Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies suuttui aivan kamalasti kun kerroin haluavani mennä aa-kerhoon ja raitistua.

Vierailija
05.09.2022 |

Yhtäkkiä suuttui todella paljon.
Luulin, että tukisi mutta alkoi huutamaan, että kohta lastensuojelu ja työpaikka ovat kimpussa jos menen kerhoon.
Hän ei siis edes juo lasten aikana saatika töissä mutta iltaisin ja viikonloppuisin kyllä kun olemme kaksin.
Sitten huusi, että kun ämmä vetää kaksi kaljaa niin heti on menossa kerhoon itkemään, että onpa outo akka kyseessä.
No, olen juonut jo todella nuoresta lähtien ja haluan muutosta. Mies on vihainen.
Melkein selvinpäin kuitenkin tässä olemme olleet ja mies menossa huomenna aamuun, joten ajattelin, että voin keskustella.
Sekosi täysin...
Puhuin vielä, että kyse on omasta elämästäni. En halua olla enää päihteiden orja. En puhu hänestä mitään vaan vain itsestäni.
Huusi silti, että olen sekaisin, että edes mietin moista.
Mitä ihmettä? Enkö hänen mielestään saa hakea apua. Miksi en saisi toipua?

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystytkö olemaan selvinpäin jos miehesi juo? Monilla tulee ero kun toinen raitistuu.

Vierailija
2/58 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa nyt vähän siltä, että miehesi alkoholinkäyttö on "liiallista" ja suuttui siksi, että kun aloitat itse aa-kokoontumiset, niin älyät, että miehesi on alkkis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae apua ja unohda mies. Häntä kiinnostaa ulkoinen maine ja kulissit enemmän kuin sinun hyvinvointi ja terveys, jopa henki. Mieti sitä ja lähde lätkimään.

Vierailija
4/58 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä miehesi. Alkoholista viis.

Vierailija
5/58 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene hoitoon. Jätä kertomatta puolisollesi jos haluat hänen kanssa vielä suhteessa olla. Kuitenkin kuulostaa siltä, että kannattaisi jättää tuo parisuhde taakse. Miestä ei vaikuta kiinnostavan terveytesi yhtään. Alkoholismi tappaa.

Vierailija
6/58 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin oma terveys kuin miehen miellyttäminen oman terveyden uhalla. Kieltämättä myös kuulostaa siltä että tuo juominen on jonkunlainen vallankäytön väline miehellesi.

7/58 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieskin juo ja raitistumisesi pakottaisi hänet kohtaamaan oman juomisensa. Tähän hän ei pysty, vaan raivostuu.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
8/58 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella outoa. Olemme yhdessä puhuneet liiallisesta alkoholin käytöstä ennen.

Nyt kun sanoin, että haen apua niin olen kuulemma aivan sekaisin. Suuttui todella paljon ja uhkasi heittää minut ulos.

En ymmärrä...

Pelkästään avun hakeminen minulle itselleni tuottaa hänelle todella hirveän tunnemyrskyn. Sanoin vielä, ettei kyse ole hänestä vaan puhun pelkästään itsestäni.

Hän juo paljon enemmän kuin minä, joten ehkä pelkää jotain. En kuitenkaan painosta häntä mihinkään, missään vaiheessa en ole painostanut.

Ap

Vierailija
9/58 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat olla selvinpäin niin älä mene aa kerhoon.

Vierailija
10/58 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!

Vierailija
11/58 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se säikähti (ihan syystäkin) sitä että kun sä raitistut niin mies ei voi enää juoda hyvällä omallatunnolla.

Mutta katselisitko juovaa puolisoa jos itse haluat olla raitis? Miehelle raittius ilmeisesti on ehdoton ei?

Keskity kuitenkin vaan siihen mitä sä haluat itse.

Mulla kans miehiä joiden kanssa olen alkanut juomaan liikaa. Aika iso herätys oli kun joskus katsoin miestä kännissä ja ajattelin "enhän mä tommosen kanssa edes olis jos en itse jois niin paljon". Yksin sinkkuna on ollut paljon helpompi olla raittiina (vaikka senhän pitäisi mennä juuri toisinpäin!) ja nauttia selvinpäin olosta.

Nykyinen mies sanoi joskus muka "läpällä" että se jättää mut jos alkaisin absolutistiksi. Ja sieltähän se tuli perusteena kun että ei hän itse vois juoda sit.

Olisitko sinä miehesi kanssa jos vain sinä raitistut?

