♥SYYSkuisten VIIKKISpino♥
Kommentit (37)
Ihan kiva, jos saat kivuttomasti siivota, mutta toivottavasti supistukset ei ihan kokonaan katoa:) Niin kauan olet niistä joutunut kärsimään ja kohta niitä oikeasti tarvittais.
Puurosta vielä, että meilläkin syyslapsonen haluaa heti syömään, kun tullaan viikonloppuna alakertaan. Yläkerrassa malttaa jonkin aikaa olla meidän sängyssä kyllä. Alhaalla alkaa heti sanomaan, että kuuvova, kuuvova (=puuroa). Tosin ei meillä enää puuro kauhean hyvin maistu. Iltaisin ollaan sen osalta jo luovutettu.
Iltojen lisäksi esikoinen on alkanut heräillä klo 6 aamulla! Tulee kinuamaan meidän sänkyyn. Miksi ei jo usko, ettei pääse (minä en saa sitten nukuttua ollenkaan). Varmaan kuukauden päivät on jatkunut tätä, että lähes joka yö tulee kyselemään meidän sänkyyn. Nyt sitten alkoi oikein kiljua ja vinkua. En ymmärrä miten pienempi sai nukuttua, mutta ei herännyt siihen. Varmaan klo 6-7 esikoinen kävi koko ajan meidän huoneen ovella, vaikka välillä menikin omaan sänkyyn. Enpä sitten saanut enää nukuttua. Tulin alakertaan vessaan ja juomaan ja jäin sohvalle makoilemaan. En tiedä torkkuiko esikoinen vielä, kun ei kuulunut kauheasti mitään. Just kun mulla alkoi tulla uni silmään, niin sitten heräsivät tietenkin. Nyt ovat miehen kanssa vielä yläkerrassa.
Mitähän vielä piti sanoa. En muista mitään:) Väsyttää. Ei pitäis valvoa ikinä. Mullehan on siis valvomista, jos puoleen yöhön olen hereillä. Joillekin se taitaa olla aikainen nukkumaanmeno:)
Tänään aion uimaan iltapäivällä. On aika näidenkin löllyvien läskien saada vähän kyytiä. Ja kyllä, sitä läskiä valitettavasti on ja tuntuu, että paisun vaan koko ajan.
T: Ynis
Hurja keli ja pahempi on tulossa. Meillä täällä ei onneksi ole vaaraa sähköjen katkeamisesta.
Terapia osuuden on hoitanut legoilla rakentelu. Otsolla on sellainen iso polisiilegoasema ja se oli rikottu ihan palasiksi. Olemme monta iltaa rakentaneet asemaa kuntoon. Todella terapeuttista etsiä paloja ja monta tuntia rakentaa. Tosin sen verran on aikaa vievää on ollut, että ruumiita tulee jos se rikotaan. Olisko pitänyt liimata palat paikalleen ;))).
Sohva tuli jo torstaina. Toimitus oli viidessä päivässä. Uskomatonta. Nyt odotteelen palkkapäivää, jotta voin uusia lopun sisustuksen. Ainakin verhot, tyynyt ja tilpehöörit. Ikean keikkaa pukkaa.
Tänään olis miehellä tiedossa varpajaisia. Plääh. On lähni viikkona niin paljon pois muutenkin.
Puurosta, keitän 1-2 annosta usein mikrossa. Meillä on sellainen mikron kestävä isompi muovikuppi, jossa puuro pysyy. Otso syö edelleen mielellään puuroa, vaikka saa usein itse valita, mitä syö aamulla tai illalla. Valma syö lähinnä margariinia puurolla.
Tea, kivaa toinen tyttö. Ystävälle syntyi toinen tyttö, totesi että se on myös taloudellista järkevää :). Ehdittäiskö joskus nähdä?
Taidan lähteä liikkumman, mutta sisätiloihin.
Pilette
Tässä heräämistä ootellaan siis.. ja äiti käy kohta leipää leipomaan. Mä oon nyt vähän kauhuissani, kun Nealle paukahti kova flunssa päälle. Kammottaa, jos saan tartunnan! Eikä muutenkaan nyt jaksais enempää rikkonaisia öitä! No sipulit kehiin taas..yök! Mut onneks auttaa tukkoseen nenään! Pitäis tästä pesulle suoriutua. Neaa vahdin tossa, kun piirteli uusilla tusseillaan, jotka mummi osti eilen.
