Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ujous aikuisena nolottaa

Vierailija
09.09.2022 |

Tuntuu, että muutun ihan pikkutytöksi kun joudun puhumaan julkisesti. Punastun, ääni tärisee

Onko muilla vastaavaa? Ja miten olette tulleet toimeen asian kanssa? Ja onko se teistä noloa, että aikuinen on aivan ujona?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ujoilla on usein paljon hyviä piirteitä.

Vierailija
2/18 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ujot tytöt ovat viehättäviä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hävetä eikä nolota. Ujous on oma luonteenpiirteeni, samoin kuin rauhallisuus ja hiljaisuus. Niissä ei ole mitään hävettävää. Minun ei tarvitse muuttaa itseäni toisenlaiseksi.

Vierailija
4/18 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
5/18 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi ujo. Yritän vain opetella sietämään sitä ja askel askeleelta toisaalta myös vapaudun tilanteissa ajan kuluessa. Meillä kaikilla on omat taakkamme

Vierailija
6/18 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut ihan sairaalloisen ujo. Olisi kirjoittaa monta piinaavaa hetkeä, kun olen takellellut, punastellut, tärissyt, ja jopa saanut itkuisen paniikkikohtauksen ihmisten edessä työtehtävää suorittaessa, enkä tällöinkään ollut enää mikään teini vaan noin 30 vuotias perheenäiti. Jotenkin hävetti entistä enemmän tuo, että olisi pitänyt jo olla rauhallinen aikuinen ja selvitä ilman paniikkikohtausta ja itkua, mutta tärisin ja itkin kuin mikäkin kauhuisaaan oleva lapsi...

No, nyt olen 4-kymppinen, ja aika on auttanut. En vieläkään esim puhu palavereissa kuin jos on pakko ja silloinkin mahdollisimman lyhyillä lauseilla, enkä pysty esiintymään, mutta koko ajan helpottaa.

Ja mikä pääasia, muuten mulla on erittäin hyvin elämä hallinnassa, en stressaa muita asioita, olen jopa yllättävänkin rauhallinen ja tasainen luonne, pärjään, tykkään itsestäni ja nautin elämästäni ujoudesta huolimatta.

Älä siis anna ujouden määrittää sinua ihmisenä, on mun vinkkini.

Vierailija
7/18 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole noloa vaan viehättävää. T. Ei-ujo

Vierailija
8/18 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ujot tytöt ovat viehättäviä

Kuulostat ihan pedolta.

Vierailija
9/18 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipastu

Vierailija
10/18 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei häiritse enää kun olen oppinut hyväksymään itseni tällaisena.

Vierailija
11/18 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on normaalia. Ihmisillä on erilaisia luonteita. Ja lisäksi jos yleisö on tuntematonta, siellä voi olla kaikenlaisia mielipiteitä, voi tulla kritiikkiä - ei ihme jos tulee ujous tai muuta. Esiintymisen sujuvuuden ja viestinnän kannalta Asiaan keskittyminen taas kannattaa, että joku/jotkut saa selvää, joka odottaa tärkeää informaatiota. Pieni tauko ehkä rauhoittaa hermoston, ei mene liian kovaa. Olisiko käteen joku puinen sileä esine hyvä, jos siihen kiinnittää huomion hetkeksi ja sitten jatkaa.

Vierailija
12/18 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän esiintymistilanteissa lääkitystä. Maailmassa on kuspäitä, siksi.

Vierailija
13/18 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tärisin ja itkin kuin mikäkin kauhuisaaan oleva lapsi...

---

olen jopa yllättävänkin rauhallinen ja tasainen luonne

Itsepetos on vahvana tässä.

Vierailija
14/18 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmat ihmiset tykkää hiljaisemmista ja rauhallisemmista ihmisistä. Älä esitä ketään muuta, ole ihan rauhassa sellainen kuin olet. Silloin alat vähitellen avautuakin enemmän, juuri itsellesi sopivaan tyyliin. Pahimpiin esiintymistilanteisiin voi kokeilla beetasalpaajia.

Vierailija
15/18 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän esiintymistilanteissa lääkitystä. Maailmassa on kuspäitä, siksi.

Sama. Ei kannata kärsiä turhaan kun on apua saatavilla.

Vierailija
16/18 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useimmat ihmiset tykkää hiljaisemmista ja rauhallisemmista ihmisistä. Älä esitä ketään muuta, ole ihan rauhassa sellainen kuin olet. Silloin alat vähitellen avautuakin enemmän, juuri itsellesi sopivaan tyyliin. Pahimpiin esiintymistilanteisiin voi kokeilla beetasalpaajia.

Höpöhöpö. Minusta ei ainakaan pidä yhtään kukaan. Aina joutuu olemaan ja tekemään joka helvetin asian yksin. Ihmiset pitää pääsääntöisesti eli lähes aina puheliaista ihmisistä. Sekään ei näytä haittaavan, vaikka puhuu täyttä paskaa ja on vähä-älyinen. Tyhjännaurajat ovat suosittuja.

Vierailija
17/18 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa aika harva tavallinen ihminen nauttii julkisesti esiintymisestä ja tekee sitä rennosti.

Ne jotka sitä joutuu tekemään vaan pakottaa itsensä harjottelemaan. Hajoitus tekee mestarin ja ennen pitkää esiintymistä oppii ainakin sietämään ja jotenkin ulkoistamaan sen tilanteen itsestään.

Vierailija
18/18 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö. Minusta ei ainakaan pidä yhtään kukaan. Aina joutuu olemaan ja tekemään joka helvetin asian yksin. Ihmiset pitää pääsääntöisesti eli lähes aina puheliaista ihmisistä. Sekään ei näytä haittaavan, vaikka puhuu täyttä paskaa ja on vähä-älyinen. Tyhjännaurajat ovat suosittuja.

No kyllä minusta monet ihmiset pitävät, vaikka olen hiljainen. Kannattaa asennoitua ihmisiin pääsääntöisesti ystävällisesti ja hyväksyvästi. Jos mielessäsi haukut toista tyhjännaurajaksi, se asenne voi sinusta näkyä, vaikka et sano sanaakaan.