Kysely: Kuinka usein hellyyttä ja seksiä?
Nämä kaksi asiaa tuntuvat puhuttavan, joten kerätään tietoa ja katsotaan, ovatko nämä sovitettavissa yhteen.
Vastaa lyhyesti seuraaviin:
1. Kuinka usein haluat hellyyttä kumppanisi kanssa? Mikä on mielestäsi hellyyttä?
2. Kuinka usein haluat seksiä kumppanisi kanssa? Mikä on mielestäsi seksiä?
3. Sukupuolesi ja ikäsi?
Kommentit (55)
1) pari kertaa viikossa jotain ei-seksiin liityvää koskettelua. hellää jutustelua kanssa pari kertaa viikossa.
2) keskimäärin kerran kahdessa viikossa. mitä vaan millä lasti lähtee tai muija saa
3) 48 v. mies
mutta nuo keskimääräiset antavat väärän kuvan asiasta. yleensä se menee niin, että on pari viikkoa joka päivä tosi hellää ja kuumaa, ja sitten on pari aivan jäistä viikkoa. riippuu naisen kierrosta.
Miks helvetissä joku/jotkut alapeukuttaa toisten kuvausta omista hellyys/seksitavoistaan? Typeryyden huipentuma!
Hellyyttä joka päivä, pusuttelua, silittelyä, hierontaa.
Seksiä joka päivä, yhdyntää, suuseksiä.
nainen 32
Vierailija kirjoitti:
Miks helvetissä joku/jotkut alapeukuttaa toisten kuvausta omista hellyys/seksitavoistaan? Typeryyden huipentuma!
Viisaasti sanottu
N50
Vierailija kirjoitti:
Samaa ihmettelen, kun tarkoitus oli, että tähän voi vastata mahdollisimman rehellisesti ilman tuomituksi joutumista tai turhaa vastakkainasettelua. Kokeillaan, jos saataisiin edes yksi keskustelu pysymään asiallisena ja aiheessa. Ja ohi alkuperäisen aiheen meni tämäkin, pahoittelut siitä.
ap
1. Kuinka usein haluat hellyyttä kumppanisi kanssa? Mikä on mielestäsi hellyyttä?
Joka päivä. Toisen huomioiminen sanallisesti, koskettelu, halailut ja pussailu.
2. Kuinka usein haluat seksiä kumppanisi kanssa? Mikä on mielestäsi seksiä?
Joka päivä. Suuseksi, koskettelu, yhdyntä.. osa noista tai miks ei kaikki.
3. Sukupuolesi ja ikäsi?
Nainen. 32v.
1. Mielellään hellyyttä päivittäin. Pusuja, haleja, koskettelua ja sanallista hellyyttä.
Tosin näitä ei suhteessa juuri tipu.
2. Mielellään seksiä jossain muodossa lähes päivittäin. Antavana, saavansa tai kumpanakin osapuolena avoimin mielin.
Harmittavasti suhteessa näitä ei tipu edes kerran vuodessa (missään muodossa).
Vierailija kirjoitti:
1. Joka päivä. Nukutaan vaimon kanssa yleensä aikalailla sylikkäin hipsutellen, ainakin alkuyö :)
2. Vaimo haluaisi joka päivä mutta kunhan pysyy 2-7x/viikko- välillä niin molemmat on tyytyväisiä.
3. M38
Alaikäisiä lapsia kotona?
Ketjuun on tullut jo reilussa vuorokaudessa kymmeniä hyviä vastauksia, kiitos niistä. Tieteellisen kyselyn kriteereitä tällainen ei täytä, mutta jo nyt "keittiötilastotieteilijä" huomaa, että hellyyden ja seksin määrällä on voimakas yhteys. Ainakaan niistä ei kannata tehdä vastakkainasettelua, kuten palstan keskusteluissa monesti käy.
