Tapahtumat

Kun kirjaudut sisÀÀn nÀet tÀssÀ ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisÀÀn

Kuningatar Elisabeth kuollut

Vierailija
08.09.2022 |

Rip

Kommentit (7880)

Vierailija
1061/7880 |
10.09.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Minulla on juuria ulkomailla ja tunnen Suomessa henkistÀ vierautta, olen tuntenut aina. Tuntuu oudolta, ettÀ vaadit minua perustelemaan suruani.

Kunnioitin ja arvostin suuresti Elisabethia, hÀnen työtÀÀn, kutsumustietoisuuttaan, rakkauttaan isÀnmaataan ja kansaansa kohtaan. Koska sinÀ et ymmÀrrÀ surua ja empatiaa, niin kirjoitan muitakin perusteluja.

Olen lÀnsimaalainen ihminen.

Identiteettini on euroopalainen ja kuningatar Elisabeth edusti parhaita Euroopan arvoja, historiaa, sivistystÀ ja kulttuuria. Jokainenhan tuon ymmÀrtÀÀ. Eurooppa on kotini.

Britannia on ihana maa.

Ilmeisesti tÀmÀ ei ole sitten Suomessa olekaan kaikille itsestÀÀnselvyys.

TÀÀllÀ kun monille tuntuu tuo aasialainen kulttuuri ja barbaarisuus olevan rakkaampaa. Siihen kuuluu myös viha, kateus, katkeruus ja kauna.

LisĂ€mausteena kĂ€ytöstapojen puute ja oikein  ruma kielenkĂ€yttĂ€. LĂ€himmĂ€isten persoonan hĂ€pĂ€iseminen.

Kunpa ÀlyÀisit hÀvetÀ."

Olipa lapsellinen kirjoitus. Britannia on rikas ja kartalla vain siksi, ettÀ se keksi ja aloitti orjakaupan sekÀ ryöstÀmÀllÀ "siirtomaansa." EhkÀ ne oikeat eurooppalaiset arvot elÀvÀt Ranskan kaltaisessa maassa.

Ranskalla oli melkein yhtÀ paljon siirtomaita kuin Iso-Britannialla.

Britannia oli rikas ja kartalla alunperin niinkin hassun asian takia kuin laadukkaan lampaanvillan, joka oli haluttua ympÀri Eurooppaa. Sen seurauksena tuli kauppalaivasto, saarivaltio kun on. Se oli rikas kuningaskunta jo keskiajalla.

Englanti oli myös perinteisesti aina edellÀ muuta Eurooppaa demokratian kehittymisessÀ, jo Magna Cartasta alkaen. Orjuus lakkautettiin siellÀ ensimmÀisenÀ (toki sitÀ ei olisi koskaan pitÀnyt ollakaan) ja naiset saivat ensimmÀisenÀ ÀÀnioikeuden.

Historia ei ole mustavalkoista. Demokratia, vapaus ja liberaalit arvot saivat hyvÀn kasvualustan Britanniassa juuri siksi, ettÀ siellÀ oli suuri kaupankÀynnillÀ vaurastunut keskiluokka. Tuolla kaupankÀynnillÀ sitten oli nuo synkÀt varjopuolensa.

Vierailija
1062/7880 |
10.09.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Kuningas Charles kirjoitti:

Vihdoinkin se vanha lasten verta juova kÀÀkkÀ on poissa. Hei hei ei tule ikÀvÀ.

Ja kas nÀin lÀhtevÀt lasten katoamiset laskuun.

ItÀtrolli jÀlleen kÀrÀytetty!

ÄlkÀÀ ruokkiko trollia. KirjoitustyylistĂ€ erottaa itĂ€trollin.

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1063/7880 |
10.09.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Anteeksi, mutta en oikein ymmÀrrÀ tÀtÀ hehkututsta. Tunnemme brittikuningasperheen eniten heidÀn perheongelmista. Voisivat paremmin viestiÀ mikÀ heidÀn tehtÀvÀnsÀ oikein on. Ellu teki varmaan parhaansa vanhassa ja jÀykÀssÀ organiaatiossa, mutta olisi voinut edistÀÀ kehitystÀ enemmÀn. Ruotsin kuningas teki edistyksellisen pÀÀtöksen, ettÀ Madeleinen lapset eivÀt saa kuninkaallisia titteleitÀ. Madeleine oli jo pitkÀÀn odottanut tÀtÀ pÀÀtöstÀ ja on ilmaissut siitÀ kiitollisuutensa. Ellu olisi voinut tehdÀ samanlaisia pÀÀtöksiÀ Harryn ja Meghanin suhteen, niin heidÀn ei olisi tarvinnut tehdÀ sitÀ itse, eikÀ olisi syntynyt skandaalia. Hollannin kuningatar Beatrix luopui vallasta ajoissa, jotta tuoreemmat voimat pÀÀsivÀt hommiin. Toki vallasta luopuminen oli Ellulle varmaan vaikeata, kun Charlesilla on ollut niin suuria ongelmia yksityiselÀmÀssÀÀn.