Onko teillä tullut juomisen takia ongelmia muuten?

Vierailija
12/58 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on alkoholisti siis. Itse olen tämän eronneen miehen uusi nainen.

Nyt kolmen vuoden jälkeen kun olen katsonut ja ollut mukana tässä hommassa haluan apua.

Ei yhteisiä lapsia.

Mies inhoaa minua, että edes kehtaan hakea apua. Outoa.. todellakin.

Ap

Vierailija
13/58 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

LOL

Vierailija
14/58 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt ainakaan miehen kiristyksiin taivu. Ilmeisesti siis asut miehen omistamassa asunnossa. Kyllä se on tärkeintä, mitä itse haluat, jos itse haluat raitistua go for it. Miehestä piittaamatta. Jokainen normaali ihminen olisi puolisostaan vain ylpeä, kun puoliso osaa hakea apua omaan addiktioonsa. Sinun miehesi todellakin vaikuttaa siltä, että mies on kykenemätön edes vähentämään juomistaan ja tietää olevansa itse alkoholiriippuvainen. Tottakai silloin suuttuu, kun se puoliso kykenee johonkin, mihin oma halu ei riitä.

Vierailija
15/58 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, toipuneena alkoholistina voin kertoa, ettei miehesi kokonaan väärässä ole. Jos menee julkisiin palveluihin omalla nimellä, niin sieltä tosiaan tulee todella helpolla erilaista suojeluilmoitusta perään. Havaitsin tämän, kun en tiennyt, ja menin: olin koko systeemissä ilmeisesti ainoa, joka oli kävellyt vesiselvänä sisään aivan itse, koska oli _huolissaan_ tilanteesta (viini mietitytti vähän liikaa, vaikkei sitä olisi talossakaan, pohdiskeli, että koskakohan voisi olla. Se jo on alkoholistin ajattelua, vaikkei käytöstä). No, systeemiä ei mitenkään ole tarkoitettu muille kuin rapajuopoille, eikä ollut edes vaihtoehtoa sille, että joku tuli itse ("tulitko katkolta vai sosiaalista?" "ei kun olohuoneestani" "ei ole mahdollista". "Tule seuloihin huomenna klo 12.00" "en voi, olen töissä, enkä sitä paitsi käytä huumeita, koskaan ole käyttänytkään" "kaikki addiktit valehtelevat, eikä teillä ole töitä. Tulet tai viemme lapsesi". Se oli hurjaa menoa, en suosittele, ellei sitten tosiaan ole kohderyhmää)

Mutta se on _anonyymit_ alkoholistit ihan syystä, sieltä ei kukaan huuda perään. Voit mennä täysin turvallisin mielin, ja sinuna menisinkin. Kaikki ryhmät eivät ole kaikille, mutta omastani olen saanut suunnattomasti tukea ja apua -juuri sellaisen alkoholistin ajattelun korjaamiseen. Jos olet ollut vaikka vuoden selvänä, esim. raskauden takia, mutta mietit, että nyt vielä yhdeksän kuukautta imetystä ja sitten kaljalle, niin sekin on jo alkoholistin ajattelua, ja kyllä, tosi suuri osa ihmisistä on tällä laskennolla alkoholisteja tai siihen taipuvaisia. AA auttaa korjaamaan ajatusvinoumia -kunhan löydät sopivan ryhmän -omassani on paljon äitejä, ja vuosien tai vuosikymmentenkin vesiselvyys, työssäkäynti ja menestys opinnoissa ihan peruskauraa. On niitä slussenin sissienkin ryhmiä, mutta ehket kuulu sinne.

Selitä miehellesi, että AA on _anonyymi_, sieltä ei kukaan voi hyökätä perään eivätkä he haluakaan. Jos hän ei usko, ala ihmetellä, miksi häntä ahdistaa ajatus siitä, että sanoisit viinalle hyvästit. Tuntisi itsensä huonommaksi? Juomaseura puuttuisi? Tietää itsekin, että on ongelma, muttei halua sitä ajatella? Mieti sitten, kannattaako koko suhdetta jatkaa, semminkin kun on lapsia.

Vierailija
16/58 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies meni sänkyyn sikiöasentoon ja sanoi, että älä lähde vaan tule viereeni.

Hän sanoi, että mene sinne kerhoon mutta älä sekoita häntä mihinkään. Hän ei ymmärrä mutta toivoo, ettei siitä tule ongelmia.

