Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~*~TOUKOtaapertajien viikonloppu~*~

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on ihana päivä! Ei ole mitään kummempia suunnitelmia! Saadaan olla ja rentoutua yhdessä koko perhe! =)

Eilen meni alaselkä pirun kipeäksi.. Innostuin vähän sahailemaan. Tarkoitus olis sellainen " vaatenaulakko tehdä" ja meillä oli sellainen jämä-puupalanen mikä piti pituus suunnassa sahata kahtia! Mä olen vähän tälläinen tee-se-itse tyyppi ja kaikki täytyy saada tehdä itse (mä esim. laatotin meidän eteisen ja kodinhoitohuoneen lattiat=) Juu eli menin sitten n. puol tuntia sahailemaan ihme asennossa ja sen kyllä sitten jälkeen päin huomasi! Kävellessäkin sattui alaselkään enkä mitään uskaltanu enää nostaa! No tänään onneksi jo parempi..=)

Nyt kullan kainaloon kun neitikin nukkuu vielä!

-Alpukka rv12+6/13+2 &" Pinsku"

Ens yönä siirretään muuten kelloja!

Vierailija
2/14 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cojoytesees (meniköhän oikeen..?): Onnea tuplista!! Onko suvuissanne tuplia, osasitteko yhtään odottaa niitä?

Mä olin pari päivää töissä, en oo jaksanu kirjotella. Lukenu kyllä oon pinot, kovasti uutta asiaa tulee näköjään parissa päivässä..=)

Pitäs lähteä pihalle kolailemaan, pikkasen tuli sitten eilen tota lunta.. Mut se on mukavaa, tuo kolaaminen kuhan sitä ei tarvi joka päivä tehä..=)

Mullaki oli muuten eilen selkäsärkyä.. Tuolla alaselässä. En ees tehny mitään ihmeellistä. Olikohan sitte jotain muuta vai joko raskaudesta johtuvaa.. Mukavaa ei kuitenkaan.. Ja nyt aamusta heti päänsärky, mut lannistu en. Viikonloput on niin kivoja ku saa olla koko porukan kans..=)

Mutta tässäpä vähän, hauskaa viikonloppua!

miitu78 rv 12+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun piti sulta, Alpukka, matkia noita raskausviikkoja, kun en ite pysy perillä..=) Sen listan mukaan meillä on sama la.

Mulla on vissiin päivällä sekasin kaikki, tietenkihän se on myös mulla 12+6.. Vaikka eipä sillä nyt niin väliä..=)

Vierailija
4/14 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on ihan hurja myräkkä. Tuuli vinkuu nurkissa niin että ulos ei todellakaan tee mieli lähteä. Jossain välissä vaan on pakko lähteä kauppaan.

Täällä on taas ollut vilkasta ultra ja neuvola rintamalla. Onnea kaikille hyviä uutisia saaneille! Tupla onnittelutkin oli jollekkin paikallaan (sorry, en taas enään muista nimeä)!

Mitähän muuta... Ainakin joulusta oli ollut puhetta ja täällä myös yksi joka tunnustautuu jouluihmiseksi ja kovasti jo odottaa että sataisi lunta vaihtuisi marraskuulle niin voisi valoja ruveta pikkuhiljaa virittelemään tuonne pihalle. Kynttilöitä teki jo eilen mieli kaivaa esille, mutta mökki on kuin hävityksen kauhistus, kun muutamaan viikkoon en ole jaksanut imuriontia kummenpaan ryhtyä. Ei sitten jotenkaan tuntunut kodikkaalta ajatukselta polttaa sotkun keskellä kyttilöitä.

Lahjoja on mietittynä mutta ostettu ei ole vielä yhtään.

Hajamielisyydestä oli muutamat puhuneet ja sekin tuntuu kovin tutulta vaivalta. Inhoittavaa kun ajatukset ei meinaa pysyä kasassa. Töissä vielä jotenkin saan työni hoidettua, mutta kotiolissa on välillä sellaista dementiaa havaittavissa että huh-huh. :)

(.) Olo rupeaa olemaan ihan hyvä. Väsymys on hellittänyt tämän viikon aikana selvästi ja huonovointisuus kadonut jo lähes täysin. Nälkä jos pääsee kovaksi niin huonovointisuus on taattu. Tosin minähän en kovin ole siitä kärsinytkään. Kiukkuinen olen kyllä ollut viime aikoina mutta siihen lienee työasiat syynä.

