Kuningas Charles
Kuningas Charles ja kuningatar Camilla.
Kauan eläköön kuningas!
Kommentit (176)
Faith kirjoitti:
Vaikka pidän Williamista ja Catherinesta enemmän, minusta on hyvä että Charlesista tuli nyt kuningas. Se on oikea järjestys. Monarkian ei kuulu tehdä päätöksiä suosion mukaan.
Mäkin olin sitä mieltä et william suoraan kuninkaaksi. Mut niillä pienet lapset ni kuninkaallisina olisi jäännyt vähempi aikaa lapsilleen ja kun lapsuus on tärkeä aika ni hyvä et kaarle kolmas on nyt. Mun mielestä kaarle komeampi nimi kuin charles.
Englanti on niin vanhoillinen että Charles halllitsee kunnes kuolee. Toki hän voi esim 10v päästä vähentää tehtäviä ja jättää niitä Williamille niinhän Elisabetkim teki.
Erityisesti Williamin lasten takia toivon että Charles säilyy kauan työkuntoisena.
Minusta on ihan oikein että Camillasta tulee kuningatar. Hän kun on kuninkaan puoliso. Ei Diana olisi näin pyhimyksen asemassa jos olisi elänyt. Nuorena kuoleminen aina nostaa julkkisarvoa.
Vierailija kirjoitti:
JOj ja jos Charles ja Diana olisivat menneet rakkaudesta naimisiin niin Diana olisi nyt kuningatar puoliso. Ei ainakaan samalla tavalla olisi kuollut miten sitten kuolikaan 25 v sitten. Muistan kun olin mattoja pesemässä ulkona, oli aurinkoinen lämmin ilma Hgissä.
Aamuyöllä? Yksi viikonloppukännäävää kaverini oli valvonut jonkun yöllisen uutiskanavan ääressä ja kuullut onnettomuudesta, kun Diana oli vielä hengissä. Itse olin kesämökillä ja tietämätön koko asiasta, ennenkuin sisko tuli sisään aamiaiselle ja kysyi, tiedämmekö prinsessa Dianan kuolleen. Olivat poikaystävänsä kanssa lukeneet uutisen tekstitv:stä. Oi niitä aikoja, ei oltu ihan 24/7 uutisvirran äärellä kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Olis aika jo lopettaa monarkia. Se on menneenmaailman juttuja.
Höpöhöpö, britit tienaa sillä. Vähän niinku jenkit Disneylandilla. Lypsävää lehmää ei lopeteta.
Charles vierailee tänään ensimmäisen kerran kuninkaana Parlamentissa.
Charles tarkasti tänään kunniakomppanian Holyroodissa.
Hienoa nähdä Charlesin käyttävän kilttiä tänään Edinburghissa.
Hyvinhän tuo ehtii olla yli 20 vuotta kuningas, jos elää yhtä pitkään kuin äitinsä. Voi sitten jossain vaiheessa siirtää töitään Williamille, kun ei enää jaksa itse.
Vierailija kirjoitti:
Hyvinhän tuo ehtii olla yli 20 vuotta kuningas, jos elää yhtä pitkään kuin äitinsä. Voi sitten jossain vaiheessa siirtää töitään Williamille, kun ei enää jaksa itse.
Kyllä, mutta Charles ei vaikuta hyväkuntoiselta. Ruotsin Kaarle Kustaa, joka on 2,5 vuotta vanhempi Charlesia, vaikuttaa olevan paljon paremmassa kunnossa.
Charles ei tosiaan ilmeisesti ole uskonnollinen, kuten äitinsä oli. Tulee varmaan vaikuttamaan moniin juhlallisuuksiin, mutta ehkä ihan tervetullut muutos. Harva brittikään varmaan kovin vannoutunut kristitty on näinä päivinä. Vanhoillinen uskonnollisuus alkaisi varmasti jossain vaiheessa syömään koko kuningasperheen kannatusta.
Charlesista ei varmasti mitenkään voi tulla niin ikonista hahmoa kuin äidistään, mutta luulen että hän kyllä rauhallisella tyylillään saa monarkian pysymään ihan kunnialla kasassa siihen asti, että kruunu tulee Williamille, joka on taas suositumpi ja karismaattisempi johtaja.
Uskon, että Charlesista tulee hieno kuningas.
Se, tekeekö hän hovin käytäntöihin muutoksia, jää nähtäväksi.
