Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aina joko jumissa tai ylikierroksilla, adhd?

Vierailija
03.09.2022 |

Olen aikuinen nainen ja perheen äiti. Olen alkanut miettiä, voisiko itselläni olla adhd, kun omista lapsista on alkanut näkyä piirteitä. Varsinaisiin tutkimuksiin lapset eivät ole ainakaan vielä päässeet, syystä että pärjäävät hyvin koulussa. Mutta tavallaan vähän seurannassa ovat.

Itsellänikin oli 9-10 välillä keskiarvo koko peruskoulun ajan. Lukiossa kuitenkin väsyin. Kirjoitin silti E:n paperit ja jatkoin ammattikorkeakouluun, jossa väsyinkin sitten ihan lopullisesti. Sain tuolloin diagnoosin keskivaikea masennus, ja ne olivat tosi synkkiä vuosia. En jaksanut juurikaan opiskella, valmistuin silti juuri ja juuri ja työllistyinkin, mutta en täysin koulutustani vastaavaan työhön.

Olen käytännössä alisuoriutunut koko työelämäni ajan. Nykyään työskentelen yrittäjänä, joka sopiikin minulle hyvin. Mietin kuitenkin, kun on päiviä, jolloin käytännössä olen liikkeessä aamusta iltaan, touhuan ja teen. Sitten taas on päiviä, kun en jaksa edes viedä roskia.

Kuulostaako ihan normaalilta? Siskoni kuoli jo nuorena, kun lääkitsi ilmeisesti itseään niillä. Joku häntäkin selkeästi vaivasi, mutta ei päässyt huumeiden käytön takia koskaan tutkimuksiin hänkään.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sisko lääkitsi itseään huumeilla. T. Ap

Vierailija
2/7 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakeudu tutkimuksiin, sillähän se selviää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän on viitteitä :) Itsellä hajosi pakka lukiossa, kun piti alkaa itseohjautua. Lopulta olen saanut yliopistokoulutuksen, mutta oli kyllä tuskan takana. Alisuoriutunut olen minäkin koko elämäni ja yrittäjyyttä suunnittelen :) Kirjoittelen tätä sohvalta, täysin jumissa taas kerran :) Nuo ylienergiset päivät ovat minulla tulleet yhä harvinaisemmiksi, ikävä kyllä. Kaipaan sitä levotonta energiaa, vaikka se ei yleensä johtanutkaan mihinkään valmiiseen tai edes järkevään. Ja siis diagnoosi on minulla, aikuisena saatu.

Vierailija
4/7 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvä aikuisiän ADHD kyseessä.

Vierailija
5/7 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla myös kaksisuuntainen.

Voithan sä tutkimuksiin mennä jos sinne päästetään ja katsoa, miltä ne näyttää.

Vierailija
6/7 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sun omista vanhemmilla toisella viitteitä ADHD:stä? Sehän on vahvasti perinnöllinen.

Vierailija
7/7 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millanen häntä siskolla oli?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän viisi