Mikähän idea siinä on että varaa jonkun ajan esim lääkäriinja menee etukäteen hätyyttämään?
Minä ainakin menen vasta muutaman minuutin etukäteen paikalle. Kun ne ajat nyt yleensä on lähinnä myöhässä eikä ketään ole etuajassa kutsuttu vastaanotolle. Yrittävätkö jotenkin etuilla muita?
Kommentit (22)
Usein olen jo käynyt siinä kohtaa kun olis aika mennä sisään. Tosin käyn vain yksityisillä vastaanotoilla.
Hätyyttämään? Mitä hätyyttämistä se on, jos istuu ajoissa odottamassa vuoroaan? Vai ovatko nämä ihmiset menneet lääkärin ovelle koputtelemaan että pääseekö jo sisään?
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan koskaan päässyt lekurille silloin, kun se varattu aika on?
Olen. Kampaajani oli sen sijaan 20min myöhässä. Pankissakin jouduin odottamaan 15min. Ja prsman kassalle jonotin 10min vaikka mulla oli ostokset valmiina.
Vierailija kirjoitti:
Hätyyttämään? Mitä hätyyttämistä se on, jos istuu ajoissa odottamassa vuoroaan? Vai ovatko nämä ihmiset menneet lääkärin ovelle koputtelemaan että pääseekö jo sisään?
Sinne neuvontaan menneet höpisemään kyllä kesken kaiken.
Joskus ennen käyntiä on hyvä istua paikallaan esim 15 minuuttia, jos käyntiin sisältyy esimerkiksi verenpaineen mittaus.
Mulla on paha tapa olla etuajassa joka paikassa. Aina vähintään 10 minuuttia etuajassa meen sitten minne vaan. En vaan mahda sille mitään.
Vierailija kirjoitti:
Joskus ennen käyntiä on hyvä istua paikallaan esim 15 minuuttia, jos käyntiin sisältyy esimerkiksi verenpaineen mittaus.
No se on totta ja nimenomaan istua rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on paha tapa olla etuajassa joka paikassa. Aina vähintään 10 minuuttia etuajassa meen sitten minne vaan. En vaan mahda sille mitään.
Se on normaalia. Miten sen matkan sinne edes pystyisi aikatauluttamaan niin sekunnilleen. Se on itsellekin kohtalaisen sopiva aika odottaa ettei pitkästy.
Oon aina noin 15min etuajassa. Varaan aikaa siihen, että saan rauhassa etsiä parkkipaikan yms. Inhoan myöhöstelyä
Minä olen melkein aina puoli tuntia ennen itselle varattua aikaa ja samantien kirjautunut automaatilla sisään. Monesti olen päässyt vastaanotolle ennen aikojani, joskus tosin myöhemmin kuin oma aika on.
Mulla bussiaikataulut määrittelevät sen milloin saavun odotushuoneeseen. Ja mitä se ketään haittaa vaikka tunnin istuisin odotushuoneessa, vain itselläni saattaa aika käydä pitkäksi.
Sama juttu kun menee labrakokeisiin, aina olen ennen aikojani johtuen bussien aikatauluista.
Olen röntgenhoitaja kuvantamisessa aika hektisessä työpisteessä. Aikaisin saapuneet potilaat pyritään kuvaamaan aikaisin, jos mahdollista. Se tuo joustavuutta päivään. Välillä tietysti harmittaa, jos ollaan myöhässä aikataulusta esim. päivystystapausten takia ja he joutuvat odottamaan pitkään.
Itsellänikin tapana olla ajoissa paikalla. Mitä haittaa jos odottelee siinä tovin omaa vuoroaan?
En nyt sentään huutele lääkärin ovesta sisään, että otatko minut jo?
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli kans paha tapa olla just sovittuun aikaan paikalla. Sitten menin naimisiin ja mihinkään, siis mihinkään, ei enää ehditä ajoissa.
Kerran sain meidät ajoissa kummitytön synttäreille, kun huijasin, että siellä pitää olla tuntia aiemmin kuin oikeasti pitäisi.
No mä haluan olla ajoissa. Eikä se ketään painosta tai haittaa, eihän kenenkään tarvi ottaa mua vastaan ennen sovittua aikaa. Vain itselle tulee vähän ehkä lisää odottamista, jos on ajoissa. Mikä ei mua haittaa ollenkaan, mukava rento hetki vaan olla ja odottaa.
Kuljen bussilla eli mielummin olen hyvissä ajoin paikalla kuin, että juoksen pysäkiltä tukka putkella paikalle ja huonolla tuurilla istun vastaanotolla hiki päästä valuen.
Olen myös joskus päässyt aiemmin sisälle, kun lääkäri nähnyt, että olen jo ehtinyt ilmoittautua automaatilla. Tapahtui vielä kunnallisella hammaslääkärillä.
Jotkut ihmiset tosiaan kuvittelee, että heidät pitäisi ottaa vastaan heti kun saapuvat, ainakin jos edellinen asiakas on jo lähtenyt. Mikä ei toki ole niin. Pidän terapiavastaanottoa ja ajat minulle on 45 min. Joskus kun edellinen asiakas lähtee, seuraava olisi jo tulemassa huoneeseen. Mutta en ota, minä tarvitsen aikaa kirjata ja myös perehtyä seuraavan asiakkaan kirjauksiin, palauttaa mieleen hänen tilanteensa ja asiansa jne. Joten otan vastaan vasta tasalta kuten sovittu. Jotkut siitä on loukkaantunut, mutta siinäpä on taas yksi kohta käsiteltäväksi terapiassa, että mistä tulee loukkaantuminen, kun asiat tehdään kuten on sovittu.
Olin itse lääkärin vastaanotolla. Ajat olivat jo aamusta olleet myöhässä. Ja sitten yksi ääliö koputtaa lääkärin ovea, että nyt olisi jo hänen vuoronsa, että sitä rataa.
Lääkärissä jotkut ihmettelee miksi muut pääsee ensin vaikka on itse tullut aiemmin. No jos olet tullut tunnin etuajassa niin kyllä ne muut saattaa tosiaan silti päästä ensin, jos heidän ajanvaraus on ennen sinua. Varsinkin vanhempien ihmisten on tätä vaikea ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on normaalia. Miten sen matkan sinne edes pystyisi aikatauluttamaan niin sekunnilleen. Se on itsellekin kohtalaisen sopiva aika odottaa ettei pitkästy.
Taitolaji.
Onko kukaan koskaan päässyt lekurille silloin, kun se varattu aika on?