Mutta ei hypätä vielä pidemmälle meneviin johtopäätöksiin, vaan jatketaan vastaamista!
ap
Vierailija kirjoitti:
Ketjuun on tullut jo reilussa vuorokaudessa kymmeniä hyviä vastauksia, kiitos niistä. Tieteellisen kyselyn kriteereitä tällainen ei täytä, mutta jo nyt "keittiötilastotieteilijä" huomaa, että hellyyden ja seksin määrällä on voimakas yhteys. ap
Tarvitseeko tuollaisen asian ymmärtämiseen jotain kyselyä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketjuun on tullut jo reilussa vuorokaudessa kymmeniä hyviä vastauksia, kiitos niistä. Tieteellisen kyselyn kriteereitä tällainen ei täytä, mutta jo nyt "keittiötilastotieteilijä" huomaa, että hellyyden ja seksin määrällä on voimakas yhteys. ap
En itse tarvitse, mutta pelkään, että kaikille tämä ei ole itsestäänselvää. Siitä kertovat tälläkin palstalla nähdyt kirjoitukset, joissa ihmetellään, kun joko hellyyttä tai seksiä ei ole, ja sitten se toinenkin lopahtaa.
Niin tai näin, on kiinnostavaa kuulla, kuinka usein ihmiset hellyyttä ja seksiä kaipaavat ja mitä esim. kenellekin tarkoittaa. Kyselyyn voi vastata rehellisesti, mutta ei tätä kannata liian tosissaan ottaa.
ap
1. Minä en halailua tai muuta kiehnäämistä kaipaa mutta koska vaimo haluaa niin suostun hänen mielikseen.
2. Mieluummin joka päivä mutta joka toinenkin käy. Ihan kunnon panoa.
Ja 34 vuotias mies olen.
Tätä ketjua on saanut lukea hyvillä mielin. Vastaajiksi on varmaan valikoitunut enimmäkseen sellaisia, joiden parisuhteessa on pääosin asiat hyvin ja myös hellyyttä ja seksiä löytyy. Koko totuus se ei tietenkään ole, sekin on rehellisyyden nimissä todettava.
Otan nyt tahallaan esiin pari stereotypiaa, jotka usein toistuvat palstan keskusteluissa ja peilaan niitä tähän kyselyyn.
Stereotypia 1. Miehet eivät halua/tarvitse hellyyttä yhtä paljon kuin naiset: Tämä ketju kertoo, että miehet kaipaavat läheisyyttä, pusuja ja halailuja siinä kuin naisetkin ihan päivittäin. Tulos ei ole yllättävä, mutta silti em. stereotypia nousee säännöllisesti esiin.
Stereotypia 2. Naiset eivät halua seksiä yhtä paljon kuin miehet tai heille hellyys on paljon tärkeämpää. Tähän vastanneet naiset kertovat haluavansa seksiä paljon ja heillä myös on sitä paljon. Ja yhtä lailla he kaipaavat hellyyttä. Ei tämänkään pitäisi yllättää.
Ja todettakoon vielä tämä itsestäänselvyys: ne joilla on paljon hellyyttä, on myös paljon seksiä ja päinvastoin. Ei tämä siis rakettitiedettä ole.
Tällaisia päällimmäisiä havaintoja, joita minä tein. Kiinnostavaa olisi kuulla, mihin muut kiinnittivät huomiota.
ap
No lienee itsestään selvää, että jos ei ole päivittäin läheisyyttä ja henkistä läsnäoloa puolison kanssa ei ole paljoa seksiä. Seksiin ei syty itsestään, ensin pitää herättää seksi henkiin ja liekkeihin. Siihen läheisyys ja henkinen läsnöolo on paras sytytin. Se on myös paras tae ehkäistä vieraissa käyntiä. Kun kumppanin tunteet on jo liki samat kuin omat, niin ei vain voi edes ajatella loukkkaavansa puolisoaan.
