Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sisustuspulmiin apuja?

Vierailija
06.09.2022 |

Mielipiteitä ja näkemyksiä kaipaisin muutamaan asiaan, kiitos :).
Jos on tammilaminaatit (keskivärinen tammi), niin sopiiko siihen saarniviiluinen ruokapöytä? Eli tämä:
https://www.ikea.com/fi/fi/p/lisabo-poeytae-saarniviilu-40416498/

Mattoa en aio laittaa alle, joten se ei ole nyt ratkaisu. Entäs seuraava ongelma eli minkäväriset tuolit kannattaisi ostaa siihen? Haluaisin sellaiset joissa on pehmustetta, tyyliin Jyskin Jonstrup tai Bistrup, joka on tässä
https://jysk.fi/ruokailutila/ruokapoydan-tuolit/ruokapoydan-tuoli-bistr….
Tuosta bistrupista vaan ei oo ole kuin tuo beige (ei ehkä hyvä), oliivin vihreä ja himmeä persikka. Näitä kahta viimeistä en tosin ole nähnyt luonnossa... Keittiössä kaapistot ja seinät ovat valkoiset, työtasot on mustaa kivijäljitelmää.

Entä miten sopii perinteinen kultainen kristallikruunu yhteen puisen jalkalamppu kanssa? Riitelisiköhän tämä kovasti perinnekristallin vieressä:
https://www.ikea.com/fi/fi/p/lauters-lattiavalaisin-saarni-valkoinen-30…

Ja sitten, mitä mieltä olette siitä, jos jokaisessa huoneessa on jokin itämaistyyppinen matto? Onko harmoniaa tuova asia vai mielikuvituksetonta toistoa?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua häiritsisi jos pöydän ja tuolinjalkojen puunsävy on erilaista. Vielä kun lattia on eri niin kolme puunsävyä on jo liikaa.

Mulla on persialaismattoja useampia, eri huoneissa ovat.

Vierailija
2/20 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua häiritsisi jos pöydän ja tuolinjalkojen puunsävy on erilaista. Vielä kun lattia on eri niin kolme puunsävyä on jo liikaa.

Joo, tätä mietin itsekin, että tuleeko liian sekava. Toisaalta valkoisiakaan tuoleja en haluaisi ostaa, kun sitä on jo niin paljon muutenkin.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, tätä mietin itsekin, että tuleeko liian sekava. Toisaalta valkoisiakaan tuoleja en haluaisi ostaa, kun sitä on jo niin paljon muutenkin.

Ap

Jos sulla on siis puumväriä lattiassa ja valkoista ja mustaa keittiökaapistoissa, osta musta pöytä ja tuolit. Sitten se pehmuste voi olla käytännössä melkein minkävärinen vain (paitsi ei kyllä persikka).

Vierailija
4/20 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos voit laittaa jonkun maton alle niin laita

Vierailija
5/20 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jos sulla on siis puumväriä lattiassa ja valkoista ja mustaa keittiökaapistoissa, osta musta pöytä ja tuolit. Sitten se pehmuste voi olla käytännössä melkein minkävärinen vain (paitsi ei kyllä persikka).

Musta on omaan makuuni liian synkkä. Valkoinen on kyllä ollut harkinnassa, mutta en ole löytänyt sopivaa ja mieluista.

Harmi, tuo persikka kyllä houkutteli :D.

Ap

Vierailija
6/20 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos voit laittaa jonkun maton alle niin laita

Kiitos, mutta tämä nyt ei ollut vaihtoehtona :).

Ap

Vierailija
7/20 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ja toi lamppu on OK. Matoista en tiedä, itämaiset matot on liian kirjavia mun makuun.

Vierailija
8/20 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mä en voi sietää mustia tuoleja. Ja yhdistelen kyllä useita puunsävyjä (vaaleita) keskenään. On aika tylsän näköistä, jos on pelkkää yhtä puunsävyä tai just sitä ankeeta valkoista ja mustaa.

Vierailija
9/20 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mä en voi sietää mustia tuoleja. Ja yhdistelen kyllä useita puunsävyjä (vaaleita) keskenään. On aika tylsän näköistä, jos on pelkkää yhtä puunsävyä tai just sitä ankeeta valkoista ja mustaa.

Eri puun sävyjä on ok sekoittaa, mutta josbon useampaa sävyä samassa rykelmässä kosketuksissa toisiinsa, niin lopputulos on aika epäonnistunut.

Vierailija
10/20 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kukaan jaksaa sisustaa

Vierailija
11/20 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten kukaan jaksaa sisustaa

Miten kukaan jaksaa asua asunnossa, jota ei ole sisustettu?

Vierailija
12/20 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman mattoa en yhdistäisi tuota pöytää ja tammea. Liian samanlainen ja silti häiritsevän erilainen. Maton (jota et halua) kanssa toimisi.

Vierailija
13/20 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos siis ostan tuon pöydän, niin minkälaiset tuolit kannattaisi hommata? Oisko valkoiset pinnatuolit hyvät? Pinnatuolejakin olen aiemmin harkinnut. Oisko tähän vielä ideoita?

Ap

Vierailija
14/20 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilman mattoa en yhdistäisi tuota pöytää ja tammea. Liian samanlainen ja silti häiritsevän erilainen. Maton (jota et halua) kanssa toimisi.

Kiitos vastauksestasi, taidan kallistua samaan suuntaan. Harmi vaan, kun ehdin jo ihastua tuohon...

Ehkä päädyn kuitenkin tähän Sotkan pöytään. Siinä puunsävy on myös tammea ja välissä kuitenkin valkoiset jalat. En vaan ymmärrä miksi kaikki pöydät on nykyään niin korkeita, että saa kyynärpäät korvissa syödä...

https://www.sotka.fi/tuotteet/tuote/1468/40597/lydia-poyta-pyorea-valko…

Ap

Vierailija
15/20 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jysk, Ikea, Sotka, laminaatti, kristallikruunu. Näillä yhdistelmillä on aivan sama mitä laitat. Ei vaikuta lopputulokseen...

Vierailija
16/20 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jysk, Ikea, Sotka, laminaatti, kristallikruunu. Näillä yhdistelmillä on aivan sama mitä laitat. Ei vaikuta lopputulokseen...

Ei suinkaan kannata koskaan perustella väitettään. On se vaan niin kiva heitellä ketjuihin turhanpäiväisiä tokaisuja, joiden arvo keskustelulle on täysi nolla.

Vierailija
17/20 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä se et sitten ainakaan osaa sisustaa, kerta ainoa mikä merkitsee on hintalappu :D.

Vierailija
18/20 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo Sotkan pöytä on todella kallis ja ruma kaiken lisäksi. Ikean lamppu jostain 10 vuoden takaa ja vielä pula-ajan lamppu.

Vierailija
19/20 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo Sotkan pöytä on todella kallis ja ruma kaiken lisäksi. Ikean lamppu jostain 10 vuoden takaa ja vielä pula-ajan lamppu.

Ja Ikean pöydät ovat samaa linjaa Sotkan kanssa. Kuluvat myös aivan uskomattoman nopeasti.

Vierailija
20/20 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo Ikean kalusteet ovat kyllä mitättömyyden huippu ja niin halvan näköisiä. Ihmettelen kyllä miksi joku haluaa sisustaa sellaisilla.