Juuri nyt Tori-sivulla?
6 päivää sitten tuli myyntiin tavara jonka haluaisin ostaa, ilman lisäkyselyitä ja ihan pyydettyyn hintaan.
Laitoin viestin myyjälle (puh.numerohan tai muita ilmoituksissa ei ole) ja näen että viesti on toimitettu mutta sitä ei ole luettu.
Joko myyjä ei ole siis avannut viestiäni tai sitten ei ole kirjautunut koko sivulle, eikä siihen sähköpostiin, johon ilmoitus viestistä tulee?
Näin on käynyt ennenkin, en ymmärrä miten myyjään saa yhteyden tai miten tavaran saa ostettua?
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
6 päivää on aivan liian pitkä aika, jotta sitä voisi mitenkään hyvässä tahdossa selittää sillä, että myyjä ei ole vain ehtinyt lukemaan sähköposteja.
No harvapa Toria kokopäiväisesti käyttää. Ehkä allekirjoittaneella on savolaisena näihin parempi toleranssi. Täällä voi hyvin odottaa 2 viikkoa ennen kuin soittelee mistään asiasta perään
2 viikkoa ok myyjänäkin? Eli laittaisit jotain myyntiin ja sitten et lukisi viestejä 2 viikkoon?
Vierailija kirjoitti:
Nyt se tapahtui taas, olen siis aloittaja, ilmoitukseen kirjattu MYYTY, minun viestissä lukee edelleen vain toimitettu, eli sitä ei ole nähty.
Miten voi olla, että jonkun muun viesti on nähty, vai onko joku puhelin sovellus viesti, joka menee puhelimeen näkyviin mutta minun koneella laittamat tori-viestit eivät ole tavoittaneet?
Niin ja tämä on nyt jo 3.kerta kun näin käy.
Hän on siis myynyt tavaran jollekin muulle, mutta sinun viestiäsi ei ole lukenut. Kenties sai niin monta viestiä, ettei jaksanut lukea kaikkia. Joka tapauksessa jos näin käy, olisi myyjän hyvä mahdollisimman nopeasti poistaa ilmoitus eikä jättää sitä roikkumaan. Tällä tavalla ne kaikki ostohalukkaat tajuaisivat, että meni jo.
Vierailija kirjoitti:
Nyt se tapahtui taas, olen siis aloittaja, ilmoitukseen kirjattu MYYTY, minun viestissä lukee edelleen vain toimitettu, eli sitä ei ole nähty.
Miten voi olla, että jonkun muun viesti on nähty, vai onko joku puhelin sovellus viesti, joka menee puhelimeen näkyviin mutta minun koneella laittamat tori-viestit eivät ole tavoittaneet?
Itse olen useammankin kerran huomannut, että vaikka viesti on "Nähty", se näkyy Tori-viesteissä merkinnällä "Toimitettu". Näin on esim. käynyt, kun olen tavaraa hakiessa ilmoittanut olevani perillä. Kuitenkin olen tavarat (yleensä, en aina) saanut.
Voi olla, että tuote on ollut jo varattu, kun sinä olet lähettänyt oman viestisi, eikä myyjä ole välittänyt siihen vastata, kun ostaja on ollut jo tiedossa.
Minun on vaikea ymmärtää myyjiä, jotka eivät merkitse tuotetta varatuksi, jos kaupoista on sovittu. Kun sitten muutaman kerran on käynyt kuin sinulla, olen pyrkinyt hankkimaan tarpeelliset tavarat muualta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen useammankin kerran huomannut, että vaikka viesti on "Nähty", se näkyy Tori-viesteissä merkinnällä "Toimitettu". Näin on esim. käynyt, kun olen tavaraa hakiessa ilmoittanut olevani perillä. Kuitenkin olen tavarat (yleensä, en aina) saanut.
Voi olla, että tuote on ollut jo varattu, kun sinä olet lähettänyt oman viestisi, eikä myyjä ole välittänyt siihen vastata, kun ostaja on ollut jo tiedossa.
Minun on vaikea ymmärtää myyjiä, jotka eivät merkitse tuotetta varatuksi, jos kaupoista on sovittu. Kun sitten muutaman kerran on käynyt kuin sinulla, olen pyrkinyt hankkimaan tarpeelliset tavarat muualta.