Meillä ei ole hellyyttä koskaan, jos mies koskettaa hän tekee sen vain siksi, että haluaa seksiä. Mies inhoaa koskettelua ja minä rakastan. Ainoastaan silloin olen saanut kosketteluja päivittäin, kun minulla epäiltiin rintasyöpää. Silloin hän oli tukena ja ajattelin, että tämä on se mies jonka kanssa menin naimisiin...
Seksiä emme harrasta edes kertaa kuussa. Minä haluaisin kyllä, mutta on turha enää tehdä edes aloitetta. Saan aina pakit. Silloin kun mies haluaa minä suostun aina ellei minulla ole kuukautiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En itse tarvitse, mutta pelkään, että kaikille tämä ei ole itsestäänselvää. Siitä kertovat tälläkin palstalla nähdyt kirjoitukset, joissa ihmetellään, kun joko hellyyttä tai seksiä ei ole, ja sitten se toinenkin lopahtaa.
Niin tai näin, on kiinnostavaa kuulla, kuinka usein ihmiset hellyyttä ja seksiä kaipaavat ja mitä esim. kenellekin tarkoittaa. Kyselyyn voi vastata rehellisesti, mutta ei tätä kannata liian tosissaan ottaa.
ap
Hellyys ja seksi korreloivat, se on aivan totta.
Mutta suhde ei ole kausaalisuhde eli ei-seksuaalinen hellyys ei johda seksiin.
Ennemminkin itse näkisin niin, että jos suhde on hyvä ja tasapainoinen myös seksin ja seksuaalisuuden osalta, on suhteessa yleensä myös ei-seksuaalista hellyyttä.
Jos sen sijaan seksielämässä asiat eivät kohtaa, käy niin, että enemmän seksiä haluava ei halua tai voi enää koskea toista osapuolta, tai vähemmän seksiä haluava ei halua enää kosketustakaan, koska sekin saattaa tuntua pahalta / liialliselta / ahdistavalta.
Joskus tietysti on niin, että pitkässä suhteessa jotkut eivät halua seksiä eivätkä hellyyttäkään.
Mihinkään ei voi pakottaa, ei edes yhdessäoloon.
Fiia N78 kirjoitti:
Meillä ei ole hellyyttä koskaan, jos mies koskettaa hän tekee sen vain siksi, että haluaa seksiä. Mies inhoaa koskettelua ja minä rakastan. Ainoastaan silloin olen saanut kosketteluja päivittäin, kun minulla epäiltiin rintasyöpää. Silloin hän oli tukena ja ajattelin, että tämä on se mies jonka kanssa menin naimisiin...
Seksiä emme harrasta edes kertaa kuussa. Minä haluaisin kyllä, mutta on turha enää tehdä edes aloitetta. Saan aina pakit. Silloin kun mies haluaa minä suostun aina ellei minulla ole kuukautiset.
Surulliselta kuulostaa. Oletko tyytynyt tilanteeseen vai kaipaisitko asiaan muutosta?
Suukko 1 krt/5 vuosi
Käsipäivää 1krt/vuosi
Kosketus ohi kulkiessa 1krt/viikko
Hillitön pano/1 krt yö
Olen siis ihan perusjamppa 53v
Minun näköulmasta täällä katsotaan asiaa ihan väärinpäin. Minulla hillitön seksi on juurikin se sytyke sille, että vaimoa voi vähän helliäkin jälkeenpäin. Tissejäkin tule puristeltua oikein tarmolla ja mamma nauttii. Toki tiedän, että toisilla seksi vie mehut, mutta silloin olisi kuntokuuri paikallaan.
Sain viimeksi hellyyttä, suukkoja ja seksiä noin vuosi sitten, kun maksoin siitä prostituoidulle, joka oli hyvin ystävällinen ja ihana ihminen, mitä hämmästelin. En ole pystynyt tunnetasolla enää monien ja viimeisen eroni jälkeen, joka tapahtui 5 vuotta sitten, luottamaan naisten pysyvyyteen omalla kohdallani.