Eilen oli muuten pakko käydä hakemassa isommat housut kaupasta. Ihan sattumalta löysin " tarjoustangosta" tosi hyvän tuntuist strets-farkut jotka nyt ovat hieman isot ,mutta joihin mahtunen ainakin tuonne joulun toiselle puolelle jonka jälkeen voikin sitten siirtyä ihan rehellisiin äitiyshousuihin.

Rimpe rv 11+4

Vierailija
5/14 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa tuolla ulkona todellakin kylmä tuuli! Onneksi ei kuitenkaan tuu sitä räntää mitä ne lupaili. Ensimmäistä kertaa jätin aamukahvit herättyäni keittämättä, ei jotenki tehny mieli. Sen sijaan söin oikein terveellisen aamupalan, ruispuuroa ruisleivän ja maidon kera. Olipa hyvää! Nyt sit nautiskelen tässä iltapäiväkahveja.. Ukko on taas töissä, joten mää napotan koiran kans kotona. Pitää lähtä kohta sen kans lenkille ja sit kai se pitäs alkaa siivoaan. Miten se onki aina niin vastenmielistä aloittaa? Väsymys ei kyllä oo syynä haluttomuuteen. Mää vaan edelleen ihmettelen tätä mun loistavaa oloa :) En voi kyllä sanoa, että olisin kuitenkaan mitenkään tavallista energisempi. Mutta hyvä, että muillakin alkaa pikku hiljaa pahoinvoinnit hellittää.

Illalla mennään ukon siskon luo kyläileen, jos ne ei oo lähteny synnyttään. Niillä on menny jo jotain 1,5 vk yli lasketun ajan. Kiva, pääsee sit harjotteleen vauvan hoitoa niille. Vauvoja mun ympärille on kyllä tullu vuosien saatossa, mutta en oo viime aikoina päässy oikein hoitaan kenenkään vauvaa.

Viikonlopun jatkoja! :)

Unelm@ rv 12+5

Vierailija
6/14 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava kuulla että monen huonovointisuus on alkanut helpottaa jo. Samoin täälläkin mutta väsymys on viel armoton.

Asunto on ollut kuin pommin jäljiltä viimeiset 2 viikkoa. Yksinkertaisesti ei vaan jaksa. Eilen kunnostauduin ja sain edes vähän siivottua, mutta ei tätä voi siistiksi kutsua.

Motivaatio siivota on kaukana kun toivon niiiiin kovasti uutta isompaa kotia.

No eiköhän se viimeistään keväällä saada =) toivossa on hyvä elää...

Mä oon jo päättänyt luovuttaa noitten raskausviikkojen laskemisen kun en saa niihin mitään tolkkua. Unohdan päiviä ja joka paikasta saa eri tuloksen. Eikös se ollut niin, että tuskin syntyy laskettuna päivänä kuitenkaan. Toivottavasti joskus toukokuussa on meille nyytti syntynyt.

Mutta Hyvää ja toivottavasti edes vähän aurinkoista syys viikonloppua kaikille!

Muistakaahan valvoa niitä kynttilöitä kun sytytätte ne =) (Meillä kaveri on palomies ja paasaa aina noista kynttilöiden vaaroista, ja tottahan se on.)

Ki-ra (nyt oikein lasken ne =] ) RV 10+1 neuvola, RV 10+6 ultra ja Lastenpörssi laskuri RV 11+1

Vierailija
7/14 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips!

Ihanaa että aika monella alkaa pahoinvointi jo helpottamaan. Itselleni kävi sillä lailla aika hassusti mun mielestä, että eilen illalla kun menin nukkumaan minulla oli vielä aika kuvottava olo.