Yksi äitinsä Elisabethin tekemistä muutoksista oli se, että hän lopetti tämän vanhan tavan esitellä nuoret aatelisneidot hovissa kuningattarelle. Ruotsissa taas nuori kuningas Carl Gustaf lopetti hoviniiauskäytännön, koska ei halunnut nähdä, että häntä yli kaksi kertaa vanhemmat naiset niiaavaat hänelle.
Veikkaan, että Charles vie kuningashuonetta modernimpaan suuntaan, mutta vähitellen ja hienovaraisesti.
Molemmat käyttivät törkeästi Dianaa hyväkseen!! Kaikki oli niin suunnitelmallista.
Vierailija kirjoitti:
Uskon, että Charlesista tulee hieno kuningas.
Se, tekeekö hän hovin käytäntöihin muutoksia, jää nähtäväksi.
Yksi äitinsä Elisabethin tekemistä muutoksista oli se, että hän lopetti tämän vanhan tavan esitellä nuoret aatelisneidot hovissa kuningattarelle. Ruotsissa taas nuori kuningas Carl Gustaf lopetti hoviniiauskäytännön, koska ei halunnut nähdä, että häntä yli kaksi kertaa vanhemmat naiset niiaavaat hänelle.
Veikkaan, että Charles vie kuningashuonetta modernimpaan suuntaan, mutta vähitellen ja hienovaraisesti.
He, he ja he...
Vierailija kirjoitti:
Charles ei tosiaan ilmeisesti ole uskonnollinen, kuten äitinsä oli. Tulee varmaan vaikuttamaan moniin juhlallisuuksiin, mutta ehkä ihan tervetullut muutos. Harva brittikään varmaan kovin vannoutunut kristitty on näinä päivinä. Vanhoillinen uskonnollisuus alkaisi varmasti jossain vaiheessa syömään koko kuningasperheen kannatusta.
Charlesista ei varmasti mitenkään voi tulla niin ikonista hahmoa kuin äidistään, mutta luulen että hän kyllä rauhallisella tyylillään saa monarkian pysymään ihan kunnialla kasassa siihen asti, että kruunu tulee Williamille, joka on taas suositumpi ja karismaattisempi johtaja.
Kuningas on anglikaanisen kirkon päämies, joten olisi "hieman" ongelmallista, jos hän ei ole uskovainen. Mikä kirkko haluaa pitää johtajanaan henkilöä, joka ei usko sen oppeihin?
Charlesin monogrammi paljastettiin:
https://images.hellomagazine.com/imagenes/royalty/20220926152439/king-c…
Vierailija kirjoitti:
Charles käy kyllä ahkerasti kirkossa, joten vaikuttaa olevan uskonnollinen.
Charlesin kuva, joka tulee uusiin kolikkoihin, julkistettiin.
https://www.theguardian.com/uk-news/2022/sep/30/king-charles-iii-50p-co…
The official coin effigy of His Majesty The King has been revealed by the @RoyalMintUK. The King’s portrait will appear on a special £5 coin and 50p, as part of a memorial coin range released on Monday to commemorate the life and legacy of Queen Elizabeth II.
https://twitter.com/RoyalFamily/status/1575827043832369153?cxt=HHwWgsCo…
Eiköhän kaikki haluis olla edes sen yhden pienen hetken KING, jos on 3 vuotiaasta ollut kruununperillinen. Charles on ollut 3 vuotiaasta asti kruununperillinen ja se on suht outoa ja samalla tämä on outoa, että suurinosa maailman ihmisistä ei muista aikaa ennen Elizabeth 2 noustua Kuningattareksi.
Koska niitä ihmisiä ei ole enää elossa niin paljon.
Sanoin vaimolle eilen, että mietis nyt hieman. Sinun isoisoäti, Isoäiti, äiti, sinä, meidän lapsi, meidän lapsenlapsi on elänyt hänen aikakautta. 7-sukupolvea pelkästään meidän suvussa on elänyt samaan aikaan kuin hän. Vaimoni oli, että onko noin. Sanoin on kyllä. 70v oli Kuningatar ihmisten elämässä. Sun isoisoäiti kuoli 105 vuotiaana. Isoisoäiti synnytti mummisi, mummi synnytti äitisi, ätisi synnytti teidät, sinä synnytit lapsemme, tyttäremme synnytti lapsen ja Elizabeth 2 siirtyi Prinssi Philipin kanssa elämään alusta elämää jossain toisessa paikassa.