Tyhmä kysymys reimatecin talvihatuista, siis niistä ksteussuojatuista, jotka ovat samaa matskua kuin puvut
eli, milloin niitä käytetään? Ovatko kuumia/lämpimiä? Tarvitseeko alle kypärähattua? Onko hatut tarkoitettu paukkupakkasille, vai joko sellaisen voi jo kohta vetää korville?
kiitos taas!
Kommentit (8)
MEillä siis ollut tytällä 1v asti käytössä, Teiman " hiippalakki" eli vähän tonttulakin mallinen lakki. Tänä vuonna mallistossa oli tullut lisänä kiristysnauha taakse, ERINOMAISTA :)
Olen siis niin mieltynyt tuohon, että ostin tosiaan saman lakin jo kolmatta kertaa. Viime vuonna tyttö ei enää juuri muuta käyttänytkään hoidossa, kun tuo on niin mahtava hattu - pitää vetta, tuulta ja ei ole liian kuuma 0-kelissäkään. Sitten kun tulee pakkasta -5 astetta ja alle, olen laittanut ruskovillan kypärämyssyn vielä alle. Ja oikein koville pakkasille meillä oli vielä toinen lakki käytössä, mutta täällä eteläsuomessa tuolla Reimalla kyllä mentiin viime talvena 90% hoitopäivistä talvella.
Ja kyllä lämmitti kun eräs isä kerran minulta kysyi hoidosta hakiessaan, mistä olin löytänyt tuon manion vettäpitävän lakin :) taivaalta tuli räntää kuin aisaa, ja heidän tytön pipo oli ihan läpimärkä.
tuohon hiippamalliin myös.Ollut jo muutaman kerran tänäkin syksynä päässä.(talvimalli)
Suojaa niin ihanasti korvanseudut reilulta alueelta.
Pelkäsin ottavani liian reilun koon,mutta vaikka on sen verran reilu,että kylmemmillä mahtuu ruskovillan kypärä alle,niin istuu nytkin ihan kivasti kuitenkin.
Viime talvena ei eteläsuomessa niin kylmää ollutkaan ettei tuolla olisi villakypärän kanssa pärjännyt.Ei me 30 asteen pakkasilla ulos mentäisikään.
Aina voi hupun sitten haalarista laittaa päälle jos viima on kova joka nostaa pakkasasteita.
Katselin tänään sokoksella noita Reimatecin hattuja. Kaippa ne olivat ns. talviversioita kun olivat telineissä toppahaalareiden päällä.
Mutta näin äkkiseltään tuntuivat tosi ohuilta...tai itse siis on tottunut että toppahattun pitää näyttää topaltulta.. Olivatko nämä siis näitä talviversioita?
Kaivelin kaappia ja syksyllä oli Jesperissä jotain hattuja -60% ostin yhden, kun hintaa ei ollut kuin 11,60 ja luulin ostaneeni jonkun syyshatun mutta onko tämä kenties talvihattu?
Meillä käytössä sekä tytöillä että pojilla nuo reimatecin syyslakit mallia " kypärä" siis lean alta tarrakiinnitys. nyt ostin tytölle vaal. pun. sydvestin - WAU! aivan superihana!
Ymmärsin että juuri tämä hiippamalli olisi sellainen joka on sopiva talvikeleihin. Onko tämä hiippamalli siis vain talveen vai onko niitä kahta versioita erivahvuiset syksyyn ja talveen?
Onko näitä muita " maan mainioita lakkeja" talviversioita? Kovasti ovat käteviä eivätkä pesussa kulu miksikään...
Pakkasilla siirryn kyllä reiman villakypärämyssyihin... reimatec rules!!!!
josko jollain olis vielä tietoa reimatec hatuista.. itse pähkäilen lipallisen mallin kanssa.
talvihattuja, ja monet samannäköisiä. Ne erottaa siitä, että talvihatuissa on vuoren ja päälliskankaan välissä vanua, kun taas välikausihatussa on vaan vuori ja päälliskangas. Vanun tuntee kyllä sormien välissä, kun hattua vähän kopeloi. Ja hintakin tietysti näyttää, että halvempi hattu on se välikausiversio.
Meillä on ollut syksyisin ja keväisin käytössä välikausisydvesti, joka on ollut siis tosi hyvä, mitään sadehattuja ei ole tarvittu eikä sateella tarvitse vetää huppua päähän. Meiltäkin monet ovat kysyneet, mistä sitä saa.
Vielä ei tänä talvena ole Etelä-Suomessa ollut niin kylmä, että olisimme talviversion ottaneet käyttöön, mutta senkin aika taitaa jo pian olla käsillä.
Kypärähattua meillä ei juuri ole alla pidetty, hattu ja kauluri vain.
on tooooooosi hyviä, pojalla jo kolmas menossa 50 tsin, 52 kirkassin nyt 54 beige " mutakohan" se olis väri siis vaihtunut vaan tytöllä toista vuotta pinkki 54 sydvesti.....
Olen tykännyt, lapselle ei koskaan ole tullut kylmä.. Kylmemmällä säällä ollaan alle sitten vain laitettu esim. villa kypäräpipo(ruskovillan).
Nyt ollaan käytetty sellaiseen, eikä lapsella ainakaan kylmä ole ollut.