Muistan aivan selvästi kuinka söin jäätelöä, ranskanperunoita, prinssinnakkeja, paistettua munaa ja lopuksi vielä lasagnea unessa viime yönä ja aamulla heräsin nälkäisenä ja vieläkään ei ole tullut yhtään huono olo :) Tein sitten lasagnea ja oli ihanaa kun pitkästä aikaa ei tarvinnut väkisin syödä. Illalla paistan lettuja jos olo pysyy näin hyvänä. Olisikohan minulla jo pahoinvointi takana? (h 12+4)

Ulkona on todella tuulista, mutta minusta on oikeastaan aika kiva kävellä ulkona raikkaassa tuulessa kunhan on tarpeeksi päällä. Aurinkokin paistaa. Lähden ehkä kohta tuonne meren rannalle kävelemään ja nauttimaan oikein kunnon syystuulesta ja aalloista. On ihanaa pistää silmät hetkeksi kiinni ja vain kuunnella aaltoja. Meri siis aivan tuossa lähellä, joten matkakaan ei ole pitkä.

Säikähdin kyllä viime yönä taas kun kävin vessassa ja paperiin jäi punertavan rusehtavaa jotain. Ei tarpeeksi, että housut olisi likaantunut, vain paperiin jäi jotain. Nyt ei ole jäänyt mitään, mikä on mieltä rauhoittanut. Mulla on joskus aikaisemminkin käynyt niin, mutta silloinkin taisi olla aika jolloin kuukautiset olisi normaalisti tulleet. Onko muut huomanneet samaa? Minulla maanantaina np-ultra ja kyllä se vähän jännittää. Ilmoittelen sitten kuin kävi.

Upeeta että joku on meistä saamassa kaksoset. Olen paljon hoitanut ystäväni kaksospoikia ja täytyy sanoa, että kyllä niissä on tekemistä, varsinkin silloin kun tarvitsivat vielä yösyöttöjä ja molemmat halusivat olla sylissä yhtäaikaa ja hoitaa niitä joutui kuitenkin ajoittain yksin. Syöttämisessäkin sai olla aika nopea, jotta toinen ei mielestään nääntyisi nälkään sillä aikaa kun toisella lusikka suussa. Ei tosin voisi kuvitellakaan että toista ei olisi. Varsinaisia kullanmuruja ja helpottaa kun hieman kasvavat. Äiti tosiaan tarvitsee silloin silmät selkäänkin :) Täytyykin mennä katsomaan poikia taas joku päivä.

Nyt lopetan runoilun ja menen nauttimaan ulkoilmasta. Hyvää viikonloppua kaikille.

Vierailija
8/14 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli pakko kirjoittaa, että meilläkin on juuri lasagne uunissa! Ja jotenkin on itselläkin ruokahalu kasvanut, en nyt ihan ruuasta ole unta nähnyt, mut kun nälkä yllättää se on jo tosi kova ja ruokaa on pakko saada! =)

Nytkin jo ihan vesi kielelle haistelen uunista tursuavaa lasagnen hajua..njam! =)

Ja meillä myös meri ihan lähellä! Noin 5 min kävelymatkan päässä ja kyllähän sieltä tulee useasti käveltyä! Ja raikas ilma tekee tosiaan hyvää, kunhan muistaa vaatetta laittaa tarpeeksi! =)

Vierailija
9/14 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensilumi tuli vihdoin tänne eteläänkin, ihanaa. Olo on heti paljon pirteämpi, alkoi olla jo niin harmaata ja pimeää että hui. Pian voipi alkaa jo herätellä joulufiiliksiäkin.

Ihania uutisia monelta, että pahoinvointi on alkanut hellittämään, eli niin ne jotku asiat taitaa mennä ihan oppikirjan mukaan :) Hyvä!

Anoppi tulee meille pian saunaan....hmmm pystyyköhän tätä masulia vielä pitämään...tai sit noi hölösuut paljastavat ;) No saapahan sit viimeistään viikon päästä tietää, kun on ne miehen synttärit:)

Jotain muutakin piti vielä sepostella, mutta taitaa minunkin pääni alkaa pettämään:D

Oikein mukavaa ja tunnelmallista lauantaita toukolaiset!

Lalla ja pallero rv 13+2

Vierailija
10/14 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

MOI!