T@hden perheelle paljon paranemisia!
Pile, luulin et myrsky jo meni! Vai et se on vielä tulossa.. Pitääkin katella säätietoja!
Mut palaillaan...
Enkeli1
Aamutuimaan taas koneella,viiden jälkeen ei tullut uni.Tänään ehdin keittää maitopuuron ennen syysherran nousua.Ihme ja kumma=)
Söin itsekkin kynttilän valossa.Ihana oma hetki,ennenkuin kukaan muu oli noussut.Kynttilän valossa tosiaan istuin ja ihmettelin myrskyävää tuulta ja miten on yhden yön aikana lehdet kaikki pudonneet puista.
Kyllä se talvi nyt tulee.Jaiks!Kevät,kesä ja syksykin mieluisampia.Kyllä lumi on kaunista mutta täällä etelässä yleensä lumetonta ja pimeää pitkälle talvea.Ja kylmä kylmä meri tuuli.Sukat pyörii jaloissa kun vaan ajatteleekin=)
Puurosta yhä=)
Meillä syödään puuroa,kaikki syövät.No esikolle(pian 10v)ei kelpaa kuin riisi ja mannapuuro,mutta muille kaikki viljapuurot menee mukavasti.Halpaa,terveellistä ja hyvää!
Tänään siis kaksin " baanalle" .Täytyy ensi kirjoittaa iso lista asioita mammalle paperille ja kaivaa vierasvarat esiin.Jotenkin stressaan taas jättää lapsia mutta kyllä ollaan kahdenkeskeisen ajan tarpeessa.
Vauvoja vauvoja.Ihania.Tuskin ehkäistään tämän jälkeen=)Mies sanos että sama se,tehdään vaikka 10,sama hullunmylly se kuitenkin on=)
T@hden perheelle pikaista paranemista!!!!!!!!!!!!!
Enkelille siivous intoa!!!!!!!!!!!!!!!!
Leanna+ nappulat ja sissi rv 19+
Vai kylmä merituuli:) Mun mielestä pohjoistuuli on jäinen ja mereltä puhaltaa lämmintä (joka talvestakin tekee niin loskaisen). Äsken käytin koiran ja meinasin jäätyä pystyyn! Tarkotus ois mennä ulos puuhastelemaan. Täytyy laittaa lapsille toppahaalarit. Aion katkasta syreenit ihan lyhyiksi. Katotaan mitä tuumaa puskat siitä.
Kanervia pitäis hankkia ja samalla tekis mieli mennä vähän kattelemaan niitä helloja.
Illalla tehtiin lumityöt ja aamulla kun herättiin oli lunta taas se 10 senttiä maassa. Nyt on täys talvi. Kanervat vähän kärsineen näköisenä kun eilen satoi sen verran kosteaa lunta ja paljon, että ne on ihan ku harakan varpaat nyt nuo kanervat:)
Uskallanko tuulettaa tai edes vähän hihkua? Toissa iltana olin ystävän luona jutteluseurana ja kun tulin puoli 10 aikaan kotiin Onni nukkui. Oli nukahtanut ITSE kun mies oli vaan lähtenyt huoneesta. Eilen sitten minä nukutin. Luettiin kirja ja juteltiin vajaa 10 min yhteensä. Laitoin Onnin makaamaan ja annoin nallet, peittelin ja sanoin hyvää yötä. Sinne nukahti vartissa ITSE YKSIN! Voiko tämä olla totta? Ja näin helppoa? Mietin nimittäin, että nyt on taas vähän menneet kitinäksi nuo nukutukset ja ajattelin että silloin kun ne sujui loistavasti, olis pitänyt aloittaa tuo itsekseen nukahtamaan opettelu. No parempi näin.
Piti tuossa välissä tuijottaa ikkunasta kun iso lattoli pukkasi lunta:)
Nyt pitää lähteä asioille.
T-P
Ehkä tuuli ei enää pahene, mutta lunta/räntää tulossa tänne eteläänkin. Musta se on veilä pahempi kuin tuuli ja vesi.
