Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

12v tytön koulu-uinnit, haluaisi sheivata sääret

Vierailija
09.09.2022 |

Koulussa on maanantaina, tiistaina, ja perjantaina uintia. Tytöllä on tummat säärikarvat, ja valittaa niistä koko ajan, että miten hän ei haluaisi mennä tämän näköisenä uimaan kaikkien nähtäville. Hän pyysi myös lupaa siihen että saisi sheivata. Vastasin että katsotaan sitä sitten.

Voiko kutosluokkalainen tyttö mielestänne vielä sheivata?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei saisi? Aika käsittämätön kysymys...

Mä ostin tyttärelleni kysymättä ripsivärin, kun hän oli menossa koulun diskoon. Ei hän sitä muulloin käytä, mutta erityispäivänä voi mielestäni laittaa. Oli ihan innoissaan yllätyksestäni.

Niin? Ei kukaan kysynyt ripsiväreistä

Mun mielestä äiti voi ostaa karvaiselle tyttärelleen höylän ihan pyytelemättä ja vaikka näyttää, miten säärikarvat ja kainalokarvat ajellaan. Aika turhauttavaa tyttärelle, jos joutuu kinuamaan ja itkemään, että saisi höylät, meikit, deodorantit, rintsikat, terveyssiteet, tamponit jne.

Vierailija
22/36 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh?! Mä aloin sheivata 10-vuotiaana kun tankeaa mustaa karvaa alkoi puskea joka välistä. Kiva hei mennä tuossa iässä ainoana gorillana uimatunneille. Ja jokainen päättäköön karvoistaan itse, myös se 12-vuotias lapsi. Eli ei muuta kuin höyläkaupoille, ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tyttö itse haluaa sheivata niin miksi ihmeessä kieltäisit? Sinustako on parempi, että tyttö pakotetaan uimahalliin epävarmana ja nolona sen sijaan, että voisi mennä itsevarmana ja häpeilemättä. Tuo ikä on muutenkin jo vaikea kehon muutosten myötä niin sitten sitä pitäisi vielä pahentaa sillä, että äiti oikein toivoo että lapsensa ei tunne oloaan mukavaksi. En ymmärrä mitä pahaa sheivaamisessa on? Kyllä ne karvat kasvaa takaisin jos äiti on niin huolissaan jostain säärikarvojen puutteesta.

Vierailija
24/36 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai voi. Miksi tuollaiseen tarvitsee edes lupaa kysyä? 

Haloo, 12v lapsi!

Niin? pelkäätkö että ei vielä osaa ja teloo itsensä sillä terällä vai mistä kiikastaa?

Vierailija
25/36 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa oudolta että joku ajaisi jaloistaan karvoja.

Kyllä nykyihmiset on sekaisin.

Vierailija
26/36 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haloo, 12v lapsi!

Kehittyvä nuori, murrosikä alkamassa jos ei jo alkanut. Ei mikään pikkulapsi.

Kyllä 12v aika lapsi on

Mitä väliä sillä on että on lapsi? Jos säärikarvat häiritsevät ja uimaan meno tuntuu kurjalta niin kai ne nyt ajella voi oli sitten lapsi, nuori, aikuinen, vahnus tai mitä vaan. Ihmeellisiä itsekeksittyjä rajoitteita luodaan elämään jotta pääsee heristämään sormea toiselle.

Vierailija
27/36 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haloo, 12v lapsi!

Niin? pelkäätkö että ei vielä osaa ja teloo itsensä sillä terällä vai mistä kiikastaa?

Miksi kyselet tyhmiä?

Vierailija
28/36 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haloo, 12v lapsi!

Niin? Mitä synnillistä on sheivauksessa? Saahan lapset leikkauttaa hiuksiaankin ihan vapaasti. Totta kai tyttö saa sheivata jos siten olo on mukavampi ja helpompi. Omalla tyttärellä on myös tummat ihokarvat ja sai aloittaa sheivauksen heti kun itse halusi, en muista minkä ikäinen oli. 14- vuotiaana alkoi siistimään myös kulmakarvojaan.