Kuulostaa siltä, että alkaa suurimmalla osalla olo helpottua ja vatsa pingottua. Minä, kun ehdin tuossa muutama päivä sitten jo aatella vaikka mitä, kun olo niin yllättäen parani, mutta se oli vaan hetken huumaa ja nyt on oksentelu palnnu. Ei ihan niin voimakkaana, mutta kuitenkin pitää aamuisin ja iltaisin muistaa käydä pönttöä halaamassa. Nyt jänskätän miten selviän huomisesta, kun pitäis lentää ja sit matkata viä bussilla...huh, huh.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

T.Huuheli 11 tasan

Vierailija
11/14 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole huvittanut/jaksanut kirjoitella, kun ei ole ollut mitään kommentoitavaa, uutta siis. Päivät kuluvat tasaisen kuvotuksen kourissa ja väsy vaivaa. Oli tuossa pientä vuotoakin, mutta tuli silloin kun menkkojen olis pitänyt olla, joten arvelen johtuvan siitä.

Eka neuvola piti olla torstaina, mutta olikin terkka sairaana, että se siitä. Arvatkaa harmittaako? Olis jo halunnut ainakin kuulla, että onko siellä ketä vai onko mulla joku kesto-oksu :( Uutta aikaa varailen sit ensi viikolla, pah.

Koulussa olen rämpimällä mennyt ja nyt alkaa harjoittelu, kuinkahan jaksan jos olo ei helpotu? Hirveesti vielä näyttöjä suoritettavana, eikä huvita yhtään.

Maha on ehkä vähän kasvanut tai sitten ilmaa täys:) vyötä on joutunut siirtämään yhden välin. Rinnat ei ole kasvaneet kuten viime raskaudessa, tulis vaan nahkaan täytettä.

Tämmöstä tänään.

AatuEetu rv 10+1 tai pitkäkestoinen vatsavaiva, ja piipero yli kaks

Vierailija
12/14 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelin pe pitkän viestin ja arvatkaa vaan häviskö se johonkin, grr.. No nyt on sunnuntai ja kello on 5.53, hohhoijaa.. ikävää tämä kellojen siirto..

No eipä tänne ihmeitä. Kaupassa käynti inhottaa tai siellä lähinnä leipäosastot, yäks. Leipää voin kyllä syödä, mutta en voi kattoa leipätiskejä enkä ostaa niitä.. Millonkahan tämä pahoinvointi loppuu, no alkokin vasta, joten ehkäpä pahoinvoin vielä jonkin aikaa.

Joulusta: Minä olen jouluihminen, ehdottomasti. Verhot ja jouluaiheisia koreja olen kirpparilta ostanut. Kynttelikökin ostin, mutta sitä en ole vielä laittanut. Alan laittamaan joulua sitten uuteen asuntoon, olen siis varma että muutamme 1.12.. Joulukalenterit teen itse ja niihin kattelin eilen jo vähän täytettä.

Ekan joululahjan/lahjat ostin pojille eilen. Löysin kaupasta isot palston rekat, jotka olivat päiväkodissa poikien lempileluja ja on ollut mielessä että ne ostan. Halpakaupassa oli ja niiden ovh 22e/kpl, mutta usein olen nähnyt n.30e/kpl. Nyt oli hintaan 11e/kpl ja just 2 jäljellä, joten ei kun ostamaan. Muita lahjoja olen vain miettinyt, mutta ostelen kyllä jos aleissa joskus tärppää (en tosin kiertele aleja mutta sanotaanko, että osuu kohdalle sopiva ;))

Eipäs tässä ihmeitä, toivottavasti viesti haluaa nyt lähteä..

P. + Toukka 13+3 tai 4.. ei pysy laskuissa sekä isoveljet 2v ja 4v

Vierailija
13/14 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt uskallan virallisesti tunnustaa kuuluvani toukokuisiin

kun viime maantantain ultrassa LA siirrettiin arvelujeni mukaan toukokuun alkuun 4.5.07. Joten jos tässä nyt yrittäisi aktivoitua kirjoittamaan useammin. Tosin töistä en vauviksen sivuille viitsi tulla kun aina on joku kuitenkin seläntakana. Olipa melkoinen kokemus se ultra. Ensimmäistäni siis odotan ja oireettomuus oli saanut mut jo jonkin asteisesti uskomaan tuulimunaan, mutta sielä se vaaveli kieppui ja keikkui ja kaikki oli kuulemma juuri niin kun pitääkin!

Nyt voisi salaisuuden jo paljastaa lähimmille, mutta ollaan aateltu isänpäivänä yllättää tulevat isoisät (eka lapsenlapsi molemmille) joten vielä pitää pari viikkoa olla suu supussa. Mies kun haluaa myös että vanhemmat tietäisivät ensin. Vaikeaa se kyllä tulee olemaan.

