Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poika 9v aivan huithapeli läksyjen ym velvollisuuksien suhteen

Vierailija
08.09.2022 |

Poika on kolmannella luokalla. Läksyjä on jo paljon. Kokeitakin jo 2 takana tältä syksyltä. Koululta tulee jatkuvasti uutta lappua ja uutta retkeä. Onneksi on wilma, ja pystymme sitä kautta muistutella poikaa asioista. Mikäli ei näim tehtäis, hän tuskin muistaisi ottaa edes reppua mukaan lähtiesssään...ja muistaisikohan edes mennä kouluun.
Tämä on ihan uusi piirre lapsessa. Hän on edelleen hyvä koulussa ja saa poikkeuksetta kokeista kaikki oikein, mutta vielä viime vuonna hän oli itse tietoisempi mitä pitää ottaa mukaan ja itse teki läksyt jne.

Ärsyttää tällainen välinpitämättömyys. Vai onko kenties normaalia?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään lapsilta vaaditaan ihan liikaa. Ei ihme että lapset, nuoret ja nuoret aikuiset ihan bournout jo ennen työelämää.

Omasta lapsesta tulee koululta viestejä kahdesta eri paikasta. Päivittäin tulee joku info wilmasta ja läksyt tulevat eri osoitteesta. Niitä sitten seurailla ja yrittää pysyä perässä. Tuntuu ettei lapsilta edes haluta vaatia itsenäisyyttä koulun suhteen. Varmaan siksi etteivät edes pystyisi selviytymään siitä kaikesta ilman aikuista. Koulun pitäisi olla lapsien tasolla niin että aikuisten ei tarvisi olla enää välikätenä.

Vierailija
2/13 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on normaalimpaa olla huithapeli tuossa iässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Remmiä se tarvitsee. Jollei opi, niin myy sirkukseen.

Vierailija
4/13 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko olla ADHD? Onko vastaavaa esiintynyt suvussa? Entä onko sukulaisilla ADD/ADHD diagnooseja?

Vierailija
5/13 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nuo vielä kovin isoja ole. Meillä on samanikäinen ja aika paljon saa perään katsoa. Läksyt heillä kirjoitetaan taululle ja siitä pitää itse merkata ne muistiin. Onko heillä tällaista tapaa? Voisiko lapsi vaikka ottaa kuvan läksyistä. Moni kuulemma tekee niin.

Vierailija
6/13 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyppäys tokalta kolmannelle on minusta huima. Viime vuonna päivät oli 3-4 h ja läksyt tasoa lue ja vastaa kahteen kysymykseen.

Nyt on 5-6-tuntisia päiviä, läksyjä useammasta aineesta ja kovin hankaliakin tehtäviä välillä. Koulusta alunperin innoissaan ollut lapsi on joka aamu valmis jättämään koko homman kesken.

Uskon että se tuosta vielä tasoittuu. Kolmasluokkalainen tarvitsee vielä paljon tukea.

Vierailija
7/13 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko olla ADHD? Onko vastaavaa esiintynyt suvussa? Entä onko sukulaisilla ADD/ADHD diagnooseja?

Miksi pitää heti tehdä joku adhd diagnoosi?eiku vaan adhd nappeja hakemaan,niin saadaan ongelma ratkaistua..jestas!

Vierailija
8/13 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 11v poika ihan samanlainen. Saan itse pitää huolta, että tekee läksyt ja lukee kokeisiin. Välillä rankkaa, kun olisi muutakin tekemistä, mutta sitten muistan kyllä aina priorisoida asiat. Meneehän pojan koulussa pärjääminen monen muun asian ohi.

Poika on aina toisaalta ollut samanlainen, hän saattaa sujuvasti kuunnella asioita, mutta ne menevät häneltä aivan ohi, tavaroitaan unohtelee milloin minnekin...on hänen luonteessaan.

Vierailija
9/13 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä on normaalimpaa olla huithapeli tuossa iässä.

Ihan normaalia tuon ikäiseltä.En ymmärrä miksi asiasta henkilö tiedotaa?Eikö hänellä ystäviä,puolisoa puhua asiasta? Eikö hän itse koskaan ollut lapsi? Vai oliko täyden kympin oppilas?Tuskin!!

Vierailija
10/13 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emma K. kirjoitti:

Remmiä se tarvitsee. Jollei opi, niin myy sirkukseen.

Onko sulla kokemusta remmistä??

Vierailija
11/13 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan hirveen kauhee.

Vierailija
12/13 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman ikäinen lapsi meilläkin ja kyllä todella noin nuorille on kova vaatimustaso koulussa, osa päivistä 6h pitkiä ja paljon läksyjä ja kokeita. Itse 90-luvulla käynyt ala-asteen ja hieman oli eri meininki silloin, lapset saivat olla lapsia.

Vierailija
13/13 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös kolmasluokkalainen, joka tuskailee vaatimustason kanssa. On tunnollinen tyttö ja on kyllä tehnyt aina läksyt, mutta stressaa niistä ihan hirveästi. Alkusyksy on ollut täynnä kiukuttelua ja raivareita. Läksyjä tulee minustakin todella paljon. Eilenkin oli esim. 6h koulupäivä, jonka jälkeen tuli kolmesta aineesta läksyä. Tokalla päivät oli lyhyempiä ja läksyjä tuli maksimissaan yhdestä aineesta kerrallaan.

Sanottakoon, että lapselle koulutehtävät itsessään ovat vielä todella helppoja. Mutta tekemisen määrä on lisääntynyt niin paljon, että se näkyy kyllä arjessa. En tiedä mikä järki on lisätä vaatimustasoa yhtäkkiä näin paljon.