sairaslomasta...
Millä viikoilla olette jääneet sairaslomalle ja kuinka raskas/kevyt työ teillä on ollut?
Mulla näitä kysymyksiä riittää ku halun tietää kaiken... =)
Kommentit (9)
Olin tuolloin tosi hyvässä kunnossa, mutta rv 24 olo huononi yhtäkkiä niin, etten kyllä olisi tehnyt minkään näköistä työtä seuraavaan pariin kuukauteen. Tai no ehkä ollut patjojen testaajana.:) Ja mulla raskaus oli kuitenkin suht helppo ja mitään suurempia hässäköitä ei ollut. Tuo rv 24-30 oli vain aika tuskaista supistusten ja ennen aikaisen synnytyksen -pelon takia.
Nämä on vain niitä juttuja, jotka menevät todella tapauskohtaisesti. On täällä jotkut olleet töissä ihan äitiysloman alkuunkin asti ja mikäs siinä, jos olo sallii. Meidän sairaalassa oli ainakin silloin periaatteena, että tuplaodottaja kirjoitetaan ilman varsinaisia syitäkin saitsulle n. rv 24, mutta ei kai sitä saitsua ole pakko ottaa, jos ei halua.
Dummy+riiviöt (1,5vee)
En ollut koko raskauden aikana päivääkään sairaslomalla vaikka olen hoitoalalla töissä. Työ oli nostamista ja rankkaa eli vanhuksia hoidin. Loppuvaiheessa työkaverit hoiti nostopuuhat ja " vartioivat" etten tehnyt ihan kaikkia hommia :) Töistä jäin pois puoltoista viikkoo ennen äitiysloman alkua, 1,5 viikkoa oli kesälomaa.
Kaksospojat ovat nyt viikkoa vajaat 4kk.
jäin sairaslomalle kohdunkaulan lyhenemisen takia.
suunnitellusti sairaslomalle viikosta 24 tai 26 alkaen ( työ jalkojen päällä, fyysistäkin välillä), mutta koska olen vielä esikoisen kanssa hoitovapaalla ei sitä ylellisyyttä suotu ;) Eli kotona mennään vielä taaperon kanssa.
Nyt rv 33
Sitä ennen olin jo ollut kerran viikon pois ja jouduin olemaan jo alkuraskaudessakin pahoinvoinnin takia. Muuten en ole juuri poissa ollut töistä, joten kynnys jäädä pois oli korkea. En kyllä kotonakaan päässyt helpolla, kun oli tuolloin 2,5-v esikoinen paimennettava ja ulkoilu hänen kanssaan oli aika vaikeaa.
Esikoisesta en joutunut sairaslomalle ollenkaan ja tuplaraskautta ei voi verratakaan yksösraskauteen. Ekalla kerralla tosin tein enemmän hallinnollista istumatyötä, joten sekin vaikutti siihen ettei saikkuja tarvittu. Tässä tuplaraskaudessa ei ois voinut kuvitellakaan minun työssäni loppuun asti olemista. En ois voinut tehdä mitään, kun ois koko ajan pitänyt kyykkiä ja nnostella yms.
jäin sairaslomalle, kun alkoi istumatyö ottaa koville. Mulle tuli kaiken maailman kremppaa, suppareiden lisäksi, jos en päässyt n 3h välein makaamaan edes hetkeksi.
...raskauden aikana. Aloitin äitiysloman 50 päivää ennen laskettua aikaa eli heti kun Kelan mukaan sen saa aloittaa. Vointi oli silloinkin tosi hyvä, vaikka liikkuminen oli hieman hankalaa.
Tein toimistotöitä ja asiakaspalvelua valokuvaamossa, tosin asiakaspalvelu väheni raskauden edetessä ja liikkumisen vaikeutuessa.
Terveet kaksostytöt syntyivät tammikuun alussa viikkotilanteessa 35+3.
masuli81
+yksönen ja kaksoset
mun sairasloma alkoi jo rv7 kun aivan hirveä oksentelu ja väsymys alkoi. sitten päsin töihin jossain rv14 paikkeilla, mutta tein vain 50% kun en kerta kaikkiaan kauempaa jaksanut. työni on fyysisesti helppoa istumatyötä, mutta keskittymistä vaaditaan tosi paljon. sitten rv 25 alkoivat tosi rankat supistukset ja jäin kokonaan pois. olisin ehkä vielä pystynyt pari viikkoa käymään jos nuo supparit eivät olisi alkaneet. nyt rv28 olen kyllä jo niin hidas ja selkävaivainen että en tiedä miten bussipysäkille itseni raahaisin jos vielä töihin pitäisi lähteä. mutta eiköhän tämä ole aika yksilöllistä, toiset jaksaa ehkä huomattavasti kauemmin ja toiset ei :-)
t. muksuja2 rv27+4