Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako synnytyksessä pelon takia sektion?

Vierailija
09.09.2022 |

Jos siis ilmoittaa pelosta hyvissä ajoin etukäteen. Olen varma etten koskaan voi synnyttää alakautta (en siis ole raskaana vielä). Onko toipuminen todella tuskallista ja pitkäaikaista sektion jälkeen? Eikös itse operaatio tehdä jossain puudutuksessa, sattuuko se?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole toistaiseksi lapsia, mutta minua synnytyksessä pelottaa ajatus kontrollin menettämisestä, sekä se, ettei ole mitään tietoa milloin se päättyy. Tiedän naisia joilla se on kestänyt jopa kolme vuorokautta. Tiedän, että olisin enemmän tai vähemmän traumatisoitunut sellaisen kokemuksen jälkeen.

Lisäksi pelkään hapenpuutetta. Olen tavannut työssäni lapsia jotka ovat vammautuneet vaikeasti synnytyksessä koetun hapenpuutteen vuoksi.

Vaikka leikkaus ja siitä toipuminen ei ole kivuton kokemus, tunnen että se olisi psyykelle helpompi käsittää. Olen ollut elämäni aikana parissakin leikkauksessa, ja olen aika etukäteen sisäistänyt, mitä minulle tehdään, ja mitä siitä seuraa. Tieto on tehnyt sen ikäänkuin helpommaksi sulattaa. Mitään traumoja ei ole jäänyt.

Mulla kesti sairaalareissu sektion takia 6 viikkoa ja vaati 6 korjausleikkausta. 

Vierailija
22/22 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenenkään ei ole pakko lisääntyä jos pelottaa. Ainahan synnytyksessä ja leikkauksissa on isot riskit. Niitä vaan piilotellaan ja osa naisista ei vieläkään tajua/osaa etsiä tietoa riskeistä. Raskautta ja synnytystä silotellaan ruusunpunaisten rillien läpi = huijataan naiset vaarantamaan oma terveys ja halkaisemaan ahteri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kahdeksan