Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten kestovaippoja tulee säilyttää ennen pesua?

Vierailija
28.10.2006 |

Ostin uusia kestovaippakuoria netin kautta, sellaisia fleecevuorisia joihin laitetaan lisäimua sisälle. Ja nyt kiistelemme miehen kanssa miten niitä pitää säilyttää kun ovat likaantuneet ja odottavat pesua...

Ja onko jokin pesuaine toista parempi vaippojen pesuun? Tietenkin hajusteeton...

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä säilytän tavallisessa kannellisessa perusroskapöntössä. Ei siis mitään likovesiä - ei tosiaan ole mun juttu... Kun kansi pysyy kiinni, niin ei tule hajua, kun niitä ei liikutella. Käytön jälkeen pissavaipoille en tee muuta kuin heitän sinne pönttöön odottelemaan pesua, kakkavaipoista huuhtelen tai pyyhin enimmät kakat pois ja heitän sinne samaan pönttöön odottelemaan.

Pesen kahden, kolmen päivän välein. Ainoa vaihe missä noista vaipoista lähtee hajua on se, kun heitän niitä niitä koneeseen.

Pesuaineista suositellaan hajusteettomia, valkaisuaineettomia ja mahdollisimman vähän saippuaa sisältäviä (alle 5%). Esim. Daily kirjopesuaine. Itse en pidä maailmanloppuna, jos joskus pesen muullakin aineella - mulla ei ole koskaan tapahtunut mitään kamalaa vaikka olenkin " väärällä" pesuaineella pessyt...

Vierailija
2/2 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen silloin tällöin pessyt vaippoja " millä tahansa" pesuaineella, mutta pul-vaippojen kanssa suosittelen kyllä aina käyttämään valkaisuaineetonta pesujauhetta.

Niin, ja meillä likaiset vaipat säilytetään tavallisessa ilmavassa pyykkikorissa. Meillä pyykkiä pestään lähes joka päivä, joten vaipat eivät ehdi haiskahtaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla