Miksi jotkut naiset puhekeavat kukkaan 40 vuotiaana ja toiset ei?
Toisille käy juuri päin vastoin.
Oon miettinyt tätä pari vuotta.
Mikä siinä on tekijänä että toisille käy niin ja toisille näin?
Joistakin tulee jotenkin supernaisellisia ja ihania 40 vuotiaana.
Terv perus 30 v heteronainen
Kommentit (38)
On kaikenlaisia kukkia. Pitää vain olla omanlaisensa kukka. Kun vain ei ole pelkästään piikikäs.
Jotkut löytävät tyylinsä (itsensä) vasta myøhemmin
Ehkä se vaikuttaa onko sairauksia, millainen geeniperimä on, hormonitasot, elämäntilanne, itsevarmuuden lisääntyminen ja se mikä on ollut lähtökohta, eli jo alkujaan on varmasti ollut melko viehättävä henkilö, jos nelkytvuotiaana puhkeaa kukkaan.
He ovat voivat hyvin henkisesti ja ovat itsevarmoja. Ovat löytäneet itsensä ja oman juttunsa, rauhan. Turhat stressailut ja epävarmuudet on taaksejäänyttä elämää. Onnellinen ihminen hehkuu ja sädehtii.
Vierailija kirjoitti:
Kauan oot jaksanut tätä miettiä.
Täytyy myöntää, että kyllä 😄
Naisvaltainen ala ja naisvaltainen suku niin on pistänyt silmään.
-ap
Vierailija kirjoitti:
He ovat voivat hyvin henkisesti ja ovat itsevarmoja. Ovat löytäneet itsensä ja oman juttunsa, rauhan. Turhat stressailut ja epävarmuudet on taaksejäänyttä elämää. Onnellinen ihminen hehkuu ja sädehtii.
Näinhän se on. Mulla oli vähän piileviä vaikeuksia jo lukiossa, mutta 25-35-vuotiaana tuli elämänkolhuja, joita en osannut käsitellä. Olin toki töissä ja opiskelin, mutta muu elämä oli rauhatonta ja ihmissuhteet pinnallisia.
Koin romahduksen, joka muutti elämäni suunnan. Näytän mielestäni ikäiseltäni, mutta olen urheilullinen ja suht hehkeäkin. Elämä on todella tasaista, hyvää arkea. Kaino toive on, että löytäisin vielä aitoa rakkautta, mutta kovin vähän tulee mahdollisuuksia tavata herrasmiesseuraa muualla kuin työpaikalla.
Osaako joku vinkata, kivaa harrastusta, jossa tapaisi reippaita nelikymppisiä miehiä? Purjehduksessa kaikki ovat jo pariutuneita. Mun ihannemies on sellainen rehdin ja ystävällisen oloinen, esim tyyliin Toni Immonen.
Ne nelkytvuotiaana "kukkaan puhjenneet" eivät ole puhjenneet mihinkään vaan pysyvät samanlaisina koko elämänsä ajan. Nimenomaan se että pysyy omana itsenään eikä tarvitse keksiä omaa tyyliä ja nähdä vaivaa ja tehdä kaikenlaisia poppaskonsteja. Ne vähemmän naiselliset neljäkybäset ovat todellakin kokeilleet kaikkea pysyäkseen jokseenkin hyvän näköisinä. Neljäkymppisenä se totuus sitten paljastuu kun luonto eikä nuoruus enää korjaa ihmisen itse tekemiä virheitä.
En tiedä. Itse näytin hyvältä 20-vuotiaana ja nyt uudestaan 35-vuotiaana. Kai se liittyy siihen, että on iho hyvässä kunnossa ja paino kurissa.
Minulla se meni niin, että lapset kasvoivat vähemmän hoidollisiksi ja puklaamattomiksi ja ukkokin otti eron, jaettu huoltajuus. Äkkiä minulla onkin aikaa puunata itseäni. Ensin aloin hoitaa hiuksia, sitten ulkoilla, hoitaa ihoa ja ehostaa, käyttää kauniita alusvaatteita, viimeisimpänä olen löytänyt uudelleen tuoksut.
Jotkut kukat on yksivuotisia ja jotkut monivuotisia. Jotkut kukkivat alkukesästä ja jotkut loppukesästä. Tasainen kukkaloisto saadaan kun on eri aikaan kukkivia kukkia ja pölyttäjät myös saavat tasaisesti ruokaa koko kesän.
Tämä kukkiminen on kaikissa tapauksissa pelkästään naisten omaa kuvitelmaa
40v nainen on lakastumisvaiheessa. Jopa aasialainen nainen on vähintään keskivaiheen ylittänyt tuolloin. 50v jälkeen se on game over no matter what.
Vierailija kirjoitti:
Tämä kukkiminen on kaikissa tapauksissa pelkästään naisten omaa kuvitelmaa
Onko miehille ihan täysin mahdotonta kuvitella jokin asia, mikä ei liity heihin?
Moni tajuaa tässä iässä että on pakko alkaa huolehtia terveydestä jos haluaa edes jotenkuten tolpillaan olla vanhuusiässä. Näin kävi ainakin mulle. Olin eineksiä syövä sohvaperuna 42-vuotiaaksi jolloin aloin liikkua ja syödä terveellisesti. Samalla korona, lomautukset ja etätyöt toivat rutkasti lisää aikaa ja lopulta liikuin noin 3h päivässä. Nyt kun olen 45, näytän kuulemma nuoremmalta kuin 3 vuotta sitten ja nuorrun edelleen. No kai se ulkonäköönkin vaikuttaa kun tekee moisen elämänmuutoksen.
35 vuoden jälkeen alkaa revetä elämäntapojen ja -tapahtumien vaikutuksen kuilu, se on karu fakta. Hyvinvoinnin, ravinnon ja liikunnan laiminlyönti sekä sairaudet ja vastoinkäymiset alkaa näkyä lohduttomasti. Lisäksi sillä on merkitystä kuinka paljon on varaa panostaa omaan ulkonäköön esim. säännöllisiin kosmetologi- ja kampaamokäynteihin, hammashuoltoon, vaatteisiin jne.
Eli summana, eletyn elämän sattumat ja valinnat alkaa näkyä selvästi.
Vierailija kirjoitti:
40v nainen on lakastumisvaiheessa. Jopa aasialainen nainen on vähintään keskivaiheen ylittänyt tuolloin. 50v jälkeen se on game over no matter what.
Naiset elävät keskimäärin yli 80-vuotiaiksi, joten mikä helvetin game on over 30 vuotta aiemmin?
Elämäntilanne tekee paljon. On helppo sädehtiä, kun lainat on maksettu ja lapsi maailmalla. Edeltävinä vuosina ei ollut ihan kauheasti aikaa itselle ja omaan hyvinvointiin.