Vierailija
29/36 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lapsen pitäisi kysyä lupaa säärikarvojen ajamiseen? Osta se höylä ja annan toisen höylätä halutessaan. 

Vierailija
30/36 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei himpskatissa pidä ajella, sitten ne vasta innostuukin kasvamaan.

No ei ainakaan minut karvat ole innostuneet kasvamaan höyläyksen myötä. Itse asiassa ihan päinvastoin. Tuntuu, että karvoja kasvaa vähemmän nykyään. 

Vierailija
31/36 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairas on yhteiskuntamme. Lapsetkin kärsivät ulkonäköpaineista.

Vierailija
32/36 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairas on yhteiskuntamme. Lapsetkin kärsivät ulkonäköpaineista.

Sellasta se on. Omaa ulkonäköä haukuttiin/kommentoitiin ensimmäisen kerran kun olin 5-6v, muistaakseni en vielä edes ekalla luokalla.

Vierailija
33/36 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tyttö itse haluaa sheivata niin miksi ihmeessä kieltäisit? Sinustako on parempi, että tyttö pakotetaan uimahalliin epävarmana ja nolona sen sijaan, että voisi mennä itsevarmana ja häpeilemättä. Tuo ikä on muutenkin jo vaikea kehon muutosten myötä niin sitten sitä pitäisi vielä pahentaa sillä, että äiti oikein toivoo että lapsensa ei tunne oloaan mukavaksi. En ymmärrä mitä pahaa sheivaamisessa on? Kyllä ne karvat kasvaa takaisin jos äiti on niin huolissaan jostain säärikarvojen puutteesta.

Rohkaisisin mielelläni kertomalla ettei ne karvat haittaa vaan on jopa söpöt ja niitä on kiva kutitella :3

Vierailija
34/36 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huippu-uimarit, sekä naiset että miehet, ajavat karvat pois. Vähentää veden virtausvastusta ja voi parantaa vähän aikoja. Tytöstä on tulossa huippu-uimari.

Vierailija
35/36 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin se 2000-luvun karvainen (esi)teini, joka sai tuossa iässä epätoivon vimmalla pyytää ja anella höylää itselleen. Keräsin pulloja, jotta sain ostettua halvimman varsihöyläsetin, ja äiti raivostui kun löysi sen. Sama taisto käytiin tamponeista (ne on aikuisille) ja rintaliiveistä (kyllä se toppi riittää). Viikkorahan vähyys piti huolen siitä, että näitä ei todellakaan osteltu itse. Kyllä muistan, miten hävetti mennä altaalle aivan liian läpikuultavassa lasten uikkarissa ja säärikarvat rehottaen. Luojan kiitos alapään karvoitus ei ollut siinä iässä levinnyt vielä nivusista reisille.

Äidillä oli joku porttiteoria siitä, että karvojen ajelu liittyy jotenkin seksielämän aloittamiseen. Lisäksi kaikille asioille oli jotkin päättömät ikärajat sen sijaan, että olisi edetty kehitystasoisesti. Tämän kokemuksen myötä aion kuunnella tarkalla korvalla tyttäreni pyyntöjä ja keskustella ajoissa murrosiän muutosten kanssa elämisestä: jos tytär haluaa sheivata, opetellaan hyvä tekniikka vaikkapa yhdessä saunassa. 

Vierailija
36/36 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä siistin tuossa iässä bikinirajan kynsisaksilla. Välillä tuli virhenipsaisuja ja sain pieniä haavoja. Tissit roikkui (en saanut kunnon rintsikoita) ja siteitä sai vinkua, tamponit tuomittiin ja niitä ei ostettu. Häpesin itseäni ja sairastuin lopulta anoreksiaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kolme