Paljonko teillä on vuokra kuukaudessa?
Itellä kaksio ja 415€/kk.
Halvempaa yksiötä etsiskelen...
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Miksi asutte vuokralla? Se on typerää. Vuokrasummillanne lyhentäisitte oman asunnon lainaa. Jollain 700 euron vuokralla maksaa helposti lyhennyksen ja vastikkeenkin. Te maksatte asuntoja muille, se on hölmöyden huippu. Sama kuin heittäisi rahat kaivoon. Asumistukeahan saa myös omistusasuntoon.
Tässä on vastike 500. En pystyisi lyhentämään lisäksi lainaa. Enkä halua sitoutua mihinkään maalliseen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi asutte vuokralla? Se on typerää. Vuokrasummillanne lyhentäisitte oman asunnon lainaa. Jollain 700 euron vuokralla maksaa helposti lyhennyksen ja vastikkeenkin. Te maksatte asuntoja muille, se on hölmöyden huippu. Sama kuin heittäisi rahat kaivoon. Asumistukeahan saa myös omistusasuntoon.
Omistusasunnon ajat ovat takana nuoruudessa. Nyt vanhana on kiva asustaa kohtuuvuokraisessa uudessa senioritalossa. Täällä on kotihoitopalvelutkin jos tulee tarvetta
Onpa halpoja osa vuokrista.. missähän päin 😳
Itse asun kanssa halvassa yksiössä 30 neliötä. 450 euroa/kk. Ja tämä on täällä halpa, eikä tod.huippukuntoinen.
280 €/kk 78 neliötä kerrostalossa. Läpitalon asunto. En oiken näe järkeä oman asunnon ostamiseen näin matalalla vuokralla.
vuokra asunto yksiö ja sauna vuoro yht.520e. eriksen vesi lasku kuoinkin käytön mukaan kuin sähkölasku.Netti /puhelin ja kotivakuutus.
600e/kk 28m 1h (vanha talo)
780e/kk 49m 2h (2004)
850e/kk 65m 3h (uusi talo)
1290e/kk 91m 4h (uusi talo)
Vierailija kirjoitti:
Kuka ääliö maksaa vuokraa!?? Asun omassa velattomassa talossa.
Eikai se minusta ääliötä tee että en ole rikkaaseen sukuun syntynyt?
Olen ihan tavallinen työssäkäyvä ihminen, mutta en minä pysty 1300€ nettopalkalla asuntoa ikinä hankkimaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikai se minusta ääliötä tee että en ole rikkaaseen sukuun syntynyt?
Olen ihan tavallinen työssäkäyvä ihminen, mutta en minä pysty 1300€ nettopalkalla asuntoa ikinä hankkimaan.
Omistusasuntoa siis
Paljonko on tällä hetkellä opiskelijoiden vuokrat? Itse olin aikanaan kolmen hengen solussa 180/kk, 28m2 yksiössä lähellä keskustaa 400/kk ja lopulta 62m2 kaksiossa Tampereen keskustassa (ei opiskelijayhtiöltä otettu) 700/kk. Tästä siin +/- 15 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki meistä ei saa lainaa pankista.
750 €. Yksiö Helsingin kantakaupungissa.
Vierailija kirjoitti:
No me tullaan sitten sun luo kaikki asumaan, niin ei tartte maksaa vissiin vuokraa?
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole perillisiä, turha säästää rahaa jollekin eläinsuojeluyhdistykselle perittäväksi. Rahalla voi asua missä haluaa ja muuttaa vaikka joka kuukausi.
Yksiö 420 sisältää tuon 20 e veden, 32 ,neliötä,edellinen oli 529 e,eli huomattavasti halvempi tämä.
Vierailija kirjoitti:
Asumistukea saa toki myös omistusasuntoon, mutta lainanlyhennystä ei huomioida asumiskuluiksi. Vastike, ja mahdollisesti (en ole varma) myös asuntolainan korot huomioidaan.
Itse asuin pitkään vuokralla, koska siltä alueelta, missä työpaikkamme sijaitsivat, ei vaan saanut meille riittävän isoa asuntoa sellaisella hinnalla, mihin meillä olisi ollut varaa. Etätöihin siirtymisen jälkeen ostimme talon alueesta, jossa asunnot ovat halpoja, ja nettiyhteydet hyvät. Ison omakotitalomme (asuintilat kuudelle + 2 työhuonetta) hinnalla ei saisi yksiötä Helsingin keskustasta.
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisen hankalaa sinulle kuvitella erilaisia elämäntilanteita :)
Minä asun vuokralla, koska tälle paikkakunnalle en jää loppuiäkseni, täällä on myynnissä vain rumia ja rempattavia 80-luvun taloja. Muuttotappio on vuosittaista. Ostaminen olisi taloudellisesti melko huono veto.
Vierailija kirjoitti:
Yksiä 630 vuokra + sähkö ja vesi. - En asu Helsingissä Sanosin, että 415 € kuullostaa äkkiseltään verraten edullsielta yksiöltä. Mutta sanoin tuon nyt sen paremmin tietämättä kuin tilavasta yksiöstä on kyse.
Hänellä on kaksio, jonka vuokra on 415€.
740 euroa, saunallinen 59 neliön kolmio autohallipaikalla