Miten jaksaa työtä, jota inhoaa? Elämänilo täysin hukassa
Olen ollut hetken aikaa työssä, joka on ihan kaoottista ja isossa organisaatiossa on monta pahanilmanlintua, jotka vievät viimeisenkin motivaation työntekoon. En ole koskaan aiemmin ollut tällaisessa paikassa, jossa tylytetään ja puhetyylikin on alentuva. Tehtävät ovat ihan järjettömiä vyyhtejä eikä minulla ole mitään osaamista niihin. Haluaisin niin vaan ottaa lopputilin, sillä en jaksa enää mitään muuta kuin käydä töissä, illat menee ihan koomassa ja öisin nukun 9 tuntia, että edes jotenkin pärjään. Minulla on pieni lapsi ja rakas mies, joita en juuri nää ja lapsikin kärsii, kun joutuu olemaan pitkät päivät hoidossa ja jokainen aamu on pelkkää huutoa. En jaksa kauaa enää. Mitä hittoa tässä pitäisi tehdä? Olen hakenut muita töitä ja joka päivä katson uudet ilmoitukset mutta eipä ole tärpännyt. Tämä on määräaikainen, lyhyt pesti mutta olen vielä koeajalla eli kytkintä saisi nostaa vaikka heti. En vaan usko, että saan heti muuta työtä kun ei nuo hakemukset ole mitään poikineet.
Kommentit (35)
Olen työtön ja nytkin iloinen. Elämä hymyilee.
Hajotkaa :D
Vierailija kirjoitti:
Nykyinen työpaikkasi taitaa olla vain liian vaativa sinulle; tunnet, ettet pärjää siellä muiden mukana!?
Heureka, sinäkin tajusit. Vai yrititkö vain olla jotenkin ilkeä? Kelle tahansa on vaativaa, varmaan olisi sinullekin, jos ei suostuta perehdyttämään ja tietoa pihdataan ja esim. tiedostojen sijaintia käytetään vallan välineenä. Koettu on, älyä löytyy, joten siitä ei ole ainakaan kiinni.
-eri
Toisaalta sähkön olet vain töissä, etkä itse yrittäjä. Menet töihin ja teet mitä käsketään. Jos et osaa, niin sitten teet homman hitaasti tai et ollenkaan. Pääasia on, että palkka juoksee.
Tiuskimseen ei kannata reagoida mitenkään, hymyilee vain takaisin vienosti. Kaikista inhottavinta tiuskijalle on tunne, että puhuu seinille tai huutaa tuuleen.
Lasken vaan vuosia, että milloin pääsen eläkkeelle. Onhan siihen vielä ihan riittävästi aikaa, että ihan vielä ei kannata hirveän tarkkoja suunnitelmia tehdä. Yritän vaan repiä jokaisesta mikrotauosta jonkinlaisen helpotuksen. Turha ehdottaa, että vaihda työtä, kun kukaan ei enää palkkaa yli 35-vuotiasta.
AP, kuulostaa huonolta tuo tilanne. Voit sairastua tuossa ennenpitkää, kun voimat loppuu. Jätä tuo työ, löydät kyllä ihan normaalin työpaikan. Tsemppiä jatkoon 👍
Mietityttää vain että missä työpaikassa on asiat näin.
(Ulkomailta) Tytär (v.30) aloitti suuressa, kansainvälisessä firmassa puolisen vuotta sitten asiantuntija tehtävissä.
Ensimmäisenä päivänä hänelle "annettiin kontaktitiedot" asiakkaista/kollegoista ympäri maailmaa. Siinä kaikki.
Perehdyttämistä työhön ei nykyään enää taida olla oikein missään.
Hänen lähin esihenkilönsä on alusta alkanut antanut tyttärelle paljon vastuuta ja vapautta järjestää/ hoitaa omat työnsä. He tekevät myös paljon töitä yhdessä. Tytär on sopeutunut hyvin ja tykkää työstään.
Suosittelisin vaihtamaan työtä jos ei täysin mahdotonta ole. Työnteko kattaa elämästä erittäin suuren siivun ja meillä on vain yksi elämä. Älä pilaa sitä kituuttamalla työssä, jota et voi sietää. Tekee sinusta sairaan ja vaikuttaa myös lähimmäisiisi.
Kurja tilanne. Ellet uskalla irtisanoutua, koeta jotenkin kestää niitä tyyppejä ja katso edelleen koko ajan, ihan joka päivä, uusia työpaikkoja. Voisit myös ehkä tehdä profiilin jonkin rekryfirman sivuille.
"Tehtävät ovat ihan järjettömiä vyyhtejä eikä minulla ole mitään osaamista niihin."
Eihän tuollaista tilannetta nyt kestä kukaan pitempään. Eikä se ole työnantajankaan etu.
Lopettaisin työsuhteen heti kun sopiva hetki tulee.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Faith kirjoitti:
"Tehtävät ovat ihan järjettömiä vyyhtejä eikä minulla ole mitään osaamista niihin."
Eihän tuollaista tilannetta nyt kestä kukaan pitempään. Eikä se ole työnantajankaan etu.
Lopettaisin työsuhteen heti kun sopiva hetki tulee.
Toisaalta jos olet vaikka it-alalla asiantuntijana, tämä on se oletustilanne useimmissa työpaikoissa. Joku edellinen superosaaja lähtenyt, kukaan ei tiedä mitään sen hommista, ehkä jotkut lähdekoodit löytyy jostain ehkä ei, ei mitään dokumentaatiota. Sitten sinut rekrytään siihen tilalle ja pakko pärjätä. Ja kyllä pärjäääkin, mutta se vaatii alkuun pirusti sisua ja itseluottamusta, että vaikka tuntuu että on mahdoton vuori edessä, kun ei tiedä mitään eikä osaa mitään, niin kyllä se siitä kun ei anna periksi.
Vierailija kirjoitti:
Suosittelisin vaihtamaan työtä jos ei täysin mahdotonta ole. Työnteko kattaa elämästä erittäin suuren siivun ja meillä on vain yksi elämä. Älä pilaa sitä kituuttamalla työssä, jota et voi sietää. Tekee sinusta sairaan ja vaikuttaa myös lähimmäisiisi.
Suomi onkin täynnä työpaikkoja, joihin voi vaan vaihtaa. Itse olen sitä mieltä, ettei tätä yhtä elämää kannata tuhlata töissä kituutteluun.
Millä alalla muuten nyt kärvistelet?
Kyllä näitä on, taitaa olla nykytrendi. Viime paikassa kieltäydyttiin perehdyttämästä, kukaan ei tiennyt mitään. Kun ei edes aamulla tiedä, mihin osoitteeseen ja toimipisteeseen olisi tarkoitus mennä, ja muut vain tiuskivat, kun yrität selvittää, niin katsoin, että on aika lähteä kävelemään.