Miehen uupumus uuvuttaa minuakin
Kyllästyttää olla aina antamassa empatiaa, kun toinen on väsyttänyt itsensä töissä. Mitään muuta sisältöä mies ei suhteeseen tuo. Ei jaksa tehdä yhdessä mitään, kun vapaalla vaivoin toipuu töistä tai tekee töitä myös viikonloppuisin. Aina, kun olen yksin miehen työmatkojen ajan, saan oman energiani takaisin ja olen yksin aika tyytyväinen ja positiivinen. Mies tuo vain negaa.
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Et taida yhtään tykätä miehestäsi.
Olen väsynyt häneen. Tykkäsin ennen.
Vierailija kirjoitti:
Myötä- ja vastamäessä.
Se oli ennen se. Nyt pitää olla koko ajan kivaa.
Irtiotto? Matka, muutto, jotain muuta uutta? Yhdessä siis.
Masennus on sairaus. Jos hänellä olisi esim. vaikea syöpä, niin se olisi varmaan yhtä hankalaa sinulle.
On itsestäsi kiinni, miten toimit tuossa tilanteessa. Lähdetkö vai yritätkö auttaa. Jos et jaksa, niin ehkä sinun on lähdettävä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myötä- ja vastamäessä.
Pieni korjaus, naisella pitää olla koko ajan kivaa ja sen suhteen pyöriä naisen navan ympärillä.
Työnarkomaani. Kohta väsähtää pian lopullisesti.
Muutto venäjälle saattaisi virkistää. Diellä on kaikki paremmin.
Meidän isännällä on päivystysviikkoja silloin tällöin. Niinä viikkoina minä pääasiassa hoidan ruuat ja pyykinpesut, koska ikinä ei tiedä milloin kutsu käy töihin. Asia on kuitenkin täysin ok, sillä se nyt vaan kuuluu työnkuvaan ja tajuan senkin, että sillä mies tekee sen pienen ylimääräisen joka helpottaa taas tätä yhteisasumista. Mutta kyllä siinä pitää olla tasapaino, myös minä tarvitsen sen helpotuksen välillä ja silloin mies taas ottaa vastuun arjen perusasioista. Kyse on siitä, miten olette asioista sopineet ja miten olette laittaneet rajat omalle jaksamiselle. Selvästikin miehesi tarvitsisi enemmän vapaa-aikaa. Siten myös jaksaisi paremmin ja suhteennekin toimisi paremmin.
Oletko kertonut miehelle tämän? Jos tuon kuuleminen ei jotain muutosta tai edes muutoshalua saa aikaan, pohtisin kannattaako omakin terveys suhteeseen uhrata.
Vierailija kirjoitti:
Irtiotto? Matka, muutto, jotain muuta uutta? Yhdessä siis.
Yhdessä tai muutos vain miehen (työ)elämään.
Nopea muutos ei ehkä ole mahdollinen, mutta jotain on silti suunniteltava ja valmisteltava, niin kauan kuin on yhtään toimintakykyä jäljellä. Ennen kuin loppuu terveys ja työkyky, kokonaan.
Oletteko enää yhtään sillä lailla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myötä- ja vastamäessä.
Kumpikaan ei tiedä yhtään mistään mitään. Lienetkö ollut edes kuukautta pidemmässä suhteessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myötä- ja vastamäessä.
Pieni korjaus, naisella pitää olla koko ajan kivaa ja sen suhteen pyöriä naisen navan ympärillä.
Koko ajan kivaa?! Kun parisuhteessa oleva nainen toivoo, että edes joskus olisi jotain yhteistä? Kun nainen pelkää oman miehensä hyvinvoinnin puolesta?
Että jotkut jaksavatkin trollata vakavilla asioilla.
Tiedän tunteen. Naiset yleensäkin menee usein mukaan perheenjäsenten tunnetiloihin ja palavat sitten siinä itsekin samalla loppuun. Ei se ole mikään meemi, että masentuneen puoliso sairastuu itsekin.
Keskustele vakavasti miehesi kanssa. Syyttelemättä. Uraputkesssa painavalla on putkinäkö, hän ei tajua sen kaiken järjettömyyttä juuri siinä hetkessä. Jos yhteisymmärrystä ei synny, ota itse joku aikalisä vaikka lomalla yksin. Jos olosi on yksin paljon parempi ja paranee vain kun on 2 viikkoa takana, voi olla aika erota.
Jos parisuhde ottaa enemmän kuin antaa, ero on ainoa oikea ratkaisu.
Et taida yhtään tykätä miehestäsi.