Pelle Hermanni C-kasetti 80-luku.
Muistaako kukaan? Olenko ainoa jolla tuo silloin oli? Näin jälkeenpäin en ihan varma tavoittiko kohdeyleisönsä ja saiko tarvittavan myynnin. Ketkä tekivät biisejä? Alan rautaiset ammattilaiset?
Ainakin siinä oli joku ihan menevä lorputa loiskis-biisi ja sitten muistan selvästi että yksi balladi joka oli yllättävän kaupallisen kuuloinen. Se oli hämmentävä. Ikäänkuin Pelle Hermannista tehtiin pop-tähteä.
Kommentit (35)
Discogs ainakin tuon tunnistaa. Biisit: Hermanni heräilee, Haloo emopelle, Lorita loiskis, Kosima-ajatuksia, Sylvia sussurainen, Papusoppaa mahareppuun ja Tutturitui aurinkoinen. Mika Sundqvist ollut tekijäporukassa, mutta sanat ilmeisesti Simo Ojasen.
Lorita loiskis joo.
Sylvia Sussurainen oli se pop-balladi jolla olisi ollut rahkeet valtavaksi hitiksi. Harmi kun eivät ole Tubessa.
Vierailija kirjoitti:
What?
Fuck you!
Onk toi c-kasetti vähä simmottis sama juttu ku c-hepatiitti? Tarttus vissi kovi herkäst?
Sai sen vinyylillekin jos ei ymmärrys riitä.
C-kasetille täällä irvaillaan, mutta se oli aikoinaan vähintäänkin iPodin tasoinen keksintö, koska se mahdollisti musiikin ottamisen mukaan helposti ja omien kokoelmien tekemisen.
Vierailija kirjoitti:
C-kasetille täällä irvaillaan, mutta se oli aikoinaan vähintäänkin iPodin tasoinen keksintö, koska se mahdollisti musiikin ottamisen mukaan helposti ja omien kokoelmien tekemisen.
Niin ja tietysti sen, että kalliin LP-levyn ostamisen sijaan sen saattoi nauhoittaa kaverilta. Suurin osa nykymusiikistahan kuunnellaan laittomilta MP3:lta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ja tietysti sen, että kalliin LP-levyn ostamisen sijaan sen saattoi nauhoittaa kaverilta. Suurin osa nykymusiikistahan kuunnellaan laittomilta MP3:lta.
Väitän kyllä että suurin osa nykymusiikista kuunnellaan spotifysta.
Sylviä Sussurainen, jolla on ihana...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinähän väität.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata irvailla, C-kasetithan ovat tehneet nostalgisen paluun. Monista albumeista julkaistaan nykyään myös kasettiversio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. MP3:t oli sitä 2000-luvun ekan vuosikymmenen aikaa, samoin kuin warettaminen (no okei, se alkoi jo 90-luvulla). Nykyään pelejä, musiikkia ja elokuvia saa laillisesti niin helposti ja halvalla, että harva viitsii enää latailla mitään laittomia kopioita.
Minulla on se vieläkin. Olen jopa polttanut sen cd:lle.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on se vieläkin. Olen jopa polttanut sen cd:lle.
Minulla myös :).
Sylvia sussurain, Sylvia mussukkain...
Sulla söpö soma ompi suu ja kaikki muu, niin tykkään susta...
Talvilippalakkinen on myös jossain lyriikoissa?