemusta, lähinnä tulee mieleen ylianalysoiva mielensäpahoittaja, jolla ei ole täysin "puhtaat jauhot pussissa" kuten tuossa ylempänä sanottiin hyvin.

Älä viestittele tyypille, vaan soita? Problem solved. Vai tuleeko siitäkin jälkeenpäin noottia:

- sun äänensävy oli aika jännä, ootko vihainen jostakin?

🤣🤣🤣

Naisena tunnistan tuon ylianalysoivuuden itsestäni ja mielensäpahoittamisen, varmaan naisilla tyypillistä. Mutta en kuulu niihin jotka tulkitsevat väärin, ihan oikein mennyt tähän saakka, jos toinen ollut törppö - en tarkoita että aloittaja olisi sellainen todellakaan. Joskus joku kaveri vaan on liian suora tai ei neuvottele, menneisyydessä oli aina ikävää suostua siihen mitä ei halunnut itse. Olen siis tasa-arvon ihminen noissa tapaamisissa ja muissa.

Vierailija
14/15 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna mä arvaan. Kyseessä naishenkilö. Joka 'tulkitsee energioita' ja sun viestissä oli niin pistävää energiaa, et oikeen syrämmestä otti!!!

Tai sit erehdyit vastaamaan pitkään viestiin pelkän OK. Se triggeröi osaa ihmisistä. Emojittomuus on toinen.

No jo on paksua shittiä, jos joku kehtaa väittää kuinka Yhyy, sun viestis takia mulla oikein sydän muljahti! Voe elämänkevät. Raskaalta ihmistyypiltä kuulostaa.

Vierailija
15/15 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on käynyt samaa joskus naisten kanssa, he ovat kiusanneet ensin itse mua, ja sitten takertuneet johonkin mitä sanon ja mennyt kaikille että "toi kiusaa, toi kiusaa!!!!!" raukkamaista käytöstä, joka kumpuaa useimmiten kateudesta ja siitä että itse muistaa että on kiusannut muttei halua paljastua niin projisoi sen toiseen sitten. huoh.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kolme