Olen edelleen täällä, kun mies nukkuu. En raaski herättää, kun nukku yöllä niin huonosti.
Leannalle kivaa kaksinoloa.
Enkelille voimia loppurutistukseen.
Kiva,kun Mimmuli kävit kertomassa kuulumisia. Ihanaa, että teillä menee yöt noin hyvin.
Menen vahtimaan, ettei tyttö huku.
Pile
Mamma saa kirjoittaa, kun Motti on niin järkyttynyt sään vaihdoksesta. Istuu vaan ikkunan edessä huuli pyöreänä;D Niin, eilen ei ollut vielä lunta ja yön aikana sitä tuli vaikka muille jakaa. Sähköt oli aamulla pari tuntia poikki ja vieläkin räpsii, mies lähti aamuyöllä, kun pelkäsi myrskyn tuhoja. Olikin kuivaaja mennyt oikkariin, isot tulipallot vaan sinkoillut ympäriinsä ja eläimet oli aika paniikissa.
Nytkin vielä sataa ja tuulee. Siskoni on tullut poikaystävänsä vanhempien luo rannikolle, tekisi mieli mennä edes kahvin merkeissä moikkaamaan. Autossa ei ole kesärenkaita, joten pitäisi ensin lykkiä Motti vaunuissa juna-asemalle ja mennä junalla. Laiskaa laiskottaa:) Mutta miehestäkään ei ole iloa, siivoaa navettaa koko päivän.
Tosiaan, tässä alkaa jo jännittää Enkelin ja Reelin puolesta. Alamme kohta vaatia ilmoittautumista aamuin ja illoin.
Noista joulujutuista, meinasin pudota tuolilta, kun luin, että keskisen joulunavaus oli eilen! Huh! Joululahjat mulla alkaa olla miestä lukuunottamatta valmiina, mutta mulla onkin aina se tapa, että ostan ympäri vuoden lahjoja varastoon sopivan nähdessäni. Säästää rahaa ja hermoja.
T@hden perheeseen pikaista paranemista!
Ihanaa edelleen, että Mimmulilassa nukutaan. Ei ole Motillekaan löytynyt sopivaa vitamiinia, meillä ne oksennetaan ulos. Voimia!
Jos alkaisin suunnittella tätä päivää....Leannalle mukavaa reissua ja paljon lisää vauvoja:)
Aavis ja Motti
Eiliset päiväunet kostautu enkä saanu millään unta, kello oli yli yksi ennen ku nukahdin. Tänään en nuku päivällä vaikka mikä olis (niin varmaan joo...)
Mies lähti Idan kanssa uimaan, kiva muuten mut olis ollu pari juttua mitkä miehen ois pitäny täällä kotona laittaa. Mä kun en oikein ole tuttu tuon porakoneen kanssa, ainakaan kun pitäis kattoon pari koukkua porata. En edes ylety vaikka minkä jakkaran ottaisin alleni! No ens viikolla sitten, sunnuntaina kun ei saa porata.
Pitäis kokeeseen lukea, tosi inhottavaa opettajalta laittaa koe heti loman jälkeen. nyt se vaan pyörii mielessä, mut en saa tota monistenippua otettua käteeni.
Kivaa, että Mimmulin luona nukutaan, samoin kuin Mimmun.
Toivottavasti Nean flunssa ei tartu muihin, ja Reelille edelleen pikaista paranemista!
Ihmettelin eilen kun äitikuu oli laittanu et max 6vkoa vauvan syntymään, mietin et miten voin olla niin paljon viikoissa jäljessä kun on max 10vkoa synnytykseen. Sit tajusin et mä (pessimistinä?) lasken kaksi ylimääräistä viikkoa mukaan. Tosin ei mulla oo kokemusta siitä et raskaus menis yliajalle, mut ei sitä koskaan tiedä miten nyt käy.
Kauppaan pitäis lähteä, maito ja jogurtti on loppu, muita vielä löytyy. Meniskö bussilla kunnon kauppaan vai kävellen kalliiseen lähikauppaan? on mullakin ongelmat.
Meidän keittiön ikkunan takaa oli yksi puu katkennut yöllä, onneks oli vaan pieni koivu koska asutaan tässä metsän reunassa ja noita isoja puita kyllä riittää. Hiukan tuli jo räntää ja tuuli on ihan kauhea. Tulis lunta, mut todennäköisesti saadaan sitä odottaa jonkin aikaa. Ja merituuli on kylmää, ihan niin kuin Leanna sanoi, ainakin Turussa :)
No kuten huomata saattaa, ei mulla mitään asiaa ollut, joten taidan oikeasti lähteä siivoamaan. Enkelille siivousintoa myöskin!
Petra, Ida ja vauva rv 32+1
mellä meni sitten tämänpäivän suunnitelmat ihan uusiksi. Mun piti lähtee aamusta Loimaalle hakeen tuplarattaita, mutta koska valvoin melkein koko yön ja yskin, lähetinkin miehen reissuun ja me jäätiin poitsun kanssa kotiin. Miehen piti maalata tänään vessan katto, mutta maalatkoon huomenna. Illalla mennään teatteriin.
Sipulille haisee siis meidänkin koti nyt, nukuis sellasessa sipulihöyryssä muutaman tunnin... :) Flunssa onneksi väistymässä jo, yskä enää vaivaa.
PIrkanmaallekin tullut valkoinen ohut lumipeite yöllä, ihanaa! Yöllä tuuli vinkui aika kovaa ja mietin mitä tuhoja se saakaan tuolla pihalla aikaiseksi...
Puurokeskusteluun, poitsu syö mikrossa tehtyä pikapuuroa aamuin illoin, päälle pakastimesta marjoja tai sosetta. Joskus korvaan puuron jogurtilla ja leivällä tai hedelmällä. Lisänä maitoa. Yllättävän hyvin nyt taas puuro menee. Kunhan on kaurapuuroa. Muut ei mene niin hyvin, mutta on varmaan mun omaa laiskuuttani kun en ole useammin tehnyt ja pieni on niin tottunut noihin kaurapuuuroihin.
Eilen hullu minä oli 6h yhteen menoon asioilla ja kaupoilla. Lattakaupoissa, bauhaussissa ja vaatekaupoilla.... ei ihan flunssaisen raskaanaolevan hommaa.... No, neuvolassa oli onneksi kaikki hyvin, vauva rt ja monotti neuvolantätiäkin oikein kunnolla kun tämä meni ja paineli hänen yksiönsä seiniä... :) Syke 145-150 (harvinaisen korkea meille!!).
Joululahjoista osa ostettu, osa vielä mietinnässä. Yleensä ostan kamalalla kiireellä just ennen joulua. Onko teillä muilla niin, että perheen äiti ostaa kummilapsien ja muidenkin lasten tyms. lahjat, mies vaan yhden.... Meillä on, mies on Maailman Huonoin Lahjanostaja. Ostaa mulle, mutta senkin vasta aaton aattona kiireellä, ei koskaan mieti tai suunnittele lahjoja. Mun vastuulle jää kaikki kummilapset (4), hyvien ystävien lapset, mummot jne.... Ehkä on osittain mun oma valinta, tykkään suunnitella ja miettiä lahjoja, miehellä taas töissä niin paljon muutakin ajattelelmista ettei kuulemma ehdi ajatella tai miettiä sellaisia.... Vai oonko mä vaan opettanut sen sellaiseksi? Ihan kun naisilla olis jotenkin enemmän aikaa????????
Sori kommentointi jää vähiin, en muista mitään kun oon valvonut... Yniksen koiruudelle paranemista kuitenkin!!
äitikuu
joo, mä aattelen laskettua aikaa. Mä olen poitsun hätäsektion vuoksi erityistarkkailussa loppuvaiheessa, ja koska poika oli 4kg 285 (syntyi käynnistyksen jälkeen viikolla 41+1). Tayssissä lupasivat etteivät päästä tätä kakkosta paljoa yli, ettei kasva viisikiloiseksi :) Ellei siis lähde itsestään syntymään (aion kyllä kokeilla kaikki mah. kotikonstit) saan ehkä käynnistyksen (jos haluan, en ole päättänyt vielä) aikaisemmin (kuin +42 siis), tai jos jotain näyttää menevän pieleen taas mennään sektioon, joka kuulemma pyritään tekemään lasketun päivän tienoilla. Mulla on onneksi synnytystapa-arvio rv 38 tulossa, silloin ultrataan kokoa ja tarjontaa ja mietitään vaihtoehtoja vielä.
