Miksi haluton haluaa olla himoittu?
Vaimostani on tullut melko haluton ruuhkavuosien myötä. Aikani jaksoin yrittää, kunnes jatkuvan torjunnan myötä päätin kevättalvella, että olkoot toistaiseksi. Nyt vaimo on alkanut kyselemään, onko hän edelleen mielestäni viehättävä jne. Olen niihin harmissani mumissut jotain ympäripyöreää.
Tänään hän kysyi, että onko minulla toinen, kun ei seksi enää kiinnosta. Vastasin, että kyllä kiinnostaisi, mutta tyhjän saa pyytämättäkin. Valitti sitten, ettei enää tunne itseään seksikkääksi. Kysyin takaisin, että enkä aika pitkään yrittänyt, johon vastaus oli pitkä hiljaisuus.
Kysymys teille naisille: Miksi haluton nainen haluaa, että häntä kuitenkin himoitaan?
Kommentit (32)
ap. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko teillä ennen seksiä kuitenkin säännöllisesti, mutta ei vaan sinun mielestäsi tarpeeksi usein? Miten tiheään sitä oli?
Jos se oli vaimon mielestä hyvä tahti, oli seksiä pysyvästi suhteessanne, hän vain halusi harvemmin kuin sinä.
Nyt olet lopettanut seksin kokonaan. Teillä on seksitön suhde täysin. Sehän on aivan eri asia kuin aiemmin, jolloin teillä oli seksiä. Kai sinäkin nyt ymmärrät sen eron? Vähän kuin että joku joisi alkoholia kerran kuukaudessa joka kuukausi verrattuna siihen, ettei juo koskaan yhtään, etkö sinä huomaa eroa niiden välillä?
Täysin seksitön suhde päättyy 99% varmuudella eroon. Voi olla, ettäsen eron ottaa vaimosi.
N49
Se, että minä ehdotan ja tulen torjutuksi, ei tarkoita, että on seksiä. Jos minä toivoisin pari kertaa viikossa, ehdotan kerran viikossa ja saan jouluna ja juhannuksena, ei riitä.
Jos tämä on totuus jatkossakin, vaimo voi vallan mainiosti hakea eroa.
Mikset itse hae eroa jos ärsyttää? Oletko kysynyt vaimolta että miksi ei halunnut seksiä sinun kanssa?
Vierailija kirjoitti:
ap. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko teillä ennen seksiä kuitenkin säännöllisesti, mutta ei vaan sinun mielestäsi tarpeeksi usein? Miten tiheään sitä oli?
Jos se oli vaimon mielestä hyvä tahti, oli seksiä pysyvästi suhteessanne, hän vain halusi harvemmin kuin sinä.
Nyt olet lopettanut seksin kokonaan. Teillä on seksitön suhde täysin. Sehän on aivan eri asia kuin aiemmin, jolloin teillä oli seksiä. Kai sinäkin nyt ymmärrät sen eron? Vähän kuin että joku joisi alkoholia kerran kuukaudessa joka kuukausi verrattuna siihen, ettei juo koskaan yhtään, etkö sinä huomaa eroa niiden välillä?
Täysin seksitön suhde päättyy 99% varmuudella eroon. Voi olla, ettäsen eron ottaa vaimosi.
N49
Se, että minä ehdotan ja tulen torjutuksi, ei tarkoita, että on seksiä. Jos minä toivoisin pari kertaa viikossa, ehdotan kerran viikossa ja saan jouluna ja juhannuksena, ei riitä.
Jos tämä on totuus jatkossakin, vaimo voi vallan mainiosti hakea eroa.
Mikset itse hae eroa jos ärsyttää? Oletko kysynyt vaimolta että miksi ei halunnut seksiä sinun kanssa?
Olen kysynyt ja saanut selityksiä väsymyksestä, hormoneista, iästä, lapsista, stressistä ja ties mistä. Olen kysynyt, haluaako hän erota, niin kuulemma ei, kun "kaikki muu on hyvin".
Vaan kun ei ole. Enkä usko, että olisi eron jälkeenkään, jos muuttaa pois asunnostani lasten kanssa tai ilman. Minä kyllä heistä huolehdin, jos lähtee onneaan etsimään.
En ihan usko, että ap olisi ehdottanut vaimolle seksiä kerran viikossa joka viikko vuoden ajan, mutta seksiä olisi ollut vain jouluna ja juhannuksena. Ei vaan ole uskottavaa. Tai sitten 'ehdotus' on ollut joku ap:n oman pään sisällä tapahtuva teko, jota kukaan ulkopuolinen ei huomaa.
