Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puristava, turvottava mahakipu

Vierailija
08.09.2022 |

Onko kellään muulla? Täyteydentunne, röyhtäyksiä ja ilmaa tulee, maha on pinkeä. Välillä pahempia kohtauksia säteillen selkäpuolelle. Välillä kuukausia poissa. Vatsa on kuvattu, sapessa ei ollut mitään. Litalgin ei auta, Burana vähän. Mikähän tämä voi olla?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut muuttaa ruokavaliota?

Vierailija
2/21 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko kokeillut muuttaa ruokavaliota?

En ole keksinyt mikä ruoka aiheuttaa. Ap

Syöpähän se pelottaa niin kuin tuossa manataan, mutta ct ssä ei näkynyt selittävää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No älä nyt buranaa siihen ota. Hapoton maha/refluksi/dyspepsia ja/tai IBS, voi olla nuo kaikki kerrallakin kuten mulla 👌

Vierailija
4/21 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No älä nyt buranaa siihen ota. Hapoton maha/refluksi/dyspepsia ja/tai IBS, voi olla nuo kaikki kerrallakin kuten mulla 👌

Ai niin listasta unohtui palleatyrä.

Vierailija
5/21 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei Buranaa?

Vierailija
6/21 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy makuulle, hengitä rauhallisesti ja hiero vastapäivään vatsaa rauhallisesti. Pitäs auttaa.

Vierailija
7/21 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötkö purkkaa? Vähennä sekä määrää että aikaa. Mulla syyksi löytyi näinkin simppeli asia. Lisäksi sitrushedelmät. Refluksitauti on.  

Vierailija
8/21 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmavaivoja sulla,mutta mikä aiheuttaa sen on sitten toinen juttu.

Vierailija
9/21 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokavalio? Laktoosi, gluteeni, viljat?

Googlaa FODMAP-ruokavalio.

Vierailija
10/21 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teetkö paljon istumätyötä? Kuulemma voi pahentaa kaikenmaailman turvotuksia. Itselläkin oli satunnaisesti turvottavia vatsakipuja kun oli sellainen liikkumattomuusjakso. Nyt ei ole ollut pitkään aikaan kun muuttunut työ aktiivisemmaksi. 

Vierailija
11/21 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylipainoa?

Vierailija
12/21 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ylipainoa?

Kymmenisen kiloa

Vierailija
13/21 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

E-koodit, hiivauute, ruoan "täyteaineet"?

Itse en pysty syömään työpaikassani tarjolla olevia ruokia, koska vatsani on sen jälkeen kuin olisin yhdeksännellä kuulla raskaana...

Voin vain arvailla aiheuttajaa.

(Ja joillakin muillakin aikuisilla samaa vaivaa.)

Vierailija
14/21 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo selän puolelle säteily antaa aihetta käydä lääkärissä, mutta ilmeisesti olet jo käynyt.

Vierailija
15/21 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuommoinen liittyy monesti vatsahappoihin (esim. liikahappoisuus, hapon nousu ruokatorveen tai alkava vatsahaava), jolloin tulehduskipulääke voi vain pahentaa tilannetta mahalaskussa edelleen syövyttämällä jo valmiiksi ärtyneitä tai haavautuneita limakalvoja. Happovaivaisille sopivia ruokavalioita löytyy netistä. Jos kipu on hyvin kovaa, pyytäisin kyllä tutkimaan/sulkemaan pois mahahaavan ja pohjukkaissuolihaavan mahdollisuuden. On nimittäin aika ilkeä ja vaarallinenkin, jos kovin isoksi äityy.

Vierailija
16/21 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

E-koodit, hiivauute, ruoan "täyteaineet"?

Itse en pysty syömään työpaikassani tarjolla olevia ruokia, koska vatsani on sen jälkeen kuin olisin yhdeksännellä kuulla raskaana...

Voin vain arvailla aiheuttajaa.

(Ja joillakin muillakin aikuisilla samaa vaivaa.)

Minäkään en syö hiivauute-tuotteita, en myöskään hiivalla kohotettuja tuotteita kuin poikkeuksellisesti silloin tällöin, ja parin päivän hiivatuotteiden syömisen jälkeen alkaa vatsan turvotus ja kiristys, närästys, sammaksen/vaahdon kertyminen suuhun. Pois myös paprika, kaali, lanttu, sipuli, tuore kurkku jne. Tällä ruokavaliolla olen elänyt jo yli 10 vuotta.

Joskus ilma kertyi suolistoon ja jos sitä ei saanut mitään kautta pois, pahimmillaan tuntui kuin puukolla pistäisi.

Alussa silloin 10 vuotta sitten jätin kaikki viljatuotteet pois enkä nykyisinkään juuri syö vehnätuotteita. Hiivatonta näkkileipää syön, mutta jos sitäkään enempää syö, alkaa vatsassa vääntää.

Vierailija
17/21 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ylipainoa?

Joo siis ylipaino on syynä ihan jokaiseen vaivaan. Minä en saa ylipainoisena mitään lääkkeitä kun pitää ensin laihduttaa ja ostan ne lääkkeet pimeiltä markkinoilta. Laihat saa mitä tahansa lääkkeitä ja ostan niitä heiltä. 

Vierailija
18/21 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu vaiva. Juo piimää tai maustamatonta jugurttia. Loppuu polttelu. Pari lasia ei riitä, vajaa litra on hyvä määrä. Mitään muuta et laita suuhun koko iltana.

Vierailija
19/21 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noilla oireilla mulla löytyi refluksi ja palleatyrä.

Pysyy kurissa jätti annoksella nexiumia. En voi lopettaa kun tuska hirveä.

Vierailija
20/21 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille, tuli paljon neuvoja. Polttelua minulla ei ole ja eikö tyrä olisi näkynyt kuvissa? Ultra ja ct on tehty.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yhdeksän