Kertokaa pliis!! Mistä ansiopäiväraha lasketaan, jos jään sille vanhempainrahan jälkeen??
Lasketaanko se vanhempainrahasummasta vai sitä edeltävistä työtuloista - siis ennen äitiyslomaani?
Kommentit (4)
mutta en ymmärrä miksei saisi nostaa liiton päivärahaa, jos kerran on itse päivänsä ansainnut ja jäsenmaksut maksanut? Kyllä minä ainakin ottaisin suuremman rahasumman, kotihoidontuki kun on pieni! Jos yritetään tyrkyttää jotain työpaikkaa, mikä ei tod. kiinnosta (työkkärit monesti yrittävät huijata menemään aivan paskaan paikkaan, EI KAIKKEEN TARVITSE TYYTYÄ)saa karenssia... so what koska kuitenkin saa sitten sen kotihoidontuen! Ei mun mielestä siis mitään pahaa olla ansiopäivärahalla.
Eli se lasketaan ennen äitiyslomaa saduista tuloista. Vaikka olisit 3 vuotta hoitovapaalla ja vaikka sen jälkeen opiskelisit muutaman vuoden saisit tämänkin jälkeen päivärahan niistä työtuloista mitä keräsit ennen äitiyslomaa, koska ne ovat voimassa enintään 7 vuotta. Hoitovapaa ja opinnot ovat siis hyväksyttäviä syitä tähän.
Ainakin hoitovapaan jälkeen se lasketaan työtuloista ennen hoitovapaata. Luulisi että työtuloista laskettaisiin ennen äitiyslomaakin.
saisin ainakin minä. Tarkistin kuukausi sitten omasta liitostani.