Vierailija
1064/7880 |
10.09.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Minulla on juuria ulkomailla ja tunnen Suomessa henkistÀ vierautta, olen tuntenut aina. Tuntuu oudolta, ettÀ vaadit minua perustelemaan suruani.

Kunnioitin ja arvostin suuresti Elisabethia, hÀnen työtÀÀn, kutsumustietoisuuttaan, rakkauttaan isÀnmaataan ja kansaansa kohtaan. Koska sinÀ et ymmÀrrÀ surua ja empatiaa, niin kirjoitan muitakin perusteluja.

Identiteettini on euroopalainen ja kuningatar Elisabeth edusti parhaita Euroopan arvoja, historiaa, sivistystÀ ja kulttuuria. Jokainenhan tuon ymmÀrtÀÀ. Eurooppa on kotini.

Britannia on ihana maa.

TÀÀllÀ kun monille tuntuu tuo aasialainen kulttuuri ja barbaarisuus olevan rakkaampaa. Siihen kuuluu myös viha, kateus, katkeruus ja kauna.

LisĂ€mausteena kĂ€ytöstapojen puute ja oikein  ruma kielenkĂ€yttĂ€. LĂ€himmĂ€isten persoonan hĂ€pĂ€iseminen.

Kunpa ÀlyÀisit hÀvetÀ."

Olipa lapsellinen kirjoitus. Britannia on rikas ja kartalla vain siksi, ettÀ se keksi ja aloitti orjakaupan sekÀ ryöstÀmÀllÀ "siirtomaansa." EhkÀ ne oikeat eurooppalaiset arvot elÀvÀt Ranskan kaltaisessa maassa.

Britannia oli rikas ja kartalla alunperin niinkin hassun asian takia kuin laadukkaan lampaanvillan, joka oli haluttua ympÀri Eurooppaa. Sen seurauksena tuli kauppalaivasto, saarivaltio kun on. Se oli rikas kuningaskunta jo keskiajalla.

Englanti oli myös perinteisesti aina edellÀ muuta Eurooppaa demokratian kehittymisessÀ, jo Magna Cartasta alkaen. Orjuus lakkautettiin siellÀ ensimmÀisenÀ (toki sitÀ ei olisi koskaan pitÀnyt ollakaan) ja naiset saivat ensimmÀisenÀ ÀÀnioikeuden.

Historia ei ole mustavalkoista. Demokratia, vapaus ja liberaalit arvot saivat hyvÀn kasvualustan Britanniassa juuri siksi, ettÀ siellÀ oli suuri kaupankÀynnillÀ vaurastunut keskiluokka. Tuolla kaupankÀynnillÀ sitten oli nuo synkÀt varjopuolensa.

Suomi sai ensimmÀisenÀ maailmassa naisten ÀÀnioikeuden.

Vierailija
1065/7880 |
10.09.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uudessa-Seelannissa naiset saivat ÀÀnestÀÀ vuonna 1893, Suomessa vuonna 1906.

Vierailija
1066/7880 |
10.09.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Milloin hautajaiset tulee olemaan?

Vierailija
1067/7880 |
10.09.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Britannia on ihana maa.

Kunpa ÀlyÀisit hÀvetÀ."

VOI EI! EnsimmÀisenÀ Euroopassa, mutta maailmassa vasta kolmantena.

Vierailija
1068/7880 |
10.09.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

19.9. maanantaina.

Vierailija
1069/7880 |
10.09.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

19.9. maanantaina.

Joko tÀmÀ tieto varmistettiin?

Vierailija
1070/7880 |
10.09.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Britannia on ihana maa.

Kunpa ÀlyÀisit hÀvetÀ."

Natalia. Sinusta huomaa, ettet ole ainakaan kulttuurialan ihminen.

Kirjoitustyylisi on töksÀhtelevÀÀ. SiinÀ ei ole suomalaista rytmiÀ. MitÀ luultavimmin olet itÀtrolli.

YllÀ oleva pitkÀ kirjoitus on ihmisen, joka on suomalainen, mutta alla olevat muutamat lauseet ovat natalian.

Tarkennus.

Vierailija
1071/7880 |
10.09.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Britannia on ihana maa.

Kunpa ÀlyÀisit hÀvetÀ."

VOI EI! EnsimmÀisenÀ Euroopassa, mutta maailmassa vasta kolmantena.

Arvaa mitÀ?

Etkö ole koskaan tiennyt, ettÀ Britannia sijaitsee Euroopassa?

No. Nyt tiedÀt.

Vierailija
1072/7880 |
10.09.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

19.9. maanantaina.

Ilmeisesti ei, mutta tuo pÀivÀ on mainittu monessa paikassa todennÀköiseksi ajankohdaksi.

Vierailija
1073/7880 |
10.09.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Jos nyt saisitte edes tuon nimen oikein, niin se osoittaisi edes jonkinlaista vÀlittÀmistÀ.