Olipas sekavasti sanottu. En periaatteessa haluais käynnistystä, koska uskon että viimeksikin se hidasti synnytystä lopulta, vauva ei ollut valmis vielä syntymään. Mutta kahtotaan nyt....
äk
Meillä on tänään taloyhtiön talkoot :) Ulkona puuhailee muutama sitkeä sissi .. Talkoot jatkuvat kyllä vielä huomenna. Ajattelin että me osallistumme niihin sitten huomenissa josko olisi parempi keli. Mies on työasioissa tänään enkä jaksa lähteä tytön kanssa ulos .. ties vaikka tuuli veisi kevyen tyttösen mennessään ...
Pile, voisin lähteä sun kaveriksi Ikeaan. Mies inhoaa kyseistä paikkaa kuin ruttoa. Ja minä haluaisin ostella/katsella kynttilöitä, pöytäliinoja, tyynyjä, tms. joulua varten.
Puurosta. Meillä tyttö syö pääsääntöisesti aamulla ja illalla. Päiväkodissa tietenkin tarjoillaan joka aamu erilaista puuroa ja kyllä kuulemma siellä maistuu tytöllekin. Viikonloppuisin saattaa kotona syödä kyllä viiliä, leipää ja Talkmuroja(ko? ne ovat nimeltään). Hedelmistä tykkää myös. Iltaisin teen aina puuron maitoon ja mikrossa myös. Korkeaan kulhoon, hiukan alemmalla teholla, 3 minuuttia (käytän Nallen neljän viljan -tai ruishiutaleita). Ja pieni margariininokare puuron sekaan. Tyttö tykkää :)
Puheestakin täällä ollut puhetta :) Meillä tyttö käyttää myös jo aikalailla monipuolisesti kieltä. Pitkiä lauseita ja osaa taivuttaa. Puheesta saa jo hyvin selvää. Tietenkin on sanoja joita ei osaa käyttää vielä oikeissa muodoissa tai oikeassa kohtaa. Ihanaa on kuunnella kun selittää esim. mitä päiväkodissa on tapahtunut :) ja tarinalla on jokin logiikka.
Äh, mulla on taas yh-viikko tulossa marraskuun alussa .. Mies lähtee jälleen ulkomaille työmatkalla viikoksi :( Se tietää tytölle taas pitkää päivää pk:ssa enkä tykkää siitä kyllä yhtään. Onneksi tosiaan on lyhyt viikko, siis kun on pe kotona.
Hui, kun lasketut ajat lähenee monella .. Enkeli, Reeli, Äitikuu. Jänää odotella kuulumisia!
Ruoka-aika lähestyy, joten keittiö kutsuu!
Alli
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8696175&p=1&mpage=3&tmode…
Ynis, meillä on käynyt tosi hyvä tuuri pk:n kanssa. Keittäjä on _todella_ tarkka ja huolellinen ruokien kanssa ja näkee vaivaa sen eteen, että jopa Väkkärän ruoka olisi saman tyyppistä kuin muilla lapsilla.
Ihanaa, Mimmuli!
Käykääs katsomassa s-postista tän kuvat tän aamuisesta lempeästä jälleennäkemisestä imurin ja mopin kanssa! ;-) En ehtinyt nyt pinoa lukea. Nekku kun käy nukkumaan, kävästään miehen kanssa keskustassa, mummi jää Nekkua hoitamaan. Jos sais ne loputkin lahjat haettua! Mut palailen! :-)
Enkeli1
Vähän aikaa sitten kotiuduttiin ostoksilta. Venla nukkuu ja Veeti kiusaa isiä olkkarissa =)
Aloin viime viikolla hankkimaan pikku hiljaa joululahjoja. Aika hyvin oon keksinyt mitä ostan kenellekkin. Pitää vielä Veetille lahjoja ostaa, mutta ne täytyy ostaa kun Veeti ei ole mukana kaupoissa.
