Miksi jotkut naiset puhekeavat kukkaan 40 vuotiaana ja toiset ei?
Toisille käy juuri päin vastoin.
Oon miettinyt tätä pari vuotta.
Mikä siinä on tekijänä että toisille käy niin ja toisille näin?
Joistakin tulee jotenkin supernaisellisia ja ihania 40 vuotiaana.
Terv perus 30 v heteronainen
Kommentit (38)
Minä puhkesin kolmevitosena kun erosin. Tuskin tästä enää mihinkään isommalti kukkean. Tai kuka tietää, olen juuri vaihtamassa työtäkin kivempaan.
Vierailija kirjoitti:
Elämäntilanne tekee paljon. On helppo sädehtiä, kun lainat on maksettu ja lapsi maailmalla. Edeltävinä vuosina ei ollut ihan kauheasti aikaa itselle ja omaan hyvinvointiin.
No yleensä kyllä noin eläneille naisille ei tapahdu tuota, et alkaisivat hehkua. Ovat kiinnostavamman elämän eläneitä naisia.
Ei tapahdu mitään kukkaan puhkeamista nelikymppisenä mutta se näyttää siltä kun muut ikätoverit ovat ennenaikojaan rupsahtaneet. On freesimmän näköinen kuin muut vaikka ihan saman näköinen kuin aina ennenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämäntilanne tekee paljon. On helppo sädehtiä, kun lainat on maksettu ja lapsi maailmalla. Edeltävinä vuosina ei ollut ihan kauheasti aikaa itselle ja omaan hyvinvointiin.
No yleensä kyllä noin eläneille naisille ei tapahdu tuota, et alkaisivat hehkua. Ovat kiinnostavamman elämän eläneitä naisia.
Katsos kun sillä mieskatseella ei ole tässä mitään merkitystä. Hehkua verrataan saman henkilön aiempaan elämään eikä toisiin naisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsos kun sillä mieskatseella ei ole tässä mitään merkitystä. Hehkua verrataan saman henkilön aiempaan elämään eikä toisiin naisiin.
meinaat että hyvännäköiset naiset ovat hyvännäköisiä vain siksi että haluavat miesten katsovan. Se hehku on sun omissa silmissä ja ehkä muiden mielestä olet iloisemman näköinen. Se tekee ihmisen paremman näköiseksi mutta mäkin kun sanon jollekin että sinähän suorastaan hehkut nykyään niin sillä ei ole mitään tekemistä fyysisten piirteiden kanssa vaan mielialan joka näkyy naamasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan naisnäkökulmasta ton kirjoitin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
meinaat että hyvännäköiset naiset ovat hyvännäköisiä vain siksi että haluavat miesten katsovan. Se hehku on sun omissa silmissä ja ehkä muiden mielestä olet iloisemman näköinen. Se tekee ihmisen paremman näköiseksi mutta mäkin kun sanon jollekin että sinähän suorastaan hehkut nykyään niin sillä ei ole mitään tekemistä fyysisten piirteiden kanssa vaan mielialan joka näkyy naamasta.
Tietenkin . Tarkoitan hehkulla juuri sitä, että näyttää hyvinvoivalta, levänneeltä, onnelliselta ja siltä, että viihtyy nahoissaan. Mä hehkun, koska olen toisen elämäni alussa, pääsen toteuttamaan itseäni ihan eri tavalla kuin vielä jokin uusi takaperin. (Asuttiin kesä Jäämeren rannalla. Uusia alkuja kohti.) En varmastikaan ole objektiivisesti katsoen hyvännäköinen kuin oman mieheni mielestä, sillä ei ole merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan naisnäkökulmasta ton kirjoitin.
Ok, me luultavasti määritellään hehku eri tavoin. Peilistä katsoo ihan yhtä naisellisen tyylin ystävä kuin aina ennenkin, mutta tämä nykyinen on hyvinvoiva. Siinä ero.
4 - kymppinen nainen on jo keski-ikäinen.
Aivan varmaa on se, että liikuntaa, terveellisiä elämäntapoja, terveellistä ruokavaliota pitää vaalia.
Kai se on niin, että stressitön elämäntyyli vähentää ikääntymisen vaikutuksia.