Jos on monia kyselijöitä, niin en yleensä merkkaa varatuksi ennenkuin on sovittu ensimmäisen kanssa tarkemmin esim. ajankohdasta milloin suunnittelee olisi tulossa hakemaan tms eli on selkeästi jo ostamassa (mutta haluaa nähdä vielä itse tuotteen ennen maksua). Yleensä ilmoittelen seuraaville jonossa, että on tulossa hakemaan, mutta ilmoittelen, jos ei menekään. Niille kymmeniä muita en välttämättä edes lue ja tuon sopimisen jälkeen laitan varattu merkinnän. Myyty merkintää en käytä kuin silloin, kun samassa ilmoituksessa on monia myytäviä tavaroita, niin esim. kirjalistaan lisään myyty sen kohdalle, joka meni, kun kuvissa se kuitenkin näkyy. Poistan ilmoituksen, kun se on oikeasti myyty eli olen saanut siitä rahat.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi kuin ihmetellä myyjää, joka ei vastaa kyselyihin. Mahdollisia syitä:
- tavara on jo myyty eikä myyjä ole poistanut ilmoitusta eikä vaivaudu vastaamaan kyselyihin
- myyjä on näitä tyyppejä, jotka laittavat tavaraa myyntiin ja sitten unohtavat koko asian (??) - "olen ollut tuolla maalla kolme viikkoa"
Tällä kertaa tavara oli ollut ehkä 15 minuuttia tarjolla kun laitoin viestin
Vierailija kirjoitti:
Ne voi mennä sähköpostin roskapostikansioon.
mutta tällöin muidenkin viestit menisi roskapostiin, jos siis tori-ilmoituksille käy niin, nyt minun viestiä ei ole nähty (ja laitoin varuiksi oikein useamman viestin) mutta jonkun muun selvästi on
Vierailija kirjoitti:
Toriin ei enää saa laittaa puhelinnumeroa häirinnän yms takia. Hyvä niin! Harmi ettei jotkut vastaile viesteihin.
Jännä kun tällaista ongelmaa ei ole muilla netti-myynti sivustoilla, taas jotain torin omia ihme-kieltoja ja lista on kyllä jo todella pitkä.
Olen jo vähän noilta java-ohjelmoijilta kysellyt josko perustettaisiin sellainen "kaikki on sallittu" sivusto, jossa saisi tehdä juuri kaiken mitä ihmiset haluavat tehdä, nyt kaikki mitä haluaisi tehdä on kielletty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
6 päivää on aivan liian pitkä aika, jotta sitä voisi mitenkään hyvässä tahdossa selittää sillä, että myyjä ei ole vain ehtinyt lukemaan sähköposteja.
No harvapa Toria kokopäiväisesti käyttää. Ehkä allekirjoittaneella on savolaisena näihin parempi toleranssi. Täällä voi hyvin odottaa 2 viikkoa ennen kuin soittelee mistään asiasta perään
2 viikkoa ok myyjänäkin? Eli laittaisit jotain myyntiin ja sitten et lukisi viestejä 2 viikkoon?
Myydessä laitan kyllä tavarat päivässä parissa liikkeelle. Mutta ei se ole minusta tavatonta, että ihmiset vastaavat hitaammin. Kaupunkilaiset vaan skitsoaa heti kun jossain menee yli 5 min
Vierailija kirjoitti:
Toriin ei enää saa laittaa puhelinnumeroa häirinnän yms takia. Hyvä niin! Harmi ettei jotkut vastaile viesteihin.
Tämä kasvattaa niin paljon varkauksia, että kohta joutuu sivusto muuttamaan sääntöjä tai lopettamaan, erityisesti rautakauppojen pihasta varastetaan niin paljon "tilaus-varkaus" menetelmällä tavaraa ja kaupat löytävät nuo tavarat tori-sivulta, tästä puhuttu jo useiden asiantuntijoiden kanssa ja keskustelu jatkuu....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myydessä laitan kyllä tavarat päivässä parissa liikkeelle. Mutta ei se ole minusta tavatonta, että ihmiset vastaavat hitaammin. Kaupunkilaiset vaan skitsoaa heti kun jossain menee yli 5 min
Tässä on pointtina se, kun viesteihin ei vastata vaikka ne on laitettu heti kun ilmiotus on torille tullut, silti ilmoituksen tuote on päivitetty myydyksi? Eikä ole ensimmäinen kerta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä on pointtina se, kun viesteihin ei vastata vaikka ne on laitettu heti kun ilmiotus on torille tullut, silti ilmoituksen tuote on päivitetty myydyksi? Eikä ole ensimmäinen kerta
Joku on ollut nopeampi.
