4v poika ei taida ymmärtää " miksi" -kysymystä??
Poika on todella vilkas ja omii kaiken itselleen...hyökkää pikkuveljensä kimppuun arvaamatta yms. Kun kysyn miksi hän teki semmoista niin vastaus kuuluu: " en tiedä" tai sitten saattaa selittää jotakin epäloogista. Kyselee kyllä itse miksi joku tekee niin tai näin yms, mutta itse ei osaa koskaan vastata kunnolla kun kysytään " miksi?" Änkyttää ja miettii pitkään jotakin ja tulee usein vaan lopulta se " en tiedä" ...
Poika on todella herkkä, mutta tempperamenttinen...ei kovin sosiaalinen vaikkakin tykkää että on ihmisiä ympärillä. Kerhossa ei kauheasti välitä leikkiä muiden kanssa. Pikkuveljensä kokee pahimmaksi vihollisekseen ja minut(äidin)parhaaksi ystäväkseen ainoastaan.
Jossain mielessä poika saattaa olla hieman muita kömpelömpi eikä esim. osaa pukea itse vielä. Ei jaksa kunnolla keskittyä mihinkään ja turhautuu ja kiukustuujos häntä koitetaan ohjata. Saattaa julkisella paikalla karjua hysteerisesti jos ei saa tahtoaan läpi. Onko normaalia vai onko pojassa jotakin erikoista?
Kommentit (3)
On esim. pitkään leikkinyt olevansa tuulilasinpyyhin. Heiluttelee käsiään, kyniä tms. edestakaisin antaumuksella vaikka koko päivän. Aina räpläämässä automme pyyhkimiä kun poistumme autosta ajon jälkeen. Olen miettinyt onko pojalla tylsää vai kuuluuko kehitysvaiheeseen jumiutua johonkin kummallisiin asioihin?
ap
Jotenkin hienoista autistipiirrettä kaiketi???????????????