Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen hoitajaopiskelija ja huomenna taas menossa harjoitteluun

Vierailija
04.09.2022 |

En tahtoisi mennä. Olen itkenyt ja stressannut viimeiset kaksi viikkoa, kuinka kohta se alkaa. Tiedän, että se on taas kiusaamista, kyykyttämistä, väheksymistä, väkivaltaa... Olen monta kertaa meinannut jo perua koko harjoittelun. En vain jaksa sitä oikeasti. Yksityiselämässäkin menee huonosti ja tuntuu vain, että olen luuseri ja elämä ei ikinä parane.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on korkeakouluhaut, jos kiinostaa alanvaihto. Toki vähemmän kuin keväällä hakupaikkoja. Onhan sinulla jo opintopisteitä ja harjoitteluitakin varmaan jo sen verran takana, että varmasti saisit keikkatyötä hoitoalalta.

Vierailija
22/36 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä ihmettä? Onko hoitoalalla harjoittelujoiden kyykytys jokin yleinen normi?

Tietäisitpä vaan. 

Oikeasti nyt, wtf?! Järkyttävää! Miksi siedätte sellaista? Onko siellä pelkkiä psykoja töissä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on ihan todella hirveä paikka niin tosiaan ota yhteys kouluun ja vaihda paikkaa. <3

Itselläni oli myös yksi harkkapaikka sellainen, että joka ikinen puolituntinenkin oli saavutus, eli en siis ottanut "päivä kerrallaan" vaan hetki kerrallaan. Oli muutaman kerran aivan hilkulla etten lopettanut sitä harkkaa ja koko opintojani. 

Näin jälkikäteen ajatellen olen iloinen etten lopettanut opintoja! Mutta tosiaan harjoittelupaikkaa olisi kannattanut uskaltaa vaihtaa. 

Vierailija
24/36 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä ihmettä? Onko hoitoalalla harjoittelujoiden kyykytys jokin yleinen normi?

Useita harjoitteluja läpikäyneenä voin kertoa, että on.

Mitä se käytännössä on? Kerrotko jonkun esimerkin omista kokemuksista? Tämähän on ihan järkyttävää. Sama kuin simputus armeijassa kuitattaisiin vain olankohautuksella.

Vierailija
25/36 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kerroin harkkapaikan pomolle kyykytyksestä ja huonosta kohtelusta. Hän ei tehnyt asialle mitään muuta kuin pyysi, että enhän vain kerro oppilaitokseen, koska sitten heille tulee huono maine. No kerroin koululla tietenkin. Ja jonkin ahan kuluttua myöhemmin tuo pomo otti yhteyttä ja pyysi anteeksi, että ei tehnyt silloin asialle mitään.

Vierailija
26/36 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietäisitpä vaan. 

Oikeasti nyt, wtf?! Järkyttävää! Miksi siedätte sellaista? Onko siellä pelkkiä psykoja töissä?

Naisvaltainen ala jossa on paljon 50 vuotta täyttäneitä. Mitäpä luulet?

Vierailija
27/36 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietäisitpä vaan. 

Ja ne suorittavaa työtä tekevät 50+ naiset ovat ihan yhtä pahoja muuallakin.

Terveisiä vaan toimistosta.

Tai en minä siellä enää ole, ja sehän niitä akkoja niin vituttikin. Eivät siedä sitä, että joku nuori on osaavampi kuin he, ja jolla on vielä työelämää edessä.

Vierailija
28/36 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietäisitpä vaan. 

Voin kuvitella, painajainen. Miespuolisia harkoittelijoita ei tietenkään simputeta?

Vierailija
29/36 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietäisitpä vaan. 

Voin kuvitella, painajainen. Miespuolisia harkoittelijoita ei tietenkään simputeta?

Kyllä kiusataan, jos ovat vähänkään alistuvamman oloisia.

Vierailija
30/36 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tuollaista ei saada kuriin? Löperöt esimiehet pelkää alaisiaan? Harjoittelija ei uskalla kertoa kohtelustaan?

Ap, nyt pää pystyyn ja kerrot huonosta kohtelusta heti eteenpäin, ja vaihdat paikkaa jos sellaista ilmenee. Tuollaiset käärmeenpesät on hajotettava alkuunsa!

Vierailija
31/36 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoalan opinnot ovat liian helpot. Sinne päätyy paljon huonoa ainesta.

Vierailija
32/36 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Siis mitä ihmettä? Onko hoitoalalla harjoittelujoiden kyykytys jokin yleinen normi?!"

Kyllä  -   se on todella yleistä sote-alan harjoittelupaikoissa. Vasta opinnot aloittanut jätetään aivan oman onnensa nojaan. Tietoa ja taitoa ei haluta siirtää ja sitten ihmetellään, että etkö sinä tule tänne vakkariksi. 

Itse jäin yksin koko osastolle - asukkaita noin kymmenen ja muut vakituiset hoitajat kokoustivat monta tuntia sillä aikaa, kun minä opiskelijana vastuussa koko osastosta. Onneksi oli viimeinen harjoittelu. Muissakin harjoittelussa oli samankaltaisia tilanteita. Sitten jännästi arvostelutilanteissa annettiin ymmärtää, että osaamisen taso vaihteli. Yhdessäkään harjoittelupaikassa ei ollut asiallista ohjausta. Olisiko sillä mitään yhteyttä siihen, että hoitoala ei enää vedä?

Vierailija
33/36 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milla-Riikka Rytköselle vai mikä lie se AY-pamppu oli, viestiä tällaisesta. Tuskin millään muulla alalla on näin törkeä tilanne, eikä tästä edes puhuta missään.

Vierailija
34/36 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan se olla, että tällä kertaa harjoittelu menee hyvin. Itse ohjaajana opetan ja annan opiskelijoitten tehdä itse. Kaikki oppii kun kannustetaan. Huono työilmapiiri voi kohdistua myös opiskelijoihin ja jos hoitajat ovat jo valmiiksi väsyneitä, opiskelijat voi tuntua lisätyöltä, vaikka eihän se niin ole. Opiskelija kun on mukana, on aina auttava käsipari myös mukana. Toivon että sulle sattuu nyt hyvä ohjaaja. Jos ei, valita siitä osastonhoitajalle ja opettajalle heti harjoittelun alussa. 

Vierailija
35/36 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on. Itselle ja monelle muulle opiskelukaverille jäi huonot muistot sairaalaharjoitteluista. Niiden takia päätin, että vaihdan alaa mahdollisimman pian valmistumisen jälkeen ja niin tein. Sairaalan ulkopuoliset harkat oli ok, mutta ne ei kiinnostaneet työpaikkana.

Vierailija
36/36 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ap. Jos paikka on ihan hirveä niin pyydä koulusta apua, että saat vaihtaa muualle. Voit ottaa tän myös itsensä puolustamis - harjoitteluna, ja sano takaisin kiusaajille esim mitä jos pitäydytään nyt asiassa ja vastaisit mun kysymykseen asiallisesti tms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kuusi