Myin kohtuu arvokasta steam deck pelikonetta ja sain paljon venäläisiltä ostoilmoituksia.
Olis ehkäpä ollu ihan hyödyllinen drone tai muuhunkin sota käyttöön. En myynyt.
Ihan suomalainen osti, sain 400€ voittoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska jotkut ostajat ei tule paikalle ja sana "varattu" karkoittaa muut ostajaehdokkaat. Kohteliasta toki olisi vastata jos viesti tulee, että "on varattu, palaan asiaan" tms. Näin teen itse.
Vierailija kirjoitti:
Myyjällä ollut hoppu rahojen kanssa tai on luullut että teet oharit?
Joskus laitoin ilmoitukseen viestin että "ostan". Ilmoitus julkaistiin siinä parin minuutin sisään niin olin varmasti ensimmäinen.
Parin tunnin kuluttua myyjältä viestiä että "oletko vielä ostamassa, tätä on kysytty paljon"(?). Otin siis tunnin päiväunet ja laitoin viestiä että laita vaan tilitiedot tulemaan niin maksan.
Tuote oli myyty ja mun viestiä ei enää nähty :D
Ois siihen voinut edes vastata että on lähtenyt eteenpäin kun en heti oitis vastannut hänen viestiin.
Kai se on joillekin niin maan noloa sit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedätkö, miten rasittavaa se varatuksi ilmoittaminen on? Oon myynyt torissa ja osa tyypeistä varailee ihan vain varailemisen ilosta. Sitten oon useamman kerran poistanut varauksen, kun varaajaa ei kuulu eikä näy. Että sillee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä kun tällaista ongelmaa ei ole muilla netti-myynti sivustoilla, taas jotain torin omia ihme-kieltoja ja lista on kyllä jo todella pitkä.
Olen jo vähän noilta java-ohjelmoijilta kysellyt josko perustettaisiin sellainen "kaikki on sallittu" sivusto, jossa saisi tehdä juuri kaiken mitä ihmiset haluavat tehdä, nyt kaikki mitä haluaisi tehdä on kielletty.
Mä tekisin Java-ohjelmoijana jotain tuottavampaa bisnestä.
Olen käyttäny jo vuosia, siis ostanut ja myynyt. Kaikki torin kautta tulleet viesti-ilmoitukset menevät minulla roskapostiin. En tiedä miksi , muttei haittaa, katson sen aina. Sinne ei koskaan tule muuta postia.
Jospa kaikki ei vilase sitä ROSKAPOSTA?
Hyvin on kaupat sujuneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi kuin ihmetellä myyjää, joka ei vastaa kyselyihin. Mahdollisia syitä:
- tavara on jo myyty eikä myyjä ole poistanut ilmoitusta eikä vaivaudu vastaamaan kyselyihin
- myyjä on näitä tyyppejä, jotka laittavat tavaraa myyntiin ja sitten unohtavat koko asian (??) - "olen ollut tuolla maalla kolme viikkoa"
Tällä kertaa tavara oli ollut ehkä 15 minuuttia tarjolla kun laitoin viestin
Ilmoitus ei tarkoita että tavara olisi myynnissä. Se voi olla laitettu ihan vaikuttamaan hintatasoon tai herättämään kysyntää. Niinhän useat työpaikkailmoituksetkin toimii, halpaa näkyvyyttä ilman todellista rekrytointihalua.
Mulla on niissä kakkos- ja kolmosposteissa edellenlähetys ykköspostiin tai ne on liitetty samaan sähköpostiohjelmaan. Ei niitä tarvi erikseen käydä lukemassa. Sittenkun alkaa tulla liikaa roskaa, niin osoite kiinni. Joihinkin palveluihin vaihdan uuden kolmososoitteen toisiin teen uuden tilin. Appeja käytän mahdollisimman vähän, tykkään enempi nettisivuista itse valitsemallani selaimella.
Joku tuote on ehtinyt mennä eikä myyjä siksi edes avaa sun viestiä. Joistakin tavaroista tulee useita viestejä jopa kymmeniä.