Vierailija
1074/7880 |
10.09.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rest in peace dear Queen Elizabeth.🙏

😂

Vain vasemmistolainen tai vihreÀ pystyy tuohon. HÀpeÀ.

Vierailija
1075/7880 |
10.09.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tanskan kuningattaren juhlat hillitymiin tÀnÀÀn.

Tanskan kuningattaren vallassaolon 50-vuotisjuhlallisuudet alkavat tÀnÀÀn

Presidentti Sauli Niinistö osallistuu puolisonsa Jenni Haukion kanssa viikonlopun juhlallisuuksiin. Presidenttipari seuraa juhlallisuuksia yhdessÀ Pohjoismaiden valtionpÀÀmiesten ja muiden kuningattaren vieraiden kanssa.

.

Kuningatar Margareetan vallassaolojuhlallisuuksia karsittiin sen jÀlkeen, kun kuningatar Elisabet kuoli torstaina.

Esimerkiksi viikonlopun ensimmÀisen seremonian oli tarkoitus olla kuninkaallinen vahdinvaihto Amalienborgin linnan edustalla, mutta tÀmÀ on peruttu. LisÀksi Tanskan kuningatar on perunut muun muassa vaunukulkueensa Kööpenhaminan lÀpi sekÀ palatsin parvekkeella esiintymisen.

Onneksi Marin ei osallistu Tanskan kuningattaren juhliin, koska siitÀ saattaisi olla seurauksena lisÀÀ bilekuvia somessa. Tanska on varsin jauhoinen maa ...

Vierailija
1076/7880 |
10.09.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ViimeisissÀ valokuvissa hÀn ei todella enÀÀ nÀyttÀnyt itseltÀÀn. Se tietynlainen jÀmÀkkyys oli poissa ja tilalla lasinhauras vanhus. Ihan hirvittÀvÀn koskettavia kuvia.

💛💛💛

Vierailija
1077/7880 |
10.09.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hauskaa ettĂ€ jonkun mielestĂ€ Dianan kuolema on iso tragedia kuin kuningattaren. Lehdistö teki kyllĂ€ aikanaan erittĂ€in mahtavaa bisnestĂ€ nostaessaan Dianan jalustalle jolle hĂ€n ei todellisuudessa olisi kuulunut. 

Ei se kuoleman traaglsuus liity pelkÀstÀÀn henkilöön vaan myös kuoleman lÀhtökohtiin ja olosuhteisiin. Tapaturmaisesti nuorena kuollut prinsessa on eri tavalla tragedia kuin lÀhes satavuotiaana kuollut kuningatar, vaikka hÀntÀ arvostettaisiin enemmÀn.

Diana oli kuollessaan jo eronnut, antanut skandaalimaisen juttunsa medialle repostellen Charlesin yksityisiĂ€ asioita ja heilasteli rikkaiden arabien kanssa. Oli monta miestĂ€ ollut lyhyen aikaa messissĂ€. Odotteli kihlausta Dodin kanssa joka tietĂ€vĂ€sti seurustellut samaan aikaan toisen naisen kanssa ja jĂ€ttĂ€mĂ€ssĂ€ Dianan vaikka isĂ€nsĂ€ Mohammed yritti sitĂ€ salata ja kertoili satuja tulevasta kihlauksesta julkisuuteen. Onneksi totuus saatiin selville vaikka vasta vuosien jĂ€lkeen. EttĂ€ kyllĂ€ tilanteen traagisuus oli lehdistön temppu tĂ€ysin. Ilman lehdistöÀ ja sen suurta omistautumista Dianaan petettynĂ€ nuorikkona ei asiasta olisi koskaan tullut sellaista spektaakkelia kuin siitĂ€ tuli. 

Olihan se kuolema traaginen, tietysti. Mutta onhan se vÀhÀn niinkin, ettÀ ei kai kukaan Dianalle ole missÀÀn vaiheessa ihan satavarmasti luvannut mitÀÀn ihmeellistÀ onnea ja uskollisuutta. HÀn on toki niin voinut ajatella, mutta ei kai uskottomuus ole ollut Britannian kuningashuoneessa tavatonta ennen tuota? Tavatonta tilanteesta taisi tehdÀ se, ettÀ lehdistö julkaisi kaiken, ja se, ettÀ joku vuosi niitÀ asioita lehdille.

Diana itse, kuten on todettu. HyvÀksikÀytti mediaa.

Vierailija
1078/7880 |
10.09.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Kohta julistetaan Charles kuninkaaksi

https://areena.yle.fi/1-63398002

Vierailija
1079/7880 |
10.09.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rest in peace dear Queen Elizabeth.🙏

😂

Vain vasemmistolainen tai vihreÀ pystyy tuohon. HÀpeÀ.

Tai sitten ihan vain sivistymÀtön tomppeli.

Vierailija
1080/7880 |
10.09.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

19.9. maanantaina.

KyllÀ.

Kirjoita seuraavat numerot perÀkkÀin: kahdeksan kaksi yhdeksÀn