Jos teet siskonmakkarakeittoa, puristatko massan kuoren sisältä vai silppuat makkarat kuorineen päivineen?
Puristan itse massan ja jossain kotiruokaryhmässä Facessa joku esitteli kun oli silpunnut kuoret mukaan soppaan, miten mua ällöttää ajatuskin.
Kommentit (24)
En ole koskaan elämässäni tehnyt siskonmakkarakeittoa. Suunnitelmissa on kyllä ollut mutta toistaiseksi suunnitelmat eivät ole vielä realisoituneet teoiksi.
Ei oo siskoa niin ei ole tuohonkaan mahollisuutta.
En oo tehnyt monta kertaa mutta pyöräytän pallerot pannulla ensin. Pitääkin tehdä taas.
Oli pitkään inhokkini koska koulussa oli pätkitty makkarat kuorien kanssa sekaan ja se oli inhottavan näköistä.
Muistan vieläkin, kun äiti oli hankkinut siskonmakkarakeittoon ainekset ja pyytänyt minua (yläasteikäistä) tekemään. Se järkytys, kun leikatessa alkaakin valua liejua, kun oletin makkaran olevan kiinteä. En ollut tainnut nähdä sitä ennen, miten siskonmakkarakeittoa tehdään. No, järkytyksestä on selvitty ja puristan nykyään.
Puristan. Parempi koostumus kuin kuorilla.
Purista pallerot kuoren sisältä. Kuorta ei syödä.
Puristan. Kuoret roskiin.
Ps. Kerran paistoin makkarat ennen keittoon lisäystä, mutta itse tykkään tuosta raakana palleroina keittoon -mausta enemmän.
Saksilla pätkitään. On siistimpää, näyttää paremmalta ja suutuntumakin on miellyttävämpi.
Vierailija kirjoitti:
Saksilla pätkitään. On siistimpää, näyttää paremmalta ja suutuntumakin on miellyttävämpi.
Miten se kuorenraato maistuu hyvältä?
puristan ehdottomasti koulussa joutui syömään kuorineen se riitti
Puristan ja paistan pallerot pannulla. Sitten pannun huuhtelu vedellä ja vesi kattilaan.
Vierailija kirjoitti:
Kuuluu puristaa.
Mahtava myös paistaa pannulla nuo pallerot.
Ei kukaan käske puristamaan, ihan omiasi väität. Toki parempaa tulee puristettuna, mutta ei mene pilalle saksittuinakaan. Viipaloidakin voi, mutta tuo saksiminen on kätevämpää. Itse käytän molempia tekniikoita ihan sen mukaan miten sillä hetkellä sattuu huvittamaan.
Puserran perseestä paskaa pannulle.
Koiralle kuore(e)t, niinhän se lorukin menee.
Ne kuoret on Ällöjä
Puristan ne soppaan
Nälkähän tässä tuli 🤭
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan elämässäni tehnyt siskonmakkarakeittoa. Suunnitelmissa on kyllä ollut mutta toistaiseksi suunnitelmat eivät ole vielä realisoituneet teoiksi.
Realisoi ne teoiksi. Siskonmakkarasoppa on hyvää ja siitäkin voi tehdä monta eri versioo. Suosin pursottamista koska olen aina luullut että kuori on sellainen ettei sitä voi syödä. Nakkikeitot jää kauas taakse kun tekee siskonmakkarasoppaa.
Kuuluu puristaa.
Mahtava myös paistaa pannulla nuo pallerot.