Mies on meillä surkea lahjoje ostaja. Mulle jotain ostaa, mutta silloinkin mun pitää sanoa mitä haluan. Kaippa se lapsille jotain ostaa ilman että neuvon mitä. Oon kovasti yrittäny kysellä mitä sen sukulaisille ostetaan, mutta saan vastaukseks vaan epämääräistä muminaa ja että ihan sama. Menee hermot. Päätän siis itse mitä niille ostetaan.
Venlalle pitäis joku talvihaalari ostaa. Mulla on 2 äippäpakkauksen haalaria mutta ne on liian poikamaisia. Ja sit on 2 sinistä haalaria. JA yks vaaleanpunaninen haalri joka ei mee koko talvea (menee nyt ja ehkä kuukauden ajan). Mistään en vaan oo kivaa löytänyt.
Joo mutta nyt pyykejä ripustamaan ja muutenkin siivoamaan.
Öttis, Veeti ja Venla
Kylmää on ulkona, kävin just lenkillä koirien kanssa ja muutama aste pakkasta on. Hrrr....talvi tulee, ei voi mitään.
Ihania kuvia lapsuksista oli sähköpostista. Ja Enkeli oli tosiaankin kuin siivousfirman mainos, ihania kuvia! Tuliko puhdasta?
Leanna on kyllä supermamma, ei voi muuta sanoa, kun vielä haaveilee kuuden lapsen lisäksi lisää lapsia. Huh huh, sanon minä.
Ynis, miten koira jakselee? Ja miten Jatu, joko mies on yhtään lämminnyt vauva-asialle?
Pitää mennä auttelemaan miestä alakertaan, nolottaa jotenkin surffailla täällä, kun toinen hoitaa lapsia. Niin, ens viikkohan on sitten taas se yh-viikko miehen työkiireiden takia. Saapa nähdä miten pärjään...
Ja muistakaahan siirtää niitä kelloja ens yönä!
Palaan astialle!
Mimmu ja lapset x3
Ehdin kuitekin kopioida tekstin, joten tässä:
Hurraa huuto Nalle Puh-elokuville. Ollaan nyt koitettu viikonloppuisin kehittää jotain hyvää syötävää/naposteltavaa illoiksi ja eilen ja tänään ollaan rauhassa saatu nauttia herkuista. Tytöt on katsoneet siis elokuvaa:)
Öttis, harmi ettei meilläkään ole niin pieniä talvihaalareita. Nyt on käytössä 86cm ja jäljellä on esikoisen 92cm lopputalveksi (joka tosi on ollut lainassa eikä olla saatu vielä takaisin).
Nyt iltapalapuuhiin. Oltiin muuten kauppareissulla iltapäivällä ja ajateltiin suosiolla jättää päikkärit väliin. Pikkuneitihän sitten nukahti autoon ja siinähän tuli pienet unet sitten nukuttua. Päikkärit jäi viime viikonloppuna kokonaan väliin. Ei vaan rupea nukkumaan, joten sen takia tänään ajateltiin olla edes yrittämättä. Saa nähdä jääkö viikonloppupäikkkärit jo väliin kokonaan.
Mimmu, koiruus oksensi sillon eilen aamulla kerran ja siihen jäi toistaiseksi taas. Söi eilen illalla vähäsen ja tänään on syönyt aamuruuan. Iltaruoka taitaa olla vielä kupissa (ei ole normaalia). Ei nää vikat kerrat ole olleet niin pahoja, mutta liian usein tätä on nykyään.
Taas on muuten taistelua lasten nukkumaanmenosta. Ei pitäis ikinä muuttaa rutiineja eikä antaa periksi, vaikka alkaisivat keksiä jotain uutta tai protestoimaan vanhoja tapoja. Mies oli alkuviikosta antanut lasten lukea kirjaa hetken sängyissään eikä siitä ollut ongelmia. Nyt on kirjat hukassa/vääriä/toisella se jonka toinen haluaa jne. ja kaikki on vaan taistelua ja huutoa.