Haluaa, että palaan hänen luokseen mutta on vihainen..

Tietää kai itsekin ettei minun tule elämääni tuhlata enää.

Ap

Vierailija
17/58 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, toipuneena alkoholistina voin kertoa, ettei miehesi kokonaan väärässä ole. Jos menee julkisiin palveluihin omalla nimellä, niin sieltä tosiaan tulee todella helpolla erilaista suojeluilmoitusta perään. Havaitsin tämän, kun en tiennyt, ja menin: olin koko systeemissä ilmeisesti ainoa, joka oli kävellyt vesiselvänä sisään aivan itse, koska oli _huolissaan_ tilanteesta (viini mietitytti vähän liikaa, vaikkei sitä olisi talossakaan, pohdiskeli, että koskakohan voisi olla. Se jo on alkoholistin ajattelua, vaikkei käytöstä). No, systeemiä ei mitenkään ole tarkoitettu muille kuin rapajuopoille, eikä ollut edes vaihtoehtoa sille, että joku tuli itse ("tulitko katkolta vai sosiaalista?" "ei kun olohuoneestani" "ei ole mahdollista". "Tule seuloihin huomenna klo 12.00" "en voi, olen töissä, enkä sitä paitsi käytä huumeita, koskaan ole käyttänytkään" "kaikki addiktit valehtelevat, eikä teillä ole töitä. Tulet tai viemme lapsesi". Se oli hurjaa menoa, en suosittele, ellei sitten tosiaan ole kohderyhmää)

Mutta se on _anonyymit_ alkoholistit ihan syystä, sieltä ei kukaan huuda perään. Voit mennä täysin turvallisin mielin, ja sinuna menisinkin. Kaikki ryhmät eivät ole kaikille, mutta omastani olen saanut suunnattomasti tukea ja apua -juuri sellaisen alkoholistin ajattelun korjaamiseen. Jos olet ollut vaikka vuoden selvänä, esim. raskauden takia, mutta mietit, että nyt vielä yhdeksän kuukautta imetystä ja sitten kaljalle, niin sekin on jo alkoholistin ajattelua, ja kyllä, tosi suuri osa ihmisistä on tällä laskennolla alkoholisteja tai siihen taipuvaisia. AA auttaa korjaamaan ajatusvinoumia -kunhan löydät sopivan ryhmän -omassani on paljon äitejä, ja vuosien tai vuosikymmentenkin vesiselvyys, työssäkäynti ja menestys opinnoissa ihan peruskauraa. On niitä slussenin sissienkin ryhmiä, mutta ehket kuulu sinne.

Selitä miehellesi, että AA on _anonyymi_, sieltä ei kukaan voi hyökätä perään eivätkä he haluakaan. Jos hän ei usko, ala ihmetellä, miksi häntä ahdistaa ajatus siitä, että sanoisit viinalle hyvästit. Tuntisi itsensä huonommaksi? Juomaseura puuttuisi? Tietää itsekin, että on ongelma, muttei halua sitä ajatella? Mieti sitten, kannattaako koko suhdetta jatkaa, semminkin kun on lapsia.

Voi suuri kiitos tästä! Olet Rohkea ja sinnikäs ihminen. Tiedät mistä puhut. Kiitos kertomuksestasi.

Selitän ja pohdin, voi kun pääsisi eteenpäin..

Hurjasti onnea sinulle jatkoosi.

Ap

Vierailija
18/58 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene samalla valhettelijoiden kerhoonkin.

Vierailija
19/58 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hän ajattelee ja on kokenut että se on huono paikka. Tai kuullut. Suosittelisi mieluummin vaikka vieroitusohjeita jostain yksityiseltä lekurilta. Tottakai on hyvä että pääsee eroon alkoholista, eri asia miten ja missä. Ehkä pelkää ettei näkisi lapsiaan.

Vierailija
20/58 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei pidä jos pärjään jossain. Olen huomannut sen muutenkin.

Jos saan kiitettäviä, niin kokee, että kuka vain saisi eikä minun ammattitaitoani millään tasolla juhlistaisi vaan pitää jopa halveksuttavana.

Hän on kovin kaateellinen minusta monistakin asioista ja yrittää lannistaa.

En suostu siihen ja sitten menee omaan kuoreensa ja yrittää lahjoa jollain tavalla tai puhua itsensä pois. Syyttää kaikesta kaikkia muita ja voi jopa väkivallalla uhkailla.

On aika epävakaa ulostulollaan.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kuusi