Kuinkas monella muulla on vielä salaisuus omana tietona?

Jollain muullakin on jo joulukuume päällä! mäkn odotan jo joulu kun kuuta nousevaa. Ehkä tää raskaus nyt jotenkin tuo uutta hohtoa perhejuhlaan! Lahjoja oon jo muutaman ostanut, mutta valtaosa on hankkimatta. Omaan kotiin en varmaan tänä vuonna vielä kummemmin joulua laita kun ollaan kuitenkin sukulaisissa pyhät. Ja toivon mukaan tulee vielä kodinvaihtokin joulun tienoille, nykyistä citykotia kun ei todella ole suunniteltu vauvaa silmällä pitäen.

Kiva kuulla että suurella osalla alkaa jo pahoinvointi helpottaa. Mä oon vaan myötätuntoisena lueskellut teidän juttuja. Itsellä vain kahvi teki ikävän olon, mutta tänä aamuna uskaltauduin pitkästä aikaa maistamaan ja ei ainakaan vielä ole maha seonnut.

Muutaman vauvanvaatteen olen jo ostanut, mutta nyt päätin pistää stopin.

Nyt myynnissä olevat vaatteet on kuitenkin suurin osa talvivauvoille ja äiti ja anoppi varmaan sekoavat kun saavat kuulla joten annetaanpa niiden ensin hoitaa osansa!

Onnea kaksosista (kuka se nyt olikaan)! Mä oon itse kaksonen ja äidin puolella paljon muitakin kaksosia, joten vähän jännäsin alkuun et mitä jos. Tosin oireettomuus poisti senkin ajatuksen. Useinhan kaksosraskauksiin liittyy tosiaan normaalia vahvemmat oireet.

Pitääpä muuten käydä esittelyyn lisäämässä itseni ja katsomassa kuinka paljon meitä ensimmäisten odottajia onkaan.

Hauskaa sunnuntaita! Nauttikaapa lumesta kellä sitä on, täällä PK-seudulla vielä odotellaan..

ipo rv 13+2

Vierailija
14/14 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea I-p-o ultrasta!

Eilen kerroimme lapsille vauvasta, ottivat asian tosi lungisti. Tytär alkoi heti kohta puhumaan kuinka haluaa tytön eli meillähän siis yksi tyttö ja kaksi poikaa. Sitten hän keksi, että olisi hyvä jos tulisikin kaksoset, ilmeisesti kuvitteli, että kaksoset ovat aina poika ja tyttö. Kuultuaan, että kaksoset voisivatkin olla kaksi poikaa, olikin jo toista mieltä ja siis ultran mukaanhan meille on tulossa vain yksi ja hyvä niin (muutenkin vähän hirvittää, kun tuo rakennusprojekti alkaa myös tuossa huhti-toukokuussa.) Kohta olemmekin sitten menossa vanhempieni luo ja samalla kerromme heille.

Alkoipas tekemään ihan sairaasti mieli lasagnea! Meillä sitä tulee tehtyä tooosi harvoin, kun koululaiset eivät jostain syystä siitä tykkää eli pitää sitten tehdä heille jotain muuta. En kyllä ymmärrä miksi eivät tykkää, kun syövät pastaa ja jauhelihakastiketta kuitenkin hyvällä ruokahalulla.

Jollain muullakin oli ollut ristiselkäkipuja, mä en oikein tiedä mitä sellaista tein eilen, että sain selkäni tosi kipeeksi, on kipeä edelleen. Selkäkivut eivät perinteisesti ole olleet mun raskauksissa läsnä, toisethan niistä kärsivät paljonkin. Toivottavasti tämä raskaus on muiden kaltainen eikä tarvitsis tuosta kärsiä.

Mulla on kanssa kamalaa hajamielisyyttä ja sitten koko ajan ajattelen, että no tämän kyllä muistan turha sitä on kirjottaa ylös ja tottakai unohdan sen ihan takuuvarmasti. Pitäisi ihan oikeasti alkaa kirjoittelemaan itselleen pieniä muistilappuja ympäri taloa jos sitten sujuisi paremmin. Hammaslääkäriin soittamiseenkin taisi mennä kaksi viikkoa, ennen kuin muistin soittaa:)

Kolmeplusyks ja 13+4