Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauppojen aukioloaikoja tulisi rajata

Vierailija
07.09.2022 |

Kauppojen ja markettien valaistus on sellainen sähkösyöppö että kauppojen aukioloaikoja pitäisi muuttaa niin että kaikki menevät kiinni viimeistään klo 18.00.

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun puolesta voitaisiin 24/7 kaupat laittaa taas normaalien aukioloaikojen piiriin ja normaalejakin aikoja muuttaa vaikka niin että kaupat ois arkisin ja lauantaisin auki 9-21 ja sunnuntaina 12-18. Pyhien aikaan sunnuntai-aukiolot.

Mikä on ylipäätään se syy, miksi kaltaistesi pällien pitäisi saada päättää kauppojen aukioloajoista yhtään mitään? Kyllä ne kauppiaat osaa sen päättää ihan itse sen pohjalta, milloin asiakkaita käy itsekin ilman tollojen kieltoja olla kiinni tiettyinä aikoina. 

Vierailija
22/57 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupat voisivat olla sunnuntait kiinni, mutta muuten auki normaalisti niin kuin tähänkin asti. Sunnuntai voitaisiin palauttaa sellaiseksi perheelle omistetuksi vapaapäiväksi niin kuin se joskus oli ja ennen kuin joku k..ipää tulee huomauttamaan niin ymmärrän kyllä, että on monia tehtäviä joissa sunnuntai on normaali työpäivä.

Sunnuntaisin pitäisi kaikkien muiden paitsi kirkkojen olla kiinni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupat voisivat olla auki vain klo 14-22 niin työssäkävijät ehtisivät käydä. Työttömät voivat yhtähyvin käydä iltaisin.

Mun iltavuoro on 14-22. Hyvinpä ehtisi kauppaan.

Vierailija
24/57 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valothan sieltä kaupasta vaan sammuu kun laitetaan ovet lukkoon, enpä usko että suuria säästöjä tulee.

Myös ilmastointia ja lämmitystä voi vähentää samalla.

Aattelit että rakennusta pitää lämmittää ainoastaan sillä hetkellä kun siellä sattuu olemaan ihmisiä?

Vierailija
25/57 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan siitä oli kuukausi sitten juttua miten kauppaketjut on alkanu tekeen varautumissuunnitelmia, esim. aukioloaikojen supistus ja kauppojen sulkeminen tilapäisesti.

Vierailija
26/57 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaupat voisivat olla auki vain klo 14-22 niin työssäkävijät ehtisivät käydä. Työttömät voivat yhtähyvin käydä iltaisin.

Mun iltavuoro on 14-22. Hyvinpä ehtisi kauppaan.

Kai tällä samalla logiikalla pistetään myös esim. apteekit ja sairaalat kiinni joka päivä klo 16. Säästetään niistäkin sähköä.

Vierailija
27/57 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina voitte perustaa oman kaupan jotka on avoinna noilla "normaaleilla aukioloajoilla", mikään ei estä semmoisen perustamista. Ette voi kieltää toisia käymästä kaupassa arkisin myöhään illalla, yöllä tai sunnuntaina. Säälittävää ajattelua että kielletään sen takia koska ihmiset ei ajattele ja toimi kuin valittajat itse. Ei se oo teiltä valittajilta pois että käydään yöllä tai sunnuntaina kaupassa.

Hyväksykää se, että ihmiset on erilaisia ja että käydään eri aikoihin töissä kuin arkisin 8-16. Se entinen liikeaikalaki eriarvoisti niitä jotka pääsi myöhään illalla tai yöllä pois töistä. Myös niitä jotka kävi viikonloppuna töissä.

Vierailija
28/57 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua naurattaa että kauppojen aukioloajat vapautettiin vuonna 2016 niin vieläkin jaksetaan itkeä tästä. Onneksi kaupat ei kuuntele teidän itkemistä vaikka kuinka teette sitä. Ei kaupat menee äänekkään vähemmistön pillin mukaan vaan enemmistön.

Vierailija
29/57 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kaupalla on varaa maksaa sähkölaskunsa, niin turhaa kohinaa tämäkin keskustelu

Loppujen lopuksi asiakkaat senkin maksaa.

Vierailija
30/57 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköstä ei ole pulaa, mikä aivopieru tää alotus taas on?

Vierailija
31/57 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupat voisivat olla auki klo 22-06, kun se on se aika jolloin minä haluaisin siellä käydä.

Vierailija
32/57 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni kauppa sulkee nykyään liian aikaisin, jo klo 18 , 19 tai 20. Kaikki saisivat olla vähintään klo 21 tai 22 asti ja miksei yksikään Lidl ole auki 24/7?

Vierailija
33/57 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömyyttä vaan suuremmaksi vai mitä?

