Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi hitsi! Jäin koukkuun nenäsumutteeseen. Taas jälleen kerran...

Vierailija
06.09.2022 |

Olin kovassa flunssassa pari viikkoa. Nyt olisin jo ns. parantunut, mutta sätkin nenäsumute -koukussa kuin mikäkin sintti.

Ja ei ole eka kerta kun näin käy. Pisin "putkeni" on ollut varmaan puolisen vuotta...

Himskatti, kun en jaksaisi niitä lähes viikon "vieroitusoireita". Nokka tukossa on lähes mahdoton nukkua ja väsyttää jo valmiiksi flunssan jäljiltä. Valvoin nimittäin flunssan ekan viikon, kun en halunnut sumutepulloon tarttua. Sitten ratkesin ja nyt on sitten ns. tilanne päällä.

Kohtalotovereita?

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen. Voimia!

Vierailija
2/52 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aina päässyt noista aika hyvin eroon niin että vieroitan ensin toisen sieraimen vaan ja jatkan käyttöä toisessa joten hengittäminen onnistuu. Sitten vasta kun toinen sierain pysyy auki kunnolla ilman suihketta, toisestakin jätän pois. Nenäkannuhuuhteluita olen myös käyttänyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miten nenäsumutteeseen voi jäädä koukkuun, mutta addiktionsa kullakin. Toki flunssan aikana on kiva saada röörit auki sumutteella, mutta muutenhan ne pysyy auki ilman sumutettakin?

Vierailija
4/52 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen aina päässyt noista aika hyvin eroon niin että vieroitan ensin toisen sieraimen vaan ja jatkan käyttöä toisessa joten hengittäminen onnistuu. Sitten vasta kun toinen sierain pysyy auki kunnolla ilman suihketta, toisestakin jätän pois. Nenäkannuhuuhteluita olen myös käyttänyt.

Täytyypä kokeilla tuota sierain kerrallaan vieroitusta. Kiitos ideasta!

Nenäkannu ja nenään sumutettavat öljyt eivät ikävä kyllä minulla enää auta, kun homma on jo lähtenyt lapasesta.

Ap

Vierailija
5/52 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te ostatte nenäsumutetta, eihän sellaista normaali ihminen tarvitse? Vai onko tosiaan ensin laitettu hakattua sipulia sängyn viereen, Vicks-voidetta, sängynpääty korkealle, nenäkannun käyttö, riittävästi nestettä (vettä)...?

Vierailija
6/52 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miten nenäsumutteeseen voi jäädä koukkuun, mutta addiktionsa kullakin. Toki flunssan aikana on kiva saada röörit auki sumutteella, mutta muutenhan ne pysyy auki ilman sumutettakin?

Tämä taitaa olla yksilöllinen juttu. Minulla riittää jo muutaman yön käyttö, niin limakalvot alkavat turpoamaan. Sen jälkeen kierre on valmis. 

Ap

Vierailija
7/52 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi te ostatte nenäsumutetta, eihän sellaista normaali ihminen tarvitse? Vai onko tosiaan ensin laitettu hakattua sipulia sängyn viereen, Vicks-voidetta, sängynpääty korkealle, nenäkannun käyttö, riittävästi nestettä (vettä)...?

Kunnon flunssassa nuo keinot eivät enää toimi. Kipeenä ja väsyneenä sitä sitten on valmis jopa niihin nenäsumutteisiin.

Vierailija
8/52 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekista pitäisi saada nenäsumutetta, joka nimenomaan EI aiheuta riippuvuutta.

Olen nähnyt mainoksen, mutten muista tuotteen nimeä.

Vierailija
9/52 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytin nenäsumutetta 20 vuotta, josta aiheutui allerginen nuha. Sain erikoislääkäriltä reseptin tabletteihin, joilla nenä pysyi auki. Viikon kuurin jälkeen limakalvot olivat parantuneet, enkä ole enää tarvinnut sumutetta, vaan hankin myös nenäkannun.

Vierailija
10/52 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten sinulla on vain pitkään nenä tukossa flunssan seurauksena, eikä nenäsuihkeella ole asian kanssa mitään tekemistä.

Minulla on aina nenä tukossa flunssissa ja joudun käyttämään viikkotolkulla nenäsumutetta. Kyllä se silti kuitenkin jossain vaiheessa menee ohi.

Vierailija
11/52 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin koukussa varmaan 15 vuotta nuhasumutteeseen, tosin käytin vain yöllä. Kyllä siinä vieroittumisessa aika pitkään kesti, mutta merisuolasuihkeella ja nenäkannulla huuhtelee nenää, niin auttaa. Tai käyttää aluksi vain toiseen sieraimeen nuhasumutetta, vähentäen lopulta kokonaan käytön.

Vierailija
12/52 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä minäkään vaikka olen aloittanut käytön kun ilmat kuiveni koska 24h toinen sierain koko ajan joko täysin tai osittain tukossa.

Vierailija
13/52 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin sitä sumutetta tarvii alkujaankaan. Ostakaa nokka kannu ja saa kärsän luonnollisesti auki.

Vierailija
14/52 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pyydän aina jos mahdollista lääkäriltä aerinaze tai duact kuurin, jotka pitää nenää auki. Juuri siksi kun jään välittömästi sumutteisiin koukkuun. Nämä kuurit toimii myös, jos on jäänyt jo koukkuun. esim viikon kuuri tällä pitää röörit auki ja samalla valele nenäöljyä tai muita kosteuttavia suihkeita nenään. 

Vierailija
15/52 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin koukussa varmaan 15 vuotta nuhasumutteeseen, tosin käytin vain yöllä. Kyllä siinä vieroittumisessa aika pitkään kesti, mutta merisuolasuihkeella ja nenäkannulla huuhtelee nenää, niin auttaa. Tai käyttää aluksi vain toiseen sieraimeen nuhasumutetta, vähentäen lopulta kokonaan käytön.

Mitä se sumute antaa? Mikä siinä addiktioi?

Vierailija
16/52 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apteekista pitäisi saada nenäsumutetta, joka nimenomaan EI aiheuta riippuvuutta.

Minulla se ns. merivesisuihke sai nenän limakalvon vuotamaan verta. :(

Vierailija
17/52 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No siksi ettei nenä ole tukossa, mikä on todella ärsyttävää ja nenäsuihkeen avulla saa nukuttua hyvin, kun henki kulkee eikä virukset leviä niin helposti korviin jne, kun ilma kulkee.

Kyllä mieluummin valitsen nenäsumutteen, kuin sipulin ja hirveän hajun koko taloon, vaatteisiin jne. Helppo, nopea ja toimiva.

Vierailija
18/52 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla se ns. merivesisuihke sai nenän limakalvon vuotamaan verta. :(

Minulla ei, mutta ei siitä kyllä muuten mitään hyötyä ole. Yhtä tyhjän kanssa.

Nenäkannukin toimii vain, jos nenä ei ole tukossa - ensin avaan suihkeella ja sitten huuhtelen.

Vierailija
19/52 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä se sumute antaa? Mikä siinä addiktioi?

Vastasit eri henkilölle, mutta minä ainakin addiktoidun hyvään yöuneen, jonka nenäsumute tuo. Nokka tukossa on nimittäin pottumainen nukkua.

Ap

Vierailija
20/52 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

sängyn viereen jotain jytyä mutta hyvää maustehommelia? mulla aina alkaa nokka vuotaa, kun vedän srirachaa (ehkä kirjoitetaan noin) tai vastaavaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kahdeksan