Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos sairastuu psykoosiin niin miten lääkäri kertoo sen potilaalle niin että tulee varmasti ymmärretyksi

Vierailija
05.09.2022 |

tai skitsofreniaan?

Ja niin että potilas suostuu uskomaan olevansa sairas?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kohtaa idiootin läärin niin miten potilas kertoo lääkärille tämän olevan idiootti koska yrittää leimata potilaan mielisairaaksi vain siksi ettei lääkärin oma tietämys, älykkyys ja ymmärrys riitä siihen mitä potilas kertoo niin, että lääkäri suostuu uskomaan olevansa idiootti?

Vierailija
2/6 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykiatriassa ei selitetä mitään. Psykiatrinen henkilökunta toteaa ja käskee. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilö, jolla on akuutti psykoosi, on sairaalahoidon tarpeessa eikä ole oikeastaan väliä uskooko ja mitä uskoo, ensin aletaan lääkitsemään, sitten kerrotaan uudestaan, kun tropit alkaa vaikuttaa.

Mutta eihän ihan kaikki usko missään vaiheessa ja jotkut uskovat välillä, välillä ei. Yleensä siinä vaiheessa uskotaan, kun hoitotasapaino on hyvä, itsekin potilas siis tajuaa, että mulla oli psykoosi ja siksi olin sairaalassa.

Vierailija
4/6 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nää ihmiset todellakaan aina ymmärrä että ovat sairaita, monesti on paljon hankaluuksia sen kanssa että heidät saisi vaikka käyttää lääkkeitä...

Vierailija
5/6 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulle ainakaan mitään selitetty. B-lausunnosta luin että potilaalla "psykoosiepäily".

Vierailija
6/6 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein vakavasti psykoottinen potilas määrätään hoitoon ja lääkitykselle. Sitten, kun alkaa tokenemaan psykoosista, niin voidaan alkaa puhumaan psykoosista ja sen tuomista harhoista niin että potilaskin sen jollain tasolla käsittää.