Itse kaupan-alalla yli 20 vuotta olleena voisin kommentoida että enemmän henkilökuntaa vaan olisi samaan aikaan töissä. Ihmiset tulee kauppaan silloin kun se on auki joten enemmän asiakkaita oli samaan aikaan ostoksilla. Ennen esim sunnuntait oli kiinni,myynti ei siitä lisääntynyt vaan asiakkaat jakaantunutuvat eri päiville. Jos jotain halauaa,sitten pitää vaan järjestää niin että ostoksille pääsee.

Vierailija
34/57 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi me ei voida vain tehdä sähkön käytölle koteihin rajat? Jokainen koti riippuen väkimäärästä saa käyttää x:n määrän sähköä. Kun on käyttänyt niin sitten sähköt loppuu siltä päivältä. 

Sama kaupoilla. Näin kaupat voivat miettiä, mitä kannattaa ylläpitää sähköllä ja mitä voidaan katkaista pois päältä. 

Näin työpaikat ei lopu, mutta sähköjä säännöstellään. 

No täällä on marketin valoista puolet ollut pois päältä jo ties kuinka kauan.

Vierailija
35/57 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kaupalla on varaa maksaa sähkölaskunsa, niin turhaa kohinaa tämäkin keskustelu

Asiakkaiden maksettavaksi menee niin sähkölaskut kuin varkaudetkin.

Ja myös tavaroiden rikkominen ja paikkojen sotkeminen. 

Joskus mietin, että ihmisten pitäisi oikeasti kokea taas pula-aika, että oppisivat arvostamaan tavaraa ja eritoten ruokaa. Jonkun kalan tai lihan jättäminen lämpimään tai kukkakimppujen kiskominen pois vedestä on mielestäni kuvottavaa. 

Vierailija
36/57 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupat voisivat olla sunnuntait kiinni, mutta muuten auki normaalisti niin kuin tähänkin asti. Sunnuntai voitaisiin palauttaa sellaiseksi perheelle omistetuksi vapaapäiväksi niin kuin se joskus oli ja ennen kuin joku k..ipää tulee huomauttamaan niin ymmärrän kyllä, että on monia tehtäviä joissa sunnuntai on normaali työpäivä.

Tähän on helppo ratkaisu. Perheelliset tekee arkivuorot. Ja sinkut pyhävuorot.

Vierailija
37/57 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä työttömänä käyn kaupassa vain varhain aamuisin kerran viikossa. Vihaan ruuhkia ja haluan kaupassa käydä silloin kun siellä ei ole paljoa ihmisiä. Minä en koskaan nuku puoleenpäivään vaan herään joka aamu viideltä viimeistään ja menen nukkumaan yhdeksältä viimeistään ilalla.

Miksi työttömien pitäisi käydä vain iltaisin niin sitä en ymmärrä. Kun olen ollut työssäkäyvä tai työtön niin koskaan en ole tehnyt ostoksia iltaisin tai yöllä. Minä rakastan käydä lähes puoli tyhjässä isossa marketissa niin varhain aamulla kuin mahdollista. Jouluostoksille me mennään jo aamu viideltä välttääkseen kaikkia ruuhkia.

Minä en koskaan hoida mitään asioita iltaisin enää vaan olen kotona valmistautumassa yöpuulle. Jos jotain terveydellisiä aikoja en saa aamulle vaan puolille päiville niin en siitä tykkää yhtään kun se koko päivä menee odottelussa ihan hukkaan.

Vierailija
38/57 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse ei ole vain sähkönkulutuksesta, vaan koko yhteiskunnan elämänrytmistä. Kaupat voisi myös taas sulkea sunnuntaiksi ja muiksi pyhäpäiviksi. Nyt kun ostaminen jakautuu usealle viikonpäivälle, kuluu enemmän myös energiaa ihmisten liikkumiseen ja liikuttamiseen kodin ja kauppojen väliä. Vielä 2000-luvun alussa pärjättiin mainiosti ilman pitkiä aukioloja ja sunnuntaiaukioloja. Sunnuntaita voisi taas viettää lepopäivänä - varsinkin kun työnantajapuoli havittelee sunnuntaikorvausten poistamista.

Vierailija
39/57 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen kävin ruokaostoksilla n 22.30 lähiässässä, joka on auki 24/7. 2 kassaa pitkillä jonoilla ja itsepalvelukassoillekin jonot. Eikä voinut edes kaljaa ostaa. Töiden jälkeen olisin halunnut vain rauhassa löydä kaupassa ilman tätä ruuhkaa.

Vierailija
40/57 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi kaupan olla kiinni yhden ihmisen halun takia? Olkoon menemättä siihen kauppaan, jos sen aukioloaika häiritsee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi neljä