Oonko liian tiukka, jos kiellän lasta ottamasta kouluun Pokemon kortteja?
Ekaluokka alkanut ja pokekorttejahan niillä kaikilla siellä on. Tänään lapsi tuli koulusta niin iloisena ja kertoi, että oli saanut kahdelta eri lapselta pokekortteja. Ja että hän oli pyytänyt toiselta, että antaa hänelle kortin ja tyttö oli antanut kaksi korttia, joista toinen minun kokemukseni mukaan tosi hyvä.
Nyt tästä porukasta kaikilla on siellä koulussa niitä kortteja mukana ja ainut porukasta kellä ei ole, on minun lapseni. Ei hän ole niitä pyytänyt mukaan suoraan, koska olen jo toiselta lapselta niiden viennin kieltänyt ja tuolloin koko luokka sopi, ettei omia leluja, edes niitä kortteja viedä kouluun. Tämä oli minusta tosi hyvä sääntö.
Lapseni vielä kertoi, että joku lapsi oli antanut kokonaisen kansion toiselle. Lainaan varmaan, mutta vähän tuli sellanen olo, että onko tässä nyt ekaluokkalaisten osalta vielä järkeä?
Miten teillä muilla on toimittu koulun tai perheen osalta? Kun olin tänään hakemassa lasta niin siinä pihassa vähän isommilla lapsilla oli juuri vaihtokaupat käynnissä ja hyvin kiivas meininki, että mitä korttia vastaan saa mitäkin.
Oon jotenkin niin kyllästynyt näihin pokekortteihin, meillä on niitä hirveä kasa ja isomman lapsen kanssa hankittiin niitä tosi kalliitakin. Nyt tämä nuorempi ei erityisen kiinnostunut ole niistä, mutta nyt taas koulun alettua puhuu niistä, tietysti kun kaikilla muilla on.
Meillä koulu kielsi korttien tuomisen kokonaan koska niistä tuli riitaa. Hyvä päätös mielestäni.