Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Argh, elääkö joku muukin lähinnä leivällä

Vierailija
04.09.2022 |

Etenkin kesän jälkeen havahduin taas siihen, että ruokavalioni koostuu tosiaan lähinnä leivästä. Herään, otan kahvia ja pari palaa leipää. Aamupäivästä koiralenkin jälkeen taas kahvia ja leipää. Iltapäivällä havahdun nälkään: leipää. Illalla jotakin vielä; leipähän olisi hyvä idea 🙄 Lapset ovat jo aikuisia ja asuvat poissa kotoa, mies syö töissä. Minä teen töitäni kotona, ja natustan leipäruokavaliotani kun en jotenkin muuhun kykene.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen koko ikäni syönyt 4-6palaa leipää päivässä.

Ja niin teen jatkossakin.

Ei ole ylipainoa ja ikääkin 60

Mutta syötkö muutakin? Aika monella - myös minulla - on ongelmana se, että tuossa on _kaikki_ mitä vuorokaudessa syö.

22/31 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, mutta eihän toi terveellistä ole. Itsellä tippui raudat....Olen alkanut nyt panostaa että olisi ainakin 2 lämmintä ateriaa päivässä. Jo lämmin iltapuuro ja kiisselikin vaikka, eikä aina leipää.

Häh? Ei lämpö ruokaan rautaa tuo! Eikä muitakaan ravinteita.

Kiisseli on pelkkää sokeria. Rautaa siinä ei ole hippustakaan.

Söit vääränlaista leipää, jos rauta-arvoillesi noin kävi.

Katsokaa hyvät ihmiset Finelistä, minkä verran ravintoaineita missäkin ruoassa on. Siellä ei ole erikseen taulukkoja kylmiä ja lämpimiä ruokia varten. Lämmittäminen ei ravintoarvoihin vaikuta muuten kuin tuhoamalla C-vitamiinia.

No ihan juurikin näin. Täsmälleen. Ruuan ei tule olla lämmintä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä leipä on niin tylsää, tulisin hulluksi tuollaisella ruokavaliolla. Tulee ite syötyä aika vähän leipää.

Vierailija
24/31 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaista ruokavaliota jos jatkat pitkään, niin tulee pahat ravintoainepuutokset. Riippuu tietysti vähän siitä mitä leivän päälle laitat.

Vierailija
25/31 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen koko ikäni syönyt 4-6palaa leipää päivässä.

Ja niin teen jatkossakin.

Ei ole ylipainoa ja ikääkin 60

Mutta syötkö muutakin? Aika monella - myös minulla - on ongelmana se, että tuossa on _kaikki_ mitä vuorokaudessa syö.

Tämä oli ainoastaan minun leipä kulutukseni.

Vierailija
26/31 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vähentänyt leivän syöntiä. Vatsa rauhoittui selvästi. Syön kunnon aterioita

Lisäksi rautatippoja. Anemia uhkaa leivällä eläjiä. Mittauttakaa rautavarastot.

Vierailija
27/31 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo leipää. Sen lisäksi joskus perunamuusia kun jaksan kuoria perunoita. Säälittävää - tiedän.

Vierailija
28/31 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sulla on leivän päällä? Jos kasviksia ja välillä myös proteiinin lähdettä, sinulla voi olla ihan hyväkin ruokavalio. Mutta, jos pelkkää voita ja juustoa, kasviksia ja lihaa/kasviproteiinia tulisi lisätä.

Olen itse myös leivän rakastaja. Usein lounaaksi otan tortillan. Siihen on helppo repäistä salaattia, pilkkoa paprikaa ja tomaattia. Jauhelihaa voi paistaa kerralla vaikka kaksi pakettia ja siitä riittää monelle aterialle.

Vierailija
29/31 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2875 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, mutta eihän toi terveellistä ole. Itsellä tippui raudat....Olen alkanut nyt panostaa että olisi ainakin 2 lämmintä ateriaa päivässä. Jo lämmin iltapuuro ja kiisselikin vaikka, eikä aina leipää.

Häh? Ei lämpö ruokaan rautaa tuo! Eikä muitakaan ravinteita.

Kiisseli on pelkkää sokeria. Rautaa siinä ei ole hippustakaan.

Söit vääränlaista leipää, jos rauta-arvoillesi noin kävi.

Katsokaa hyvät ihmiset Finelistä, minkä verran ravintoaineita missäkin ruoassa on. Siellä ei ole erikseen taulukkoja kylmiä ja lämpimiä ruokia varten. Lämmittäminen ei ravintoarvoihin vaikuta muuten kuin tuhoamalla C-vitamiinia.

No ihan juurikin näin. Täsmälleen. Ruuan ei tule olla lämmintä.

Se on ihan sama onko se lämmintä vai ei. 

Saa olla lämmintä jos haluat.

Saa olla kylmää jos haluat.

Samat ravinteet siitä saat, lämpötilasta riippumatta.

Vierailija
30/31 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vähentänyt leivän syöntiä. Vatsa rauhoittui selvästi. Syön kunnon aterioita

Lisäksi rautatippoja. Anemia uhkaa leivällä eläjiä. Mittauttakaa rautavarastot.

Jos syö päivässä 700 g ruisleipää ja 70 g punaleimaemmentalia, saa 1940 kCal energiaa, 71 g proteiinia ja 17,5 g rautaa. Ei pitäisi tulla anemiaa, ja proteiiniakin saa tarpeeksi. 

Vierailija
31/31 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen tarvitsee lopultakin aika vähän ruokaa. Vanhempi ihminen varsinkin. Ei tosiaan neljää isoa ateriaa ja paria kolmea välipalaa kuten suositellaan Suomessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi viisi