Mikähän tunteellisuus mua oikeasti vaivaa. Lasten kiukuttelu ärsyttää enemmän kuin normaalisti. Mutta myös kaikenlaiset tarinat/elämänkokemukset saa tipan linssiin. Äsken luin taas uudesta Yhteishtyvä-lehdestä paluumuuttajien juttuja ja taas oli niin liikuttunut olo. Tuli niin mieleen se hetki, kun oli kavereita ja erityisesti miehen entinen pomo kylässä taannoin ja tuli kauhea ikävä ulkomusmaiden aikoja. Olenkohan sekoamassa lopullisesti:)
Illanjatkoja!
Missä Enkeli? :)
Ai niin, onko kellot siirretty, huoh! Tajusin juuri, kun tää kannettavan kello näyttääkin vasta 6.38.
Esikoinen tuli 2 kertaa keskellä yötä sanoamaan, ettei halua nukkua omassa sängyssä. Kolmas kerta vajaa tunti sitten ja sitten alkoi taistelu siitä missä pitää nukkua. Tyttö vaan jankuttaa, ettei halua nukkua omassa sängyssä. Mitään selitystä ei asialle saa, ei vaan " ole kivaa" . Jossain välissä koira herätti, en edes muista kävikö vaan vaeltamassa jossain vai miksi heräsin. Mutta alkaa todella ottaa päähän tää yötouhu. Kohtahan tää alkaa muistuttaa jo 1,5v takaisia öitä, jos vielä pahenee.
Mitä ihmettä tolle esikoiselle pitäis tehdä? Ei mene enää jakeluun:(
T: Ynis väsyneenä
En usko, että imuri mua vielä synnärille ajaa! :) Oltiin äidin kanssa yli neljä tuntia Itiksessä ostoksilla ja ei tullu supistustakaan! Keskustaan ei kurjan ilman takia viitsitty ja se oli hyvä ratkasu. Sain isänpvälahjan, sekä lähes kaikki joululahjat ostettua! Ihanaa! IKINÄ en oo ollut näin aikaisessa! Vielä haluisin ehtiä loputkin ostamaan ennen vaavin tuloa! Nyt tässä oottelen, että äiti ja Nekku heräävät ja kello ois sen verran, et pääsen imuroimaan! Mies ei eka uskonut, et oon tosissaan.. ;-) Raukka on itsekin tähän aikaan hereillä, vatsa sekaisin. Syyttää eilistä Pizza Servicen pizzaa, jonka työporukan kanssa tilasivat. Aloin juuri miettiä, et jos se onkin tarttuvaa laatua, niin sitten saan kyllä kärsiä taas supistuksista! :-( No toivottavasti ei tartu meihin muihin!!!! Äitini lähtee huomenna, on varmaan ihan poikki vierailun jäljiltä,kun ei ole saanut yhtään nukuttua ja Nea ei oo antanut hetken rauhaa. Mietti kyllä, et miten pystyy lähtemään, kun jää Nekkua niin kova ikävä! Ja Nea vainoaa mua sitten kahta kauheammin, kun ei ole enää täyspäiväistä viihdyttäjää!!
Reeli, voi kurjaa flunssaa! Toivottavasti ootte molemmat pian terveinä!
Mimmuli, hurja reaktio vitamiinista! Jaksamisia!
Leannalle ihanaa viikonloppua! :)
Ynis, toivottavasti nukkumaan meno helpottuu ja koiruus tulee kuntoon!
Puuro ei iske Nealle enää kuin harvoin ja se rasittaa. Ei myöskään halua tällä hetkellä leipää, eikä muroja, vetelis vaan hedelmiä, eikä määrällä ole mitään rajaa! Ois niin helppo vaan antaa se puuro..
Pottajutut ja puhe on menny Nealla edistyksellisesti. 10kk jälkeen kakat pottaan, pissat vuoden jälkeen alkoi ilmoittaa jne ja nyt äskeinen uhmavaihe pottailuun liittyen meni ohi. Puhuu pitkiä yhdyslauseita ja taivuttaa sanat ym. Pukeminen sit taas ei luonnistu ja motorisesti ei ole niin taitava, kuin monet tän ikäset. Mut nyt typy heräs, mentävä on! Ihanaa viikonloppua kaikille!
Enkeli1 ja Nea+minivauva rv37