Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itse en ainakaan ole mikään erityisen empaattinen hoitaja. Työ on minulle työtä, eikä potilaisiin synny mitään suurempaa tunnetta.

Vierailija
06.09.2022 |

Hoidan toki työni niin hyvin kuin pystyn. Kutsumusammatiksi nimittäminen ei sovi nykyaikaan, vaan on menneisyyden keino alistaa naisia.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti siksi olet ihan pätevä

Vierailija
2/17 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

M8nä olen empaattinen ja välitän potilaista. Mutta laskuni joudun maksamaan ihan rahalla, empatia ei kelpaa maksuvälineeksi missään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Empaattisuus on ainoa ominaisuus miksi hoitajaa ei korvattaisi robotilla tulevaisuudessa.

Vierailija
4/17 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kun hoidat työsi kunnolla.

Itse olen liiankin empaattinen. Opiskelujen aikana sain asiakkailta lahjoja, kortteja ja voitin jonkinlaisia työntekijä-palkintojakin.

Olen ollut aika tunnollinen mutta koen ettei se pelkästään riitä, täytyy olla paljon tietoa ja taitoakin, jotta pysymme turvallisessa hoidossa.

Itsellä on hurjasti vielä opeteltavaa teoriassa vaikka valmistuin kiitettävin arvosanoin.

Tämän kaiken sain vain empaattisen ja tunnollisen luonteen vuoksi. Ehkä sinänsä koen siis, että työssä on hyödyksi empatia tai vähintäänkin tulee toimia eettisten arvojen pohjalta.

Vierailija
5/17 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sympatiat sulle siitä että olet töissä!

Vierailija
6/17 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varmaan hurjan raskasta suhtautua joka potilaaseen empaattisesti. Jos ihan rehellisiä ollaan, kaikki potilaat eivät empatiaa edes ansaitse. Ei ap.

Vierailija
7/17 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miespuolisena hoitajana kelpaa olla, ei tarvitse tehdä ikäviä hommia ja naistyökaverit katsovat ylöspäin, odottavan minun ottavan ohjat jne.

MHoitsu33

Vierailija
8/17 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On varmaan hurjan raskasta suhtautua joka potilaaseen empaattisesti. Jos ihan rehellisiä ollaan, kaikki potilaat eivät empatiaa edes ansaitse. Ei ap.

Totta joka sana. Monesti näkee hoitajia, jotka opiskeluaikana ja vasta valmistuneena antavat kaikkensa ja sitten vuosien myötä uupuvat ja muuttuvat ilkeäksi ja kyynisiksi. Siksi liika empaattisuus ei alalle sovi. Kaikki potilaat todella eivät empatiaa edes kaipaa.

Vierailija
9/17 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miespuolisena hoitajana kelpaa olla, ei tarvitse tehdä ikäviä hommia ja naistyökaverit katsovat ylöspäin, odottavan minun ottavan ohjat jne.

MHoitsu33

No ei tod. Meillä haukuttiin selän takana ja kaikki piti ihan osaamattomana tumpelona. Lukikin itsensä lääkäriksi ja kerran olin vuosia myöhemmin hänen potilaanaan.

Vierailija
10/17 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Empaattisuus on ainoa ominaisuus miksi hoitajaa ei korvattaisi robotilla tulevaisuudessa.

Voisko ne pitää vähän enemmän kiirettä sekä robotisaation kanssa? Ihan itse piti ala vaihtaa, kun ei enää kiinnostanut siivota sairaalaa, vaikka meidän työpaikat piti robotin viedä "ihan kohta" jo 25 v sitten 🙄

Vierailija
11/17 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MHoitsu33

No ei tod. Meillä haukuttiin selän takana ja kaikki piti ihan osaamattomana tumpelona. Lukikin itsensä lääkäriksi ja kerran olin vuosia myöhemmin hänen potilaanaan.

Oliko alle 180 senttinen?

Vierailija
12/17 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi syntyä? Riittää, että on asiallinen ja ystävällinen. Liian kuormittavaksi käy työ muuten.

Vierailija
13/17 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MHoitsu33

Tai sit sä oot just se, joka menee sen humalaisen miehen hoitajaksi.

Vierailija
14/17 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minua ainakaan haittaa. Kun ei ole mikään pahantahtoinen juoruaja yms., niin työn tekeminen riittää oikein hyvin. Juoruajalla kyllä tunnetta riittää, mutta siitä on vain haittaa.

Vierailija
15/17 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sen, että liika empaattisuus on haitaksi alalla, mutta on ihan kamalaa kohdata kylmiä hoitajia tai lääkäreitä, joille olet kuin esine. Tai pelkkä työ, joka pitää hoitaa pois. Yleensä kun hoitoon hakeudutaan silloin kun joku on hätänä. Olet muutenkin herkässä mielentilassa, ehkä peloissaan ja ainakin hämmentynyt. Kohdatuksi tuleminen tuntevana ihmisenä olisi vähintä mitä toivoisi, toki sen lisäksi, että tulee hoidetuksi asiantuntevasti.

Mutta miksi hakeudutte hoitamaan IHMISIÄ? Maailmassa on miljoona muuta ammattia ja työpaikkaa. Voisitte koota vaikka tavaroita tehdaslinjastolla.

Itse olen asiakaspalvelija ja myyjä, ja jos en pitäisi ihmisistä, en ikinä pystyisi tekemään tätä työtä.

Vierailija
16/17 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MHoitsu33

Heh, voimafantasia se tuokin on ei siinä.

Vierailija
17/17 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MHoitsu33

T. Ylikseltä vauvalle v*ttuiltu

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yksi