T. Vaimo, jonka mies ei halua seksiä, sitä oli viimeksi kerran puoli vuotta sitten.
Ei ihme, että tunnet olosi huonoksi, jos olet joka viikko ehdottanut seksiä, mutta et ole saanut. Ilmeisesti ehdottelu kuitenkin oli vaimollesi OK? Jos hän koki sen kuitenkin miellyttäväksi, vaikka ei lämmennytkään.
Ehkä vaimosi on niitä, jotka tarvitsevat aina vain enemmän virittelyä, että voivat tuntea itsensä haluttaviksi ja lopulta haluta itsekin? Tällöin saattaisi olla niinkin, että vaimosi mielestä sinä ehkä "jätit leikin kesken", eli virittelit hieman, sitten kysyit suoraan, haluatko seksiä. Siinä vaiheessa vaimosi ei ehkä vielä halunnut - tai ei halunnut suoraan kysyttäessä - mutta olisi saattanut lämmetä, jos olisit jatkanut. Ehkä näissä tilanteissa olit kuitenkin vaimosi mielestä miellyttävä.
Nyt vaimosi saattaa kokea, että et enää lämpiä häntä kohtaan, ja olet kadottanut kiinnostuksen häneen. Se on tietysti todella ymmärrettävää. Vaimo saattaa tiedostaa, että hän ei ole suostunut ehdotuksiisi, mutta olisi ehkä voinut kertoa, että "tee näin ja näin, kyllä tämä silti on mukavaa, jatka vain", mutta ei jostain syystä kertonut. Kyllä hän huomaa, että olet etääntynyt hänestä, ja häntä surettaa se.
Ehkä hän vain yksinkertaisesti ajatteli, että et ottanut hänen torjuntojaan raskaasti. Haluttomampi saattaa syyllistyä ajatusvirheeseen siitä, että jos seksi ei hänestä ole tärkeää, vaan vain kepeää ajanvietettä, ei se toisestakaan kovin tärkeältä tunnu.
Vaihtoon. Tilanteesi vain huononee, jos tuohon jäät. On paljon naisia joille seksi on tärkeä ja luonnollinen osa elämää
Entä jos ilmoittaisit vaimollesi eräänä päivänä, että haluat korjata asian; hän joko haluaa olla mukana korjaamassa tätä ongelmaa, tai sitten yksinkertaisesti muutat pois. Tee selväksi, että jos vaimosi sitoutuu sinuun, sinä sitoudut häneen ja haluat korjata tätä ongelmaa - koska kyse on molempien ongelmasta.
Kerrot, miltä sinusta tuntuu, ja sanot avoimesti, että haluat tehdä tilanteelle jotakin: joko muutos tai lähtö.
Höh, käy vieraissa, niin minä tein. Ensin oli ok seksiä, sitten 3 kk välein, ja sen jälkeen kuuden vuoden tauko, sitten 8 vuoden tauko.
Nyt minulla on ihan ok seksielämä, pari kertaa kuussa. Vaimosta en tiedä, eikä kiinnosta, ja kunhan lapset on hiukan isompia, lopetan sen kulujen maksamisen.
Toimivassa parisuhteessa ei ole noita ongelmia. Katsetta sinne peiliin.
Tiedäthän ettei ole sama asia se että haluat seksiä naiseltasi, kuin se että pidät häntä haluttavana ja seksikkäänä sekä tietysti arvostat ja kunnioitat muuten. Eli nainen ei koe sitä niin että "se pitää mua haluttavana kun noin haluaa seksiä". Jos kaikki läheisyys ja puheet on siksi että odotat sen johtavan seksiin, saa se naisen halut häviämään, tällöin nainen kokee että hänessä kiinnostaa vain "reikä". Veikkaan että tämä voi olla ongelma teillä. Ainaskin meillä on ja minä olen se haluton nainen. Lisäksi minulle on myös todella vaikea ilmaista sitä jos tekee mieli, tykkään helliä ja kosketella, viekoitella jne mutta ilmeisesti mies odottaa että repisin housut jalasta himoissani tai jotain vastaavaa ja tällaista en taas koe oikeastaan koskaan, enkä ole koskaan kokenutkaan. Minulla se halu herää yhteisestä kiehnäyksestä, läheisyydestä ja tietynlaisista puheista jne.
Tuollaisia miehiäkin on. Siis haluavat sitä huomiota ja virittelyä, kun se niin kivasti pönkittää itsetuntoa, mutta sitten ei koskaan sovi. En nyt lapsiperheellistä ala neuvomaan, mutta kyllähän tuollainen ongelma vaihtamalla poistuu.
Vierailija kirjoitti:
Haluton vaan sua kohtaan. Hoksaatko vinkin.
Minuakin, upeaa naista, luullaan haluttomaksi, jos en vanhoja kääkkiä himoitse.
Juuri tämä. Kyllä vastuu parisuhteen ja seksielämän ylläpitämisestä on yhteinen.