Tää kaikki on toteutettava siten, että elämänilo säilyy.
No kyllä ei yksikään nainen puhkea kukkaan nelikymppisenä. Päinvastoin. Siitä alkaa rupsahdus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just tätä tarkoitan. Eli sitä hehkua ja kukkaan puhkeamista verrattuna juuri tämän naisen aiempaan olemukseen. Ei verrattuna muihin. Tai siihen miten paljon miehet katsoo.
-ap
Vierailija kirjoitti:
No kyllä ei yksikään nainen puhkea kukkaan nelikymppisenä. Päinvastoin. Siitä alkaa rupsahdus.
Ei yksikään? Ei siis Y K S I K Ä Ä N ?
Siksi ku vyöruusu puhkeaa usein juuri tuossa iässä naisilla. :)
Kai sitä jokainen onnellistuu kun kakarat ja mies on poistettu taloudesta, ketään ei tarvitse passata eikä kenenkään pillinmukaan enää juosta. Saa ihan elää omalle tahdilleen ja arvojensa mukaan. Sitä odotellessa...
Vierailija kirjoitti:
Kai sitä jokainen onnellistuu kun kakarat ja mies on poistettu taloudesta, ketään ei tarvitse passata eikä kenenkään pillinmukaan enää juosta. Saa ihan elää omalle tahdilleen ja arvojensa mukaan. Sitä odotellessa...
Totta. Moni nainen myös eroaa tuossa neljänkympin korvilla. Jos siinä vaiheessa ei ota eroa miehestään niin kymmenen vuoden päästä kun nainen on viisikymppinen, mies ottaa eron vaimostaan. Jotkut onnekkaat menevät tän yli ja ovat yhdessä kunnes kuolema sitten erottaa ja toinen jää leskeksi. Jotkut ovat sitten vielä onnekkaampia ja kuolevat yhdessä käsikädessä yhdeksänkymmisenä, eikä kumpikaan jää yksin.
Aamen.
Vierailija kirjoitti:
35 vuoden jälkeen alkaa revetä elämäntapojen ja -tapahtumien vaikutuksen kuilu, se on karu fakta. Hyvinvoinnin, ravinnon ja liikunnan laiminlyönti sekä sairaudet ja vastoinkäymiset alkaa näkyä lohduttomasti. Lisäksi sillä on merkitystä kuinka paljon on varaa panostaa omaan ulkonäköön esim. säännöllisiin kosmetologi- ja kampaamokäynteihin, hammashuoltoon, vaatteisiin jne.
Eli summana, eletyn elämän sattumat ja valinnat alkaa näkyä selvästi.
Vaikea uskoa. Mun tuttavisssa on tosi terveellisesti eläneitä ja itseään hoitaneita jotka näyttää vanhoilta ja nuorena ja toisaalta sellaisiakin, jotka elää alkoholia suurkuluttaen ja pikaruokaa vetäen, ja silti näyttävät 40-50 v. ikäisekseen hyvältä ja nuorekkaalta. Tuntuu, että geenit siinä lähinnä merkitsee, itse ei voi paljon tehdä.
Kai se geeneistä on kiinni. Mulla äidin puolelta suvussa kaikki aikaisin vanhenevaa sorttia, ja sellainen minäkin valitettavasti olen. Ryppyjä alkoi jo tulla otsalle ja silmäkulmiin alle kolmekymppisenä, ja nyt 48 v olen ihan mummo jo. Tukkakin olisi täysin valkoinen harmaantumisesta jos en värjäisi. Kuiva ohut iho tekee tuota ryppyisyyttä ja kudostyyppikin on roikkuvaa lajia. Terveellisesti olen elänyt aina, ihoa hoitanut jne.
Ei, se on just päinvastoin. Minä olen ollut ns. ihailtu, kaunis nainen. Täytin viime vuonna 50v. ja saan kyllä yhä huomiota. Mutta viime aikoina olen todennut, että ihan sama! Mä en teen miesten huomiolla mitään vaan tiedän nyt tasan mitä haluan ja mitä en halua enkä tule enää koskaan viis veisaamaan yhdenkään miehen mielipiteestä. Olo on vapaa ja nautin elämästä enemmän kuin ikinä aiemmin.