Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Milloin Kättärillä käynnistetään synnytys?

Vierailija
28.10.2006 |

Tai mitä perusteita käynnistykseen on? Menossa 40+6.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meni lopulta aikamoiseksi suukovuksi, mutta pääsin käynnistykseen , haikaranpesään. Hyvä niin sillä lapsi oli 100gr vaille 5 kg, ja ollut pahassa asennossa, tilan puutteen takia, ja päätä sai tukea suoraan viikkoja syntymän jälkeen. Arvio oli ultran perusteella 3700.

Vierailija
2/10 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmilla oli tulehdusarvot koholla ja vauva syntyi kovassa kuumeessa. Jälkeenpäin kuulin, ettei yleensä odoteta noin pitkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

9 eikö sitten ultrassa yhtään näkynyt tuo huono asento tai vauvan iso koko?

Minä mieluummin kokisin kyllä luonnollisen synnytyksen mutta toki mietityttää että missä vaiheessa sitten alkaa jo vauvan terveyttä haitata yliaikaisuus, tai koko tulla vastaan.

ap

Vierailija
4/10 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisessä ya-kontrollissa molemmilla kerroilla rv 41+3, lääkäri tarkasti vauvan voinnin ja istukan kunnon sekä teki painoarvion. Eikä puhettakaan käynnistämisestä.

Kun sitten kerroin, että alan olla jo väsynyt siihen odottamiseen, että jatkuvasti pitää olla varuillaan jne. Lääkäri melkein suuttui ja sanoi, että käynnistykseen tarvitaan lääketieteellinen syy, äidin mielenterveys ei kuulema sellainen ole.

Neljäs synnytys käynnistettiin sitten rv 42 istukan kalkkeutumisen vuoksi. Viides synnytys alkoi periaatteessa itsekseen rv 41+6. Kun pääsin sairaalaan, supistukset loppuivat. Muutaman tunnin olin siellä päivystysosastolla, kunnes lääkäri tuli kierrolle ja päätti, että annetaan vauhtia puhkaisemalla kalvot. Supistukset olivat loppuneet siinä vaiheessa, kun kohdunsuu oli 5cm auki.

Vierailija
5/10 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja itse olen alle 160cm pitkä.

Vierailija
6/10 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli meinaan vika kerta kun siellä synnytän: olin itse kaikenmoisten komplikaatioiden vuoksi pari kuukautta ennen pojan syntymää hoidossa kättärillä, ja käynnistivät vasta sitten kun olin aivan kipeä ja henkisesti ja fyysisesti lopussa.

Vierailija
7/10 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka käynnistettiin 40+1, kun mulle nous korkea kuume ja epäiltiin jotain pöpöä. Toka käynnistettiin 39+1 vauvan suuren koon takia ja kolmatta vauhditeltiin vko:lla 40, kun aukeaminen tyssäs kuuteen senttiin.

Vierailija
8/10 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla siis ei vauva (kai) erityisen iso eikä äiti erityisen pieni, ei mitään erityistä raskaudessa, ei vaan synnytys ole käynnistynyt... ap

Vierailija
9/10 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vko 42+